X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקשת לבטל חיוב בסך 10.5 מיליון שקל

אלביט נגד המוסד לביטוח לאומי

הביטוח הלאומי הוציא דרישה לתשלום הפרשים לשנים 2017-2014, אך אלביט טוענת שהוא עשה זאת תוך הסתמכות מוטעית על ההסכם בינה לבין רשות המיסים
▪  ▪  ▪
"בניגוד לעקרון הגבייה" [צילום: אלביט]

חברת אלביט מערכות מבקשת (18.2.20) מבית הדין האיזורי לעבודה בחיפה לבטל את דרישת הביטוח הלאומי לתשלום של 10.5 מיליון שקל לשנים 2017-2014, אותה הציג לה בעקבות ביקורת ניכויים.
אלביט אומרת כי היא הגיעה לפשרה עם רשות המיסים בנוגע לאותן שנים, ועל הסכם זה מתבסס הביטוח הלאומי בדרישתו. אולם הוא חרג מן ההסכם בכך שחייב אותה בתשלום בגין הסעות לעובדים, שווי ארוחות, שווי מתנות ופעולות רווחה. בנוסף, היא חויבה בתשלום דמי ביטוח בגין "פריסת שכר נוסף" ו"רכיבי שכר שליליים בברוטו" וזאת בניגוד לשומת הניכויים של רשות המיסים.
לטענת אלביט, ההוצאות בהן מדובר אינן הטבה או קצובה החייבות בדמי ביטוח, אלא הוצאות עודפות או הוצאות מוכרות. כמו-כן, סעיפי החיוב הללו לא יוחסו פרטנית לעובדים ואינם חייבים בדמי ביטוח, ועל כן יש לבטל את קביעת הוצאות מסוימות כ"הטבות לעובדים". הביטוח הלאומי טען, כי מדובר בהכנסות עבודה - בעוד שלדעת אלביט מדובר בהטבות שאינן חייבות בדמי ביטוח גם מצד העובדים.
לדברי אלביט, הביטוח הלאומי לא ייחס את החיובים שבקביעתו לעובדים מסוימים, אלא חייב אותה באופן כוללני, מתוך הנחה שכל הוצאה ניתנת לכאורה לייחוס פרטני באופן שווה לכל אחד מעובדיה. זאת, בעוד שאין ספק שעובדים רבים לא נהנו כלל מן ההטבות או קיבלו רק חלק מהן. החיוב נעשה על-פי הנוסחה שהותוותה בהסכם עם רשות המיסים, ללא בחינה המותאמת ליעדיו של הביטוח הלאומי ובניגוד לעיקרון הפרטני העומד בבסיס גביית דמי הביטוח. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד יגאל אלקובי וטרם הוגש כתב הגנה.

ב"ל 47947-02-20
תאריך:  20/02/2020   |   עודכן:  20/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
13 איש שהוזכרו כמי שמפעילים חשבונות מזויפים עבור הליכוד, תובעים את העיתון ואת מי שלדבריהם עמדו מאחורי התחקיר בטענה שהם פעילים אמיתיים ברשת
איתמר לוין
יונתן פולק, מעצב גרפי בעיתון ופעיל שמאל קיצוני, חשוד בהסתה לאלימות ובהסתה לטרור בעקבות מאמר בו קרא "להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה"
איתמר לוין
בג"ץ דחה את עתירות בני משפחותיהם של המחבלים שרצחו את הנערה בספטמבר שעבר    מלצר שאל האם מישהו מבני המשפחות גינה את המעשה - וקיבל בתשובה "שתיקה מביכה וקשה"
איציק וולף
חוקרי משטרת אריאל עצרו את עקיבא סמוטריץ', אחיו הגדול של שר התחבורה, כשחזר משיעור תורה בחשד לעבירה על חוק ההינתקות ובעילת 'מסוכנות לביטחון'    בצלאל סמוטריץ': המשטרה איבדה את זה
איציק וולף
יו"ר כחול לבן הגיב על הידיעה שלפיה לאחר הבחירות תיפתח חקירה פלילית ביחס לקשרי הממד החמישי ומשטרת ישראל    "פתוח לכל בדיקה"    על הביקורת ביחס לטעויותיו בראיונות: "אני לא קריין ולא שדרן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il