X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תהיות על התנהלות המעורבים בסכסוך

קשישה תובעת מנהל השקעות ורו"ח

חווה פוכטוונגר תובעת 24.6 מיליון שקל ממנהל ההשקעות עופר לוין ומרו"ח רווה מימון, בעקבות השקעת כספים שהועברו משווייץ והבטחת ריבית גבוהה
▪  ▪  ▪
הפקדה בבנק בגיברלטר

ניצולת שואה בת 88 תובעת 24.6 מיליון שקל ממנהל השקעות ורואה החשבון שלו, בתביעה המעלה תהיות על אופן התנהלותם של המעורבים בסכסוך. חווה פוכטוונגר הגישה (יום ג', 25.2.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד עופר לוין ונגד רו"ח רווה מימון.
בתביעה נאמר כי בחשבונה של פוכטוונגר בסניף בנק הפועלים בציריך היו מופקדים 4.8 מיליון דולר שירשה מאביה ובעלה. בשנת 2015 הודיע לה הבנק שעליה למשוך את הכסף [הסיבה אינה מצוינת בתביעה], והיא החליטה להעבירו לניהולו של לוין. פוכטוונגר קיבלה את הצעתו של לוין, לפיה תובטח לה תשואה מינימלית של 4% בשנה ומירבית של 10%.
לדברי פוכטוונגר, אחרי שחתמה על ההסכם עם לוין - הוא שילם לה במזומן חלק מן הריבית העתידית. באותה פגישה הוא הציע לה לעבור למסלול חלופי של פיקדון לחמש שנים, עם ריבית שנתית קבועה של 8% ותוספת של 20% בתום התקופה. לוין הציע לה לעגל את הסכום ל-5 מיליון דולר והבטיח תשלום חצי-שנתי של ריבית בסך 4%. לדבריה, לוין גם התחייב שהיא לא תידרש לקבל אישור מרשויות המס, ואף הדגיש שהוא מציע לה מסלול ייחודי שאינו מחייב דיווח לרשויות המס.
פוכטוונגר אומרת שהיא קיבלה הצעה זו וחתמה על חוזה עם חברה בשם Morro Structed Products. לדבריה, לאחר שבא-כוחה הפנה את תשומת ליבה לכך שהחוזה הוא עם חברה זו ולא עם לוין, היא ביקשה לבטלו ולקבל בחזרה את כספה - אך לוין סירב. לבסוף העביר לה מימון מכתב בו התחייב שהוא יפקח על חשבונה, והיא התרצתה. לוין אירח את פוכטוונגר בביתו באוסטריה והפגיש אותה עם נציג של בנק טוריקום מגיברלטר, שם הופקד כספה בפועל. בין ינואר 2016 ליוני 2018, היא ממשיכה, אכן העביר לה לוין ריבית בסך 1.15 מיליון דולר - כולל 50,000 דולר במזומן.
ביוני 2018 לא הועברה הריבית, ובדיקה של פוכטוונגר בבנק טוריקום העלתה, כי הוא אינו יכול לבצע תשלומים בדולרים אך יכול לבצעם באירו. על-פי דרישתו של לוין, פתחה פוכטוונגר חשבון בבנק EFO כדי לקבל את הריבית - אך לדבריה לוין לא העביר אליו סכום כלשהו. בעקבות פנייתה של פוכטוונגר טענה חברת Morro, כי אינה יכולה לשלם את הריבית בלא אישור של רשויות המס ולפיו דיווחה להן על ההסכם ביניהן. לדברי פוכטוונגר, למרות שכאמור הובטח לה מראש שלא יהיה לה כל מגע עם רשויות המס - היא דיווחה להן על ההסכם, העבירה ללוין את כל האישורים המבוקשים - אך לא קיבלה את הריבית.
על-פי התביעה, כאשר התרה בא-כוחה של פוכטוונגר בפני לוין ומימון שהיא עשויה לתבוע אותם, הוגשה נגדה במפתיע תביעה בווינה בידי חברה בשם GTI שלדבריה נכנסה בנעליה של חברת Morro. לדבריה, מדובר בתביעה ריקה מתוכן, שכל מטרתה היא לנסות ולמנוע ממנה לנהל הליכים בישראל. לפיכך תובעת פוכטוונגר לקבל בחזרה את כספה בצירוף הריבית המובטחת. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד עמיר ליבונטין וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  26/02/2020   |   עודכן:  26/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו הבהיר: לא תהיה ממשלת אחדות    טוען: "לכל חברי הליכוד בכנסת נמאס מנתניהו"
מירב ארד
מרבית החוששים הם צעירים בשתי שכבות גיל: 18-24 - 13.1% חוששים, ובקרב בני 25-34 - אחוז החוששים מגיע ל-14.9%
מירב ארד
הקלפיות יוצבו באוהלים, למצביעים ינתנו כפפות ומסכות, ומתנדבי מד"א הם שיפעילו את הקלפיות    נתניהו בכנס ראשי מועצות אזוריות: "אנו נערכים לאפשרות של התפשטות נגיף הקורונה"
איתמר לוין
סולמי מבקש לערער על פסק בוררות בו נדחתה תביעתו לדמי תיווך בעסקה בה רכשו עידו פסו ושותפו שמר גוב את בית העמודים בתל אביב ב-142 מיליון שקל
מירב ארד
ביקוש גובר לעובדים הטכנולוגיים    השכר בהייטק עמד ב-2018 על ממוצע של 22,479 שקלים    גידול בהעסקה מגוונת לצד קיבעון בשיעור הנשים בהייטק והעובדה כי רק 45% מחברות ההייטק קלטו עובדים חסרי ניסיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il