X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשטרה הגישה הצהרת תובע

אישום נגד ברלנד - בקרוב

יואשם בעושק, קבלת דבר במרמה, איומים, שיבוש הליכים, הלבנת הון, שידול לחבלה חמורה ועוד מעצרו הוארך בחמישה ימים לשם הגשת כתב האישום
▪  ▪  ▪
ברלנד. נמשכת החקירה הכלכלית [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הפרקליטות תגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד ה"רב" אליעזר ברלנד, בטענה לעושק ומרמה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. במקביל, נמשכת החקירה נגדו בחשד להעלמת הכנסותיו מפעולות אלו. המשטרה הגישה (יום ה', 26.2.20) לבית משפט השלום בירושלים הצהרת תובע - המחייבת אותה להגיש כתב אישום בתוך חמישה ימים. עם הגשת כתב האישום, תבקש המדינה לעצור את ברלנד עד תום ההליכים.
המשטרה חושדת, כי ברלנד בן ה-82 ואנשיו הוציאו סכומי עתק מחולים ובני משפחותיהם תמורת "ברכות" ו"תרופות פלא" שלא היו אלא סוכריות מנטוס וטיפות אנטיביוטיקה, כאשר במקביל הורה ברלנד להפסיק את הטיפול הרפואי האמיתי; כמה מהם מתו לאחר זמן קצר. כאשר נעצר ברלנד בתחילת החודש טענה המשטרה, כי הוא ואנשיו ביצעו "ניצול ציני ואכזרי של מאות אזרחים ובני משפחותיהם, שהיו ככל הנראה בשעתם הקשה ביותר, ודרשו מהם עשרות אלפי שקלים בעבור ברכות ומרפא".
במקביל חושדים המשטרה, רשות המיסים והביטוח הלאומי, כי ברלנד ואנשיו ביצעו הלבנות הון ועבירות מיסים במאות מיליוני שקלים, לשם הסתרת הכספים שהוצאו מן הקורבנות, תוך שימוש בעשרות חשבונות בנק. המשטרה אומרת כי בידיה 200 תלונות של מי שנפלו קורבן למערכת הוצאת הכספים של ברלנד. בשנת 2016 נדון ברלנד ל-18 חודשי מאסר על עבירות מין ואלימות, אך שוחרר לאחר חצי שנה בשל מצבו הרפואי - שלדברי סניגוריו ממשיך להיות קשה במיוחד.
על-פי בקשת המשטרה להאריך שוב את מעצרו, היא מייחסת לו כעת את העבירות הבאות: עושק, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, העלמת הכנסות, שידול לחבלה חמורה, קשירת קשר לביצוע פשע, הדחה בחקירה, זיוף מסמך, זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, איומים, שיבוש הליכים ושיווק תכשירי מרשם ללא רישיון. בדיון בבקשה מסרה המשטרה, כי השלימה את החקירה בחשדות העושק והעבירות הנלוות, וכי היא ממשיכה את החקירה בהיבטים הכלכליים של הפרשה.
ההגנה טענה, כי הצהרת התובע ופיצול החקירה נועדו רק להותיר את ברלנד למעצר למרות מצב בריאותו, ולמרות שקיימות חלופות מעצר טובות כגון המלונית בבית החולים איכילוב בתל אביב. אולם השופט בני אלעזר קיבל את בקשת המשטרה והאריך בחמישה ימים את מעצרו של ברלנד באומרו:
"החשד בעניינו של המשיב הלך והתעצם מדיון לדיון, כפי שעלה בעיקר מהודעותיו שלו. מעיון בהודעותיו של המשיב עלה, כי קיימות ראיות מספיקות ובוודאי לשלב זה של ההליך, לעבירות העושק והמרמה. כמו-כן, מהראיות שנאספו במהלך החקירה עלה, כי מדובר במעשים שבוצעו על פני תקופה ארוכה וכלפי מתלוננים רבים". לדבריו, יש לעצור את ברלנד הן מחשש שיימלט והן בשל מסוכנותו לציבור.

תאריך:  26/02/2020   |   עודכן:  26/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
חווה פוכטוונגר תובעת 24.6 מיליון שקל ממנהל ההשקעות עופר לוין ומרו"ח רווה מימון, בעקבות השקעת כספים שהועברו משווייץ והבטחת ריבית גבוהה
מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו הבהיר: לא תהיה ממשלת אחדות    טוען: "לכל חברי הליכוד בכנסת נמאס מנתניהו"
מירב ארד
מרבית החוששים הם צעירים בשתי שכבות גיל: 18-24 - 13.1% חוששים, ובקרב בני 25-34 - אחוז החוששים מגיע ל-14.9%
מירב ארד
הקלפיות יוצבו באוהלים, למצביעים ינתנו כפפות ומסכות, ומתנדבי מד"א הם שיפעילו את הקלפיות    נתניהו בכנס ראשי מועצות אזוריות: "אנו נערכים לאפשרות של התפשטות נגיף הקורונה"
איתמר לוין
סולמי מבקש לערער על פסק בוררות בו נדחתה תביעתו לדמי תיווך בעסקה בה רכשו עידו פסו ושותפו שמר גוב את בית העמודים בתל אביב ב-142 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il