חברת ההנדסה M+W תובעת 32.9 מיליון שקל מחברת Lloyd's Register Verification מקבוצת הביטוח הבינלאומי לויד'ס. הטענה: כשלים חמורים באישור עמידה בתקנים הנדסיים בתחנת הכוח שהקימה M+W עבור
קבוצת דלק באתר ההתפלה שורק.
בחודש שעבר חשף News1, כי M+W חויבה לשלם 42.6 מיליון שקל לדלק בשל התקלות הקשות שהתגלו במתקן בשורק. דלק דרשה פיצוי של 167 מיליון שקל, בטענה לעיכובים ניכרים ולתקלות משמעותיות. M+W טענה מצידה, כי דלק חייבת לה 160 מיליון שקל תמורת עבודות שביצעה. בסופו של דבר, ויתרו הצדדים על הגשת תביעות וסיכמו, כי M+W תפצה את דלק ב-42.6 מיליון שקל ותוותר על הסכומים שלטענתה הגיעו לה. ההוצאות המשפטיות שלה היו 6.4 מיליון שקל (ראו קישור משמאל).
Lloyd's Register מגדירה את עצמה כמי ש"מעניקה שירותים המוודאים שהמידע שבידי הלקוח נתמך במערכות ניהול אפקטיביות". חברת-הבת Lloyd's Register Verification מעניקה שירותים בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה, כדי לוודא שהללו עומדים בתקינה הבינלאומית. תביעתה של M+W עוסקת בבדיקת העמידה בתקני האגודה האמריקנית של מהנדסים מכניים (ASME), שלדבריה היא הגוף הבינלאומי המוביל בתקינה ההנדסית.
על-פי התביעה, שהוגשה (25.2.20) לבית המשפט המחוזי מרכז, ההתקשרות בין M+W לבין דלק עמדה על 495 מיליון שקל. במסגרת פרויקט זה, סיפקה M+W דוודים להשבת חום, המשמשים למיחזור החום הנוצר בשריפת הגז המשמש להפעלת התחנה, כך שניתן יהיה להפיק חשמל נוסף. היא רכשה את הדוודים מחברת Pensotti האיטלקית תמורת 9 מיליון אירו. הדוודים קיבלו את אישורו של לויד'ס ולפיו הם עומדים בתקנים האמריקניים.
לטענת M+W, לאחר התקנת הדוודים והתחלת ההרצה שלהם בפברואר 2017, התגלו בהם ליקויים קשים: נזילה, סדקים ועוד. הללו חייבו להשבית את הפרויקט כולו, ואם לא היו מתגלים מבעוד מועד - היו עלולים לסכן חיי אדם. בדיקה בדיעבד העלתה, נטען בתביעה, כי הליך האישור של לויד'ס היה רשלני וגרם להתרחשות התקלות. לדברי M+W, נגרמו לה נזקים כבדים ובראשם תשלום פיצוי של 15 מיליון שקל בשל העיכוב בהשלמת התחנה. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד אבי שרף וטרם הוגש כתב הגנה.