X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התביעה: 2% מתוך 280 מיליון שקל

דריה נגד אפקון בחישמול הרכבת

דריה אינג'נירינג טוענת שאפקון החזקות חייבת לשלם לה עמלה של 5.6 מיליון שקל, לאחר שסייעה לה ולקונצרן אלסטום לזכות בחלק מעבודות החישמול אפקון דחתה את הדרישה
▪  ▪  ▪
הסכם משנת 2004

חברת דריה אינג'נירינג, העוסקת בעבודות הנדסה מורכבות, תובעת מחברת אפקון החזקות עמלה של 2% מהתשלום שמקבלת האחרונה בפרויקט חישמול הרכבת. על-פי הנתונים המופיעים בתביעה, מדובר בדרישה לתשלום של 5.6 מיליון שקל.
התביעה, שהוגשה (1.3.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, עוסקת בהתמודדות משותפת של אפקון - הנציגה בישראל של קונצרן אלסטום הצרפתי - ודריה במכרז הענק של חישמול הרכבת. הפרויקט כולו מוערך ב-11.3 מיליארד שקל, אם כי התביעה עוסקת רק בחלק קטן יחסית ממנו. דריה הוקמה בידי בני הזוג יעקב וצילה דריה, אך בתקופה בה עוסקת התביעה היא הייתה בשליטתו של טדי שגיא.
על-פי התביעה, באפריל 2004 חתמו אפקון (שהייתה בשליטתו של שלמה שמלצר המנוח) ודריה על הסכם לפיו דריה תסייע לאפקון ביצירת קשר עם אלסטום לצורך התמודדות במכרז החישמול. על-פי ההסכם, דריה זכאית לעמלה של 2% מכל תשלום שתקבל אפקון, אם תזכה במכרז יחד עם אלסטום. אפקון ואלסטום אכן ניגשו יחדיו למכרז בשנת 2005, אך הרכבת הודיעה בשנת 2009 על דחייתו בשל העדר תשתיות מספיקות.
בשנת 2012 חידשה הרכבת את הפרויקט ופרסמה מכרז מחודש, בו זכתה קבוצת SEMI הספרדית. אפקון ואלסטום זכו במקום השני, ובעקבות הליכים משפטיים בהם נקטו, סוכם שהן יוכרזו כזוכות יחד עם SEMI ויקבלו עבודות ב-560 מיליון שקל. חלקה של אפקון בעבודות אלו הוא מחצית, דהיינו 280 מיליון שקל. בעקבות זאת דרשה דריה את העמלה שהובטחה לה - דהיינו 5.6 מיליון שקל.
אפקון דחתה את הדרישה, בנימוק שמדובר במכרז שונה מזה שבו סייעה דריה; היא ואלסטום לא זכו בו; ואת העבודות תבצע חברת-בת שלה, שלא הייתה צד להסכם מ-2004. דריה טוענת, כי מדובר במכרז מחודש שהוא המשך ישיר של המכרז הראשון; אין זה משנה האם אפקון זכתה בו במישרין או בהליך משפטי; והטענה לגבי חברת-הבת היא חסרת יסוד. לפיכך מבקשת דריה מבית המשפט לקבוע, כי היא זכאית לעמלה המובטחת. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד יוסי אברהם, דוד מושביץ ואור פוקס, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  02/03/2020   |   עודכן:  02/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בתרחיש האופטימי ביותר תסתכם השנה הצמיחה העולמית ב-2.4%, לעומת 2.9% אשתקד; התרחיש הפסימי צופה צמיחה של 1.5% בלבד    פגיעה קשה במיוחד בסין, צמיחה אפסית בגוש האירו וירידה קלה בצמיחה האמריקנית    הארגון קורא לממשלות החברות בו - ובהן ישראל - להזרים כספים למערכת הבריאות ולסייע לחברות שנקלעו לקשיים
מירב ארד
בין הקווים שבוטלו נמצאים טיסות ליעדים דוגמת וינה, בודפשט ובריסל    ארגון חברות התעופה: אובדן ההכנסות של חברות התעופה במזה"ת מסתכם ב-100 מיליון דולר
מירב ארד
בוועדת הבחירות המרכזית הבהירו: "מדובר בחדשות כזב"    עוצמה יהודית: "אין גבול לנבזות"    המשטרה פתחה בחקירה
איתמר לוין
כאשר דפוס פעולה כה אלים ובוטה בין בני זוג נחשף, יש למצות את הדין עם בן הזוג האלים ולהורות על מאסרו, כדי למנו ממנו לפגוע בבת זוגו עד כדי חלילה תוצאה טראגית"
איתמר לוין
המשטרה דיווחה למבקר על פעולות חקירה שלא נעשו; גרסת היועץ המשפטי של התחנה סתרה את התיעוד בתיק החקירה; למתלונן נמסרו תשובות כוזבות    המחיר: המדינה תשלם 10,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il