X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת רפאל דיווחה על מכירות בהיקף שיא של 9.7 מיליארד שקל, אך גם על ירידה של 82 מיליון שקל ברווח הנקי לעומת שנת 2018 היקף ההזמנות השנתי: כ-10 מיליארד שקלים הדיבידנד שהועבר למדינה ב-2019: כחצי מיליארד שקל
▪  ▪  ▪
מנכ"ל רפאל, יואב הר-אבן [צילום: דוברות רפאל]

הרווח הנקי של החברה הממשלתית רפאל, לייצור מערכות לחימה, ירד בשנת 2019 בשיעור של כ-17% ועמד על 397 מיליון שקלים, לעומת רווח נקי של 479 מיליון שקלים בשנת 2018. עוד דווח כי במהלך שנת 2019 העבירה רפאל למדינה דיבידנדים בהיקף של כ-500 מיליון שקלים.
הירידה ברווחיות של רפאל בולטת בייחוד לנוכח עלייה של 3.9% במכירות, אשר עמדו על סך כולל של 9.7 מיליארד שקלים (2.7 מיליארד דולר). היקף ההזמנות שקיבלה החברה עומד על סך של כ-10 מיליארד שקלים (2.8 מיליארד דולר) עם שיא בהזמנות יצוא. צבר ההזמנות עומד על 24.8 מיליארד שקלים (7.2 מיליארד דולר) המהווה 2.5 שנות מכירה, למרות שחיקה משמעותית בשער החליפין של הדולר והיורו.
ברפאל טענו כי הירידה ברווחיות נובעת מהוצאות שכללו רכישת חברות. בין היתר רכשה רפאל יחד עם אביחי סטולרו את חברת אירונאוטיקס ובכך נכנסה לשוק כלי הטיס הבלתי מאוישים.
בשנה האחרונה ציינה רפאל מספר הישגים משמעותיים נוספים בהם: רכישת שתי סוללות כיפת-ברזל על-ידי צבא ארצות הברית, אספקה ראשונה של מערכות "מעיל רוח" לצבא האמריקני. הצטיידות בזק של הצבא ההודי בטילי ה"ספייק", קבלת הזמנה משמעותית מצבא גרמניה, והרחבת שוק הלקוחות של טילי ה"ספייק" ("גיל") ל-34 מדינות. הגברת שיתופי הפעולה בעולם, והרחבת שוק הלקוחות של מערכות הניווט מסוג "לייטנינג".
במהלך שנת 2019 גייסה רפאל, המעסיקה כיום כ-8,000 עובדים, למעלה מ-800 עובדים, מרביתם במקצועות הטכנולוגים. כ-9% מסך מכירותיה של החברה מוקצים להשקעה במחקר ופיתוח. ההשקעה כוללת גם פעילויות משותפות עם מוסדות אקדמיה בארץ ובעולם ומעורבות בפעילויות אזרחיות שונות.
מנכ"ל רפאל, יואב הר-אבן, אמר כי במקביל לעשייה הביטחונית השוטפת של החברה, ממוקדים אנשיה בניסיונות למצוא את הפתרונות הטכנולוגיים שיסייעו במלחמה נגד נגיף הקורונה והתפשטותו. "ההישגים הטכנולוגיים-עסקיים והאיתנות הפיננסית המקבלים ביטוי בתוצאות הכספיות של 2019 יסייעו לנו בבואנו להתמודד עם האתגרים הצפויים, שבשלב זה אנחנו לא יודעים מה תהיה השפעתם עלינו. גם בימים אלו, לאור היערכות נכונה, מצליחה החברה לשלב בין מילוי הנחיות משרד הבריאות לבין המשך רציפות התפקוד, בראש וראשונה לטובת מערכת הביטחון, וזאת הודות לעשייתם ועבודתם המסורה של אנשי רפאל הרואים שליחות בעשייתם", אמר.

תאריך:  26/03/2020   |   עודכן:  26/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הכרטיס הנטען שיימסר הוא כרטיס "משולם מראש" (pre-paid) מבית מאסטרקארד    הכרטיס יגיע לבתי הלקוחות במעטפה מאובטחת באמצעות דואר שליחים    באמצעות הכרטיס הנטען ניתן יהיה למשוך בכל מכשיר כספומט עד 4,000 שקל במזומן ביום
איציק וולף
התעשיה האוירית עברה בשנת 2019 את רף 4 מיליארד הדולרים בהכנסותיה השנתיות    דיווחה כי לא ידוע לה על ביטול חוזים או על עיכובים משמעותיים בשל משבר הקורונה    "המשך קיום מגבלות בארץ ובחו"ל עלול להביא לפגיעה בביצוע התקשרויות"
מירב ארד
מנכ"ל משרד הבריאות הודיע כי ישראל הזמינה עוד אלפי מכונות הנשמה מחו"ל    "אנחנו לא יודעים כמה מהן באמת יגיעו"    הזהיר: בתוך שבוע נהיה עם כ-200 חולים קשים    הודיע כי בתחילת השבוע הבא "נגיע ליותר מ-10,000 בדיקות ביום"
איציק וולף
היו"ר המתפטר של הכנסת, יולי אדלשטיין, טוען כי סירובו לציית לפסיקת בג"ץ היה במסגרת הימנעותו "לקחת את האירוע לקצה" ובשל התנגדותו המצפונית לצעד המנוגד לטענתו לדמוקרטיה    "בג"ץ השתלט מזמן על הרשות המבצעת, וזה ברור. עכשיו יש גם ניסיון השתלטות על הרשות המחוקקת ועל הפרוצדורה שלה"
איתמר לוין
המחיר הסופי של חבילת הצעדים: 2.2 טריליון דולר    מענק מיידי של אלפי דולרים ל-150 מיליון משקי בית    ירידות ברוב הבורסות ובתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il