X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד המשפטים האמריקני: מדורו, שר ההגנה ויו"ר הפרלמנט לשעבר הפכו את ונצואלה למדינת סמים ונטלו שוחד תמורת הברחת טונות של קוקאין בידי לוחמי גרילה מקולומביה
▪  ▪  ▪
מדורו. כתב אישום במנהטן [צילום: מטיאס דלקרואה, AP]

נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, מואשם בארה"ב בהפיכתה של ארצו למדינת סמים בשיתוף פעולה עם לוחמי גרילה קולומביאניים, המבריחים ממנה טונות של קוקאין לארה"ב. כתב האישום נגדו הוגש (יום ה', 26.3.20), כמובן בהעדרו לבית המשפט הפדרלי במנהטן. שר המשפטים, ויליאם באר, צפוי להכריז על פרס של 15 מיליון דולר, למי שימסור מידע אם וכאשר מדורו יעזוב את ונצואלה ובכך יביא ללכידתו.
מדורו משמש בתפקיד מאז אפריל 2013, לאחר מותו של הוגו צ'אווס השמאלני-קיצוני שהוא היה סגנו. בינואר 2019 נבחר שוב, אך יו"ר הפרלמנט, חואן גואדיו הכריז על עצמו כנשיא בטענה שתוצאות הבחירות זויפו. ארה"ב ומדינות רבות אחרות הכירו בגואדיו, אם כי בפועל מדורו עודנו הנשיא והמאבק נמשך.
כתב האישום כולל שני בכירים נוספים בוונצואלה: דיוזדאדו קאבלו, לשעבר יו"ר הפרלמנט והנחשב לאיש מספר שתיים במדינה; ושר ההגנה, ולדימיר פאדרינו לופז. כל השלושה מואשמים בעבירות של סחר בסמים תוך ביצוע מעשי טרור, סחר בסמים ועבירות נשק, שלטענת ארה"ב החלו באמצע העשור הראשון של המאה, במטרה לסייע ללוחמי הגרילה הקולומביאניים תוך נטילת שוחד תמורת הסיוע בהברחת הקוקאין.
היחידה למאבק בסמים ניהלה במשך שנים חקירה נגד קאבלו, בטענה שהוא המנהיג של קרטל דה לוס-סולס (השמשות) - ארגון פשיעה רב עוצמה, הכולל קציני צבא ופקידים מממשל מדורו, השולטים בסחר הסמים בוונצואלה. לדברי החוקרים, קאבלו החל במתן הגנה לסוחרים סמים קולומביאניים, עד שהפך בעצמו לאיל סמים.
במקביל מתכנן ממשל טראמפ להכריז על ממשל מדורו כמדינת טרור, וזאת לאחר שאשתקד הקפיא את נכסיה של ונצואלה והזהיר שיטיל עיצומים על חברות שיסחרו עם המדינה העשירה בנפט. ההכרזה הצפויה תאפשר להקשיח את הצעדים נגד ונצואלה ומשטרו של מדורו, בתקווה שיובילו להפלתו ואולי אף ללכידתו בידי ארה"ב.
ארה"ב כבר הגישה כתבי אישום באשמת שחיתות במיליוני דולרים נגד בכירים אחרים בוונצואלה: אלחנדרו אנדרדה, שהיה שר האוצר של צ'אבס וכעת בכלא; מנהלים בחברת הנפט הלאומית PVDSA ואנשי עסקים שהיו קשורים למשטר שם ואשר בבעלותם נדל"ן יוקרתי בארה"ב. משפטים אלו מתנהלים בניו-יורק, מיאמי ויוסטון, וצפויים כתבי אישום נוספים.

תאריך:  26/03/2020   |   עודכן:  26/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא ונצואלה מואשם בעבירות סמים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
איציק וולף
הנהלת אל-על החליטה לעצור את כל טיסות אל-על מישראל ואליה החל מהלילה בחצות ועד ל-4 באפריל 2020    הטיסות שתוכננו לצאת הערב מיעדים שונים לישראל - ייצאו כמתוכנן    החברה תמשיך להפעיל טיסות חילוץ
מירב ארד
דרמה פוליטית: גוש הימין הודיע שיתמוך ביו"ר כחול לבן לתפקיד    יש עתיד ויתרה על הגשת מועמדות ח"כ מאיר כהן לתפקיד היו"ר והודיעה שלא תגיע למליאה להצבעה    צפו בשידור החי מהמליאה
מירב ארד
מספר החולים עלה ל-2666, בהם 39 מאושפזים במצב קשה ו-68 במצב בינוני    פלח הנדבקים המשמעותי ביותר הוא של בני 20 עד 29
מירב ארד
היקף הסיוע למשק עד כה מסתכם בהיקף של 40 מיליארד שקל    באב"ד: "בהמשך היום נציג את כל חבילת הסיוע היותר מורחבת לרה"מ"    הוועדה תקדם חקיקה שתכלול סיוע למשק בהיקף של 5 מיליארד ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il