X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק ישראל הסיר חסמים ביורוקרטיים ומאפשר לבנקים להנפיק כרטיסי חיוב מיידי וכרטיסי אשראי גם למי שנוהגים לבצע את פעולותיהם בחשבון באמצעות בנקאי בסניף ההקלות - בשל סגר הקורונה
▪  ▪  ▪
המפקחת על הבנקים, חדוה בר [צילום: יח"צ]

בנק ישראל הסיר חסמים ביורוקרטיים שיאפשרו לבנקים להנפיק כרטיסי חיוב מיידי ואשר נוהגים לבצע פעולות בחשבון באמצעות בנקאי בסניף. זאת, בעקבות הנחיות משרד הבריאות, ולאור צמצום שירותי קבלת הקהל בסניפים.
הפיקוח על הבנקים הנחה את הבנקים לעשות כל מאמץ ולאתר את לקוחותיהם המנהלים חשבונות בהם מתקבלת משכורת או קצבה, שאין ברשותם כרטיס אשראי או כרטיס חיוב מיידי (דביט) או שהם לא מחוברים לפעילות בערוצים ישירים (אתר הבנק, אפליקציה), ולהציע להם להצטרף לשירותים אלה.
לקוחות שאין ברשותם כרטיס כלשהו המאפשר להם למשוך כספים ולבצע עסקות מרחוק או גישה לביצוע פעולות מרחוק באמצעות האינטרנט, מוזמנים לפנות לבנק שלהם ולבקש להצטרף לשירותים אלה.
במטרה לאפשר לתאגידים הבנקאיים להנפיק ללקוחות שאין ברשותם כרטיס, ונוהגים לבצע פעולות בחשבון באמצעות בנקאי בסניף, הסיר הפיקוח על הבנקים בשבוע האחרון חסמים משמעותיים:
  • ניתן היתר לבנקים לשלוח הודעה ללקוחותיהם בערוצי בנקאות בתקשורת (אפליקציה, סמס בטלפון וכדומה), להציע להם להצטרף לשירותים אלה ולהנחות אותם כיצד לבצע זאת, גם אם הלקוח לא חתם על ההסכם הנדרש לצורך כך. כמו-כן, על-מנת לסייע ללקוחות אשר אין ברשותם כרטיס חיוב להתנהל בתקופה זו, התאגידים הבנקאיים רשאים לשלוח להם הודעות בערוצים אלה על-מנת להציע להם להנפיק עבורם כרטיס חיוב.
  • בשיתוף עם איגוד הבנקים גובש מתווה למקבלי קצבאות הביטוח הלאומי, לפיו הבנקים ינפיקו ללקוחות האמורים כרטיסי חיוב מיידי (דביט), אשר ישלחו אליהם בדואר. במקביל, ישלח ללקוחות הסכם עם הבנק לקבלת הכרטיס, עליו יתבקשו הלקוחות לחתום. כמו-כן, יובהר ללקוח, שעליו לחתום על ההסכם טרם הפעלת הכרטיס, והוא יתבקש למסור לבנק את ההסכם החתום או את העתקו בהקדם, וזאת לא יאוחר מיום 1.11.2020. ככל שלא יתקבל הסכם חתום כאמור עד מועד זה, כרטיס הדביט יפקע. המתווה שגובש למקבלי הקצבאות יחול בעת הזו גם על כל משלוח כרטיס חיוב שהוזמן על-ידי לקוחות.
  • אפשר לסכם בטלפון הסכם לבנקאות בתקשורת - ניתן לחתום על הסכם בנקאות בתקשורת באמצעות מגוון ערוצים ישירים, תוך תיעוד הסכמת הלקוח (גם ללא הקלטת השיחה). כך יקל על לקוחות המעוניינים בכך, להצטרף לפעילות בנקאית מרחוק ביתר קלות, ככל שהם מעוניינים בכך.
  • הבנקים הונחו לאפשר הנפקת כרטיס דביט ללקוחות פושטי רגל וצירופם לשירות המאפשר ביצוע פעולות בחשבון דרך אתר האינטרנט של הבנק, האפליקציה וכיו"ב, ללא צורך באישור הנאמן, בכל בקשה פרטנית. זאת על בסיס עמדת הכונס הרשמי שנתן לכך הרשאה גורפת. צעד זה יקל מאוד על תהליך הצירוף של פושטי הרגל לשירותים אלה, ככל שיחפצו בכך.

תאריך:  30/03/2020   |   עודכן:  30/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פושטי רגל יוכלו לבצע פעולות באתר הבנק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הצעירה, שסבלה מפשע אלים, חולצה ביום שישי שעבר    הנשיא דונלד טראמפ וד"ר מארק טי אספר, שר ההגנה, דיברו על מבצע חילוצה, אך המעיטו בפרטים, ולא זיהו את הצעירה, כדי להגן על פרטיותה    הנשיא טראמפ אמר כי גנרל מארק מיליי, יו"ר המטות המשולבים, היה מעורב בתכנון החילוץ
איציק וולף
רשות ניירות ערך מנהלת הליך בירור מינהלי בעניינה של חברת רבד ביחס לעסקת רכישת דירות באירלנד על-ידי יגאל אהובי, שנעשתה בתקופה שלפני העברת השליטה בחברה ליונל כהן, יצחק עוז וחברת בית הזהב    הודעה על ההליך נמסרה לחברה באפריל-מאי 2019, אך רק היום דווחה לציבור    במסגרת החקירה תושאלו יגאל אהובי ושרון זכות
מירב ארד
ח"כ שלח: "מחר נתחיל בדיון האסטרטגי שיתייחס בין היתר לאיך נראית התמודדות לאומית עם קורונה 2 חלילה"    ח"כ יוליה מלינובסקי: "צריך להציג את התוכנית הכלכלית בשביל לתת פתרון לאנשים"
מירב ארד
העריך כי שנת הלימודים לא תתחדש לאחר הפסח    על הבעייתיות שבבדיקות אמר: "הבדיקות נותנות לנו תמונה מאוד חלקית"    מספר הנדבקים עלה ל-עלה ל 4,347 - 80 במצב קשה
איתמר לוין
הפניקס זכתה שוב במכרז לביטוח צי הרכב של חברת החשמל - למרות שלא היה לה אישור כנדרש של רשות שוק ההון לתעריפי ביטוח החובה, וחברת החשמל התעלמה מליקוי בסיסי זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il