רשת השיווק של
רמי לוי סיימה את שנת 2019 ברווח נקי של 110 מיליון שקלים. מדובר בירידה של 18% לעומת הרווח הנקי של שנת 2018 שעמד על 134.7 מיליון שקלים.
הירידה ברווח הנקי נרשמה למרות עלייה של 9.2% בהכנסות השנתיות אשר עמדו בשנת 2019 על 5.94 מיליארד שקלים, לעומת הכנסות של 5.44 מיליארד שקלים ב-2018. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחת 3 סניפים חדשים - בעטרות, באשקלון צפון וברמלה, מאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם, וכן מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-1.6%.
ברשת טענו כי הירידה ברווח הנקי נבעה מיישום לראשונה של תקן IFRS16, מהעלייה בשיעור הוצאות התפעול, ומאיחוד תוצאות חברת-הבת קופיקס גרופ שהסתכמו בהפסד של כ-11.3 מיליון שקל. "הפסדים אלה נגרמו, בין היתר, בשל פעולות שנקטה קופיקס לשיפור פעילותה העסקית, שהיו כרוכות בהכרה בהוצאות חד-פעמיות, בעוד שהן החלו להניב פירות רק החל מהמחצית השנייה של 2019, מגמה חיובית שצפויה להמשך גם ברבעונים הבאים", טענו בחברה.
ירידה ברווחיות, בשיעור של 17.9%, נרשמה גם ברבעון הרביעי של שנת 2019 שהסתכם ברווח נקי בסך של כ-31 מיליון שקל, בהשוואה לכ-37.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הרביעי של שנת 2019 צמחו בכ-2.7% לכ-1.46 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.42 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחת 3 סניפים חדשים - בעטרות, באשקלון צפון וברמלה, מאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם, וכן מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-0.23%.