X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפי תוכניות חיל-האוויר, יקוצצו 17 מפציצים לאנסר בסוף שנת 2021, ומספרם בחיל יירד ל-44; וצי הלאנסר יוצא משירות מבצעי בשנת 2036 חיל-האוויר מתכנן סד"כ של 175-165 מפציצים אסטרטגיים, כולל המפציץ החדש בי-21 גנרל טימותי ריי מעוניין בסד"כ של כ-220 מפציצים אסטרטגיים; ועד ש-בי-21 ייכנס לשירות, הוא רוצה לחמש את מפציציו בכמות גדולה יותר של חימוש מגוון
▪  ▪  ▪
מפציץ אמריקני B-21 [צילום: AP]

לאור הקיצוצים הצפויים בכוח המפציצים האסטרטגיים, מעוניין גנרל טימותי ריי, מפקד פיקוד התקיפה העולמי של חיל-האוויר האמריקני, להקנות למפציצים הנותרים בסדר-הכוחות (סד"כ) יתר עוצמה.
חיל-האוויר מתכנן סד"כ של 175-165 מפציצים אסטרטגיים, כולל המפציץ החדש בי-21, שייכנס לשירות בסוף העשור, או בתחילת העשור הבא. גנרל ריי מעוניין בסד"כ של כ-220 מפציצים אסטרטגיים; ועד ש-בי-21 ייכנס לשירות, הוא רוצה לחמש את מפציציו בכמות גדולה יותר של חימוש מגוון.
ריי סבור, כי ניתן לשמור בחיל-האוויר כמה מטוסים - כמוB-1B לאנסר - שעדיין רלוונטיים למשימות הפיקוד, שהן תקיפות ארוכות-טווח. בחודש אוגוסט הצביע חיל-האוויר, שלמפציץ לאנסר יכולות להיות אפשרויות רבות, שיעדכנו את המטוס - נשיאת יותר חימוש עד כדי נשיאת מטעני חימוש שגא-קולי (היפר-סוני).
ניסוי, שערכה טייסת 419 בבסיסי האוויר אדוארדס בקליפורניה, הראה, שניתן להעמיס עוד חימוש על לאנסר במנשאי פצצות חיצוניים ובבטן המטוס. לצורך העניין מנה גנרל ריי את החימוש האפשרי, שכולל פצצות שגא-קוליות אֶרוֹ, שנמצאות כעת בפיתוח מואץ; ודגמים קונוונציונאליים של נֶשק-מִנֶגד (LRSO), שהוא טיל שיוט, המחליף את טיל השיוט AGM-86B, שנושאים מפציצים כבדים כמו בי-52 סטראטו-פורטרס.
תאי הפצצות במפציץ לאנסר מתאימים לחימוש קונוונציונאלי; ואילו לחימוש שגא-קולי, שינוע אל מטרתו במהירות מאך 5 ויותר, נדרש יותר מקום בגלל מורכבות מערכת הנעתו.
יש לציין, כי צי המפציצים לאנסר היה בתקופת שיקום מאז 2018 אחרי שנים של פעילות מואצת ושל פיתוח יכולת המפציצים.
למרות שחיל-האוויר טרם הזמין פיתוח של גרסה קונוונציונאלית לטיל השיוט LRSO, הצהיר מפקד פיקוד התקיפה העולמי, כי הוא מעוניין בה, כיוון שתיתן למפציציו יכולת לתקוף מטרות ממרחק של יותר מ-2,400 ק"מ.
על המפציצים האסטרטגיים של ארצות-הברית יש כעת מגוון טילים ארוכי-טווח - כמו טיל אוויר-קרקע JASSM-ER וכמו טיל אוויר-ים LRASM. מפציץ לאנסר יכול לשאת 24 טילים LRASM, שהותאמו לשירות מבצעי על המפציץ מאז 2018. גנרל ריי רוצה להוסיף מתלים חיצוניים, שיוסיפו שישה טילים אֶרוֹ למטען הנוכחי של המפציץ. לדעתו, את הטילים JASSM-ER ו-LRASM יכול לאנסר לשאת גם במתלים חיצוניים.
בחודש נובמבר אמר ד"ר ויל רוֹפֶּר, עוזר שרת חיל-האוויר לרכש, לטכנולוגיה ולתחזוקה, כי חיל-האוויר יכול להפוך את אחד ממפציציו - בי-52, בי-1, או בי-2 ספיריט - למטוס נשק - כלומר, מטוס כבד, רב-משימתי ועמוס בחימוש. לדעת גנרל ריי, יש ליצור מטוס נשק בתכנון חדש ולא מהסבת מטוס קיים בסד"כ.
לפי תוכניות חיל-האוויר, יקוצצו 17 מפציצים לאנסר בסוף שנת 2021, ומספרם בחיל יירד ל-44; וצי הלאנסר יוצא משירות מבצעי בשנת 2036.

תאריך:  14/04/2020   |   עודכן:  15/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיל-האוויר, ארה"ב: עוצמה למפציצים אסטרטגיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סופר סוני =שגל קולי ולא שגא-קו ל"ת
סופר סטיופיד  |  16/04/20 15:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הממשלה אישרה תקנות המגבילות את היציאה למרחב הציבורי בחג שביעי של פסח ובמימונה    חל מהיום בשעה 17:00 ועד ליום חמישי הקרוב בשעה 5:00 לא יהיה ניתן לצאת מעיר המגורים    התחבורה הציבורית הופסקה אמש ותחזור לפעול ביום חמישי
איציק וולף
בחצות פקע המנדט שניתן ליו"ר כחול לבן להרכבת הממשלה    מעט לפני חצות החלה פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וח"כ בני גנץ במעון ראש הממשלה בירושלים ובסיומה פנו השניים לנשיא בבקשה להארכת המנדט עד יום רביעי בחצות    בכירים בימינה: נתניהו מוכר את מערכת המשפט והריבונות לשמאל
איציק וולף
היום בשעה 13:00 נשבר שיא כל הזמנים בייצור חשמל באנרגיות מתחדשות בישראל והוא עמד על 1625 מגהוואט שהם כ 27% מסך כל החשמל המיוצר במדינה    רוב החשמל מיוצר תוך שימוש בגז טבעי
איתמר לוין
שבוע לאחר פרישתו מן המרוץ למועמדות הדמוקרטים, קורא הסנאטור לתומכיו להתייצב מאחורי סגן הנשיא לשעבר    המהלך יסייע לביידן לאחד את המפלגה ולקדם את גיוס התרומות לקמפיין
איציק וולף
יו"ר כחול לבן השאיר פתח להקמת ממשלת חירום עם הליכוד אך הצהיר שאם ממשלה לא תקום - ישמור על הפעילות של הכנסת    תקף במרומז את שותפיו לשעבר לכחול לבן: לא רציתי שכחול לבן תתפרק, אך משחברי בחרו לעשות זאת, לא נרתעתי והמשכתי קדימה כי עבורי ישראל היא לפני הכל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il