מכירות בגדי ההטרנינגים ברשת צנחו ב-90% במהלך תקופת הקורונה. כך עולה מנתוני חברת אופטימוב שנאספו מאתרי הקניות המובילים באירופה וארה"ב עימם עובדת החברה. זאת בניגוד למגמת הכללית של עלייה במכירות מקוונות לאחר שהאינטרנט הפך במדינות רבות לאפשרות היחידה לביצוע הזמנות.
לדברי עמית ביבאס מחברת אופטימוב, הירידה החדה במכירות הטרנינג, דווקא בתקופה שמאות מיליונים לובשים אותם יותר מתמיד לעיתים במשך ימים שלמים, הפתיעה מאוד. כנראה שמרגע שהריצות במרחב הפתוח וההליכה למכוני כושר צומצמו, ירד הצורך בקניית טרנינגים חדשים ואופנתיים, ומי שבסגר מסתפקים בבגדים הישנים והמוכרים שיש להם בבית. חשבנו ששיחות הווידאו יעודדו את האנשים להצטייד בטרינינגים שיעברו טוב את המסך, אבל זה לא המצב.
נתוני אופטימוב מצביעים על כך שברוב התחומים נרשמו עליות במכירות ברשת מאז הטלת ההסגרים במדינות המערב. כך למשל עלו מכירות ההלבשה התחתונה בשיעור של 16%, מכירות מוצרי האיפור והקוסמטיקה גדלו ב-35% ואילו מכירות המזון ומוצרי הבסיס קפצו ב-26%. ענפים אחרים שחוו ירידה במכירות הם נעלים שירדו ב-18% ואילו מכירות הביגוד והאופנה ירדו ב-28%, לאחר שהיציאות והבילויים נפסקו.
חברת Optimove פיתחה טכנולוגיות שיווק מבוססות בינה מלאכותית להגדלת המכירות של אתרי אינטרנט ללקוחות קיימים וזאת על-ידי זיהוי מהיר של מגמות וצרכי לקוחות, התאמה אישית של תכנים שיווקיים ומדידת האפקטיביות שלהם. החברה מלווה מאות מותגים בגדלים שונים בתחומי הצרכנות, אופנה, שירותים פיננסים ותרבות ופנאי. אופטימוב מעסיקה למעלה מ-260 עובדים במשרדיה בניו-יורק, בלונדון, בסינגפור, בהודו ובתל אביב.