X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המאבק על תקנות סדר הדין האזרחי

עמית: מחטף של ראש הלשכה

השופט יצחק עמית טוען, כי אבי חימי מנסה לטרפד שוב את כניסתן לתוקף של התקנות החדשות אומר שדווקא משבר הקורונה והעומס הצפוי בעקבותיו, מחייבים לאשר את התקנות שיובילו לייעול הדיונים
▪  ▪  ▪
עמית. "לא בפעם הראשונה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מהפכה בסדר הדין האזרחי
איתמר לוין
180 תקנות במקום 532; קיצור משמעותי של כתבי הטענות ולוחות הזמנים; מינוי מזכיר משפט שיסנן את ההליכים; חובה לנסות ולסיים את ההליך מחוץ לביהמ"ש; קדמי משפט יעילים ולאחר גילוי הדדי מקיף * ייכנסו לתוקף ב-1 בספטמבר 2019
לרשימה המלאה

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, מאשים את ראש לשכת עורכי הדין, אבי חימי, בניסיון לבצע מחטף במטרה למנוע את כניסתן לתוקף של תקנות סדר הדין האזרחי החדשות. הדברים נאמרים במכתב ששיגר עמית (יום ג', 21.4.20) לשר המשפטים, אמיר אוחנה.
התקנות הוכנו בעשור הקודם בידי ועדה בראשות מנהל בתי המשפט לשעבר, משה גל, ועמית עומד בראש הוועדה העוסקת בהכנתן ליישום. במרכזן עומדים מהלכים המיועדים לייעל את הדיון, כגון ביטול תצהירי העדות הראשית והגבלה ניכרת של היקף הטיעונים בכתב (ראו קישור משמאל). לשכת עורכי הדין מתנגדת בתוקף לתקנות, בנימוק שהן יפגעו בציבור ובזכות הגישה שלו לערכאות. מבקרי הלשכה טוענים, שהיא חוששת שהתקנות ייעלו את הדיונים בצורה שתחייב את עורכי הדין לצמצם משמעותית את שכרם.
השרה הקודמת איילת שקד אימצה את התקנות וקבעה בספטמבר 2018 שהן ייכנסו לתוקף בספטמבר 2019. אולם בין שני מועדים אלו החליף חימי את אפי נוה בראשות לשכת עורכי הדין, ובניגוד לקו של נוה - שיתוף פעולה עם שקד - יצא למאבק נגד התקנות. באפריל 2019 הסכימה שקד לדחות את היישום לפברואר 2020. לאחר שהחליף את שקד, דחה אוחנה את יישומן לספטמבר 2020 - דהיינו שנתיים לאחר אישורן ושנה לאחר מועד היישום המקורי.
השבוע פנה חימי לאוחנה וביקש דחייה של שנה נוספת, עד ספטמבר 2021, תוך שהוא מעלה את הקורונה כנימוק לדחייה. עמית מעיר, כי חימי לא פנה אליו או לכל גורם אחר ברשות השופטת, ואף לא שלח העתק של מכתבו לאף גורם רלוונטי אחר; לשכתו של אוחנה היא שהעבירה אליו את המכתב. הוא גם אומר כי הוועדה בראשותו שקדה לאורך חודשים על הערות הלשכה, כולל בחול המועד פסח, וקבעה ישיבה מסכמת ל-30.4.20.
לגופם של דברים, אומר עמית כי אין כל הצדקה לדחייה נוספת. "לדידי, דווקא המשבר הנוכחי בעקבות מגפת הקורונה והעומס הכבד הצפוי על בית המשפט כאשר החיים ישובו למסלולם, מדגיש את הצורך הדוחק בהחלת הרפורמה לשם ייעול הדיון. כך, לדוגמה, אם הרפורמה הייתה נכנסת לתוקף בתאריך המקורי שנקבע, ייתכן שהיום כבר היינו במצב בו דיוני קדם משפט היו נערכים בהיוועדות מרחוק. צר לי לומר כי בקשתו של עו"ד חימי, איננה אלא ניסיון למחטף, ולא בפעם הראשונה, ממש ערב סיום עבודת הוועדה ובעיתוי בעייתי מסיבות נוספות. אני מקווה שלא תיתן יד למהלך מעין זה", הוא מסיים.
הלשכה אומרת בתגובה, כי תאבק בכל האמצעים לרשותה נגד כניסתן של התקנות לתוקף. "התקנות הן רביזיה משמעותית בסדר הדין האזרחי ומהוות פגיעה אנושה בזכויות ישראל, ולדעה זו שותפים עשרות אנשי אקדמיה ושופטים בדימוס. כתיבתן הייתה רשלנית ולא הדוקה מהרגע הראשון, וישנו קונצנזוס מלא בקרב עורכי הדין שנזקן עולה בעשרות מונים על תועלתן".

תאריך:  22/04/2020   |   עודכן:  22/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
משרד האוצר: "עובדים על זה מול המל"ל ומשרד הבריאות"    נתוני שירות התעסוקה, אשר מצביעים על כ-70% אבטלה בעיר    ח"כ פורר: "קורא לממשלה להכריז על העיר אילת כעיר נקיה מקורונה"
יצחק דנון
החברה מספקת שירותים לשוק המוסדי בתחום חדרי שירות חכמים ושירותי וידאו קונפרנס, ומדווחת על חובות של 22 מיליון שקל    במרכז ההסדר: מכירת החברה לקבוצת פימי
יפעת גדות
הורים רבים חוששים באופן טבעי שטיפול לא נכון שלהם בתינוקות שלהם עלול לחשוף אותם לנגיף    ד"ר שרון ברנסבורג צברי, מנהלת הבנק הלאומי לחלב אם של מגן דוד אדום שעתיד להיפתח עונה על כל השאלות
מירב ארד
על ההסכם אמר: ההסכם לא מושלם. יש דברים שקשה לי איתם מאוד"    הודיע כי כחול לבן יוותר על חלק מאיושי התפקידים    על הפרת ההבטחה לבוחר השיב: "המציאות השתנתה, ולפעמים משמעות הדבר שלא נוכל לעמוד בכל מה שהבטחנו"
מירב ארד
פרופ' סדצקי: "הכול תלוי במה שנעשה עכשיו ובמה תהיה האווירה הציבורית"    גידול במספר מאובחני הקורונה - 14,326 אובחנו בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il