הצבא האמריקני בוחן אפשרות להסב בעשור הבא חלק גדול מהרכב הגלגילי שלו - כולל הרכב הקרבי החדש JLTV, שיחליף את הרכב האמר - לרכב מונע בחשמל, אמר לוטננט-ג'נרל אריק וסלי, סגן-מפקד פיקוד העתיד של הצבא.
לדבריו, חברת טֶסלה מפאלו אלטו, קליפורניה, כבר הוכיחה, כי מנוע חשמלי מתאים לרכב בגודל JLTV ולגדולים ממנו.
גנרל וסלי עומד בראש צוות, שמכין הצעה, שתפורסם בקיץ הקרוב, להסב את כלי-הרכב הצבאיים ממנועי בעירה פנימית, שפועלים על דלק, למנועים חשמליים, ולדעתו, ארגון גדול כמו הצבא האמריקני, יוכל להתמודד היטב עם ההסבה.
ההסבה, אומר וסלי, תשנה מאוד את הצבא כיוון שתשפיע על מערכי ההספקה שלו בשגרה ובקרב כפי שלא היה מעולם. גם תעשיית הרכב תשתנה כליל עם המעבר למכוניות חשמליות. אם תעשיית הרכב תעבור לייצור רכב חשמלי, תקטן הספקת חלפים למנועי בעירה פנימית, והם יתייקרו. יתר על כן, תחזוקת רכב חשמלי זולה מתחזוקת רכב קונוונציונלי, ותשחרר הרבה מקום בשיירות הספקה, כיוון שבמנועים חשמליים יש כמה עשרות חלקים בלבד - לעומת מאות חלקים נעים במנועי בעירה פנימית.
לדבריו, כשבצבא יהיה רכב חשמלי, לא יצטרכו לשנע דלק ליחידותיו בקרב, והדבר יפנה הרבה כוחות מהגנת שיירות הספקה ללחימה. עם זאת, על הצבא לפתח מקורות עצמאיים לטעינת רכב חשמלי בכל מקום ובכל זמן. כרגע מחפש הפנטגון דרכים חלופיות לתדלוק הכוחות - למשל, כורים גרעיניים קטנים ויבילים על גבי משאיות.
הוא סבור, כי בעשור הבא יצטרך הצבא האמריקני להחליט האם להסב את הרכב הגלגילי שלו להנעה חשמלית. עם קבלת ההחלטה, עליו לפתח אסטרטגיה מפורטת להסבה ואת הדרכים לבצע את ההחלטה.