אתרי האינטרנט של
ישראל היום, שידורי קשת (ערוץ 12) ורשת מדיה (ערוץ 13) כוללים פרסומות סמויות המוסוות כתוכן עיתונאי, וזאת תוך הטעיה בניגוד לחוק הגנת הצרכן. כך טוען אלישע בוסקילא, בבקשתו לאשר תביעה ייצוגית נגד שלושת הגופים.
בבקשה, שהוגשה (25.5.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי בקשה דומה נגד
ידיעות אחרונות הוגשה ב-2015 והיא עודנה תלויה ועומדת. באותו הליך גובשה הצעת פשרה, לה מתנגד היועץ המשפטי לממשלה, בנימוק שהיא אינה עונה על דרישות החוק ואף מהווה הכשר עתידי לעבירה על החוק ועלולה להוביל אחרים לאמץ את אותם נהלים.
לגבי ישראל היום טוען בוסקילא, כי האתר מציג מקבץ של קישוריות לכתבות מסחריות בתוספת המילה "בשיתוף", שמות של גורמים מסחריים והסמליל (!). רק לחיצה עליו חושפת את ההערה, לפיה התוכן המוצג נכתב בשיתופו של גוף מסחרי. כתבות אחרות מוצגות בפורטל "כדאי
להכיר" של האתר, ללא אותו סמליל. בהסתמכו על עמדת היועץ המשפטי בעניין ידיעות אחרונות טוען בוסקילא, כי אתר ישראל היום מפר את הוראות החוק.
לגבי ערוץ 12 נאמר בבקשה, כי הוא מקדם תוכן שיווקי סמוי באמצעות חברת אווטבריין-טאבולה, המפעילה פרסום שכזה תחת כותרות כגון "רץ ברשת", "עוד בכותרות" ו"אולי יעניין אותך גם". כתבות אלו נמצאות בין התכנים העיתונאיים של האתר, ומנוסחות ומעוצבות כתכנים ניטראליים - וכך הגולש מעניק להן בטעות משקל כשל ידיעה עיתונאית במקום את משקלה של פרסומת. בהתייחסו לערוץ 13 טוען בוסקילא, כי גם הוא משתמש בשירותיה של חברת אווטבריין-טאבולה, בצורה דומה לזו בה פועל ערוץ 12. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד שלום קמיל וטרם הוגשו כתבי הגנה.