X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המטוס המודפס באוויר [צילום: דוברות הטכניון]
טיסת ניסוי במדפסת תלת-ממד
סטודנטים בטכניון ערכו טיסת ניסוי ראשונה בכלי טיס שהודפס במלואו במדפסת תלת-ממד הפלטפורמה המעופפת, המיוצרת בטכנולוגיה מתקדמת, תאפשר לבצע מקצי-שיפורים רבים וכך להאיץ את פיתוחם של כלי טיס בעלי כנפיים אלסטיות
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
המטוס המודפס בשלב ההמראה [צילום: דוברות הטכניון]

פרופ' דניאלה רווה (משמאל) עם הסטודנטים [צילום: אסף הבר]

סטודנטים בפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל בטכניון ערכו טיסת ניסוי ראשונה ב-A3TB - פלטפורמה לטיסות ניסוי, שתשמש לפיתוח של כלי טיס עתידיים תוך התייחסות מיוחדת לגמישות המבנה. הטיסה נערכה כחודשיים לאחר שהפרויקט זכה בתחרות פרויקטי הסטודנטים ע"ש שלומית גליא, שהתקיימה במסגרת הכנס הישראלי השנתי ה-60 למדעי התעופה והחלל.
פיתוחם של כלי טיס מודרניים מציב אתגרים רבים, ובהם האתגר הכלכלי-סביבתי של צמצום צריכת הדלק והפחתת הזיהום. אחד הפתרונות לכך הוא מטוס קל עם מוטת כנפיים גדולה, אולם פתרון זה אינו פשוט ליישום. הארכת הכנפיים מובילה להגדלת גמישותן, המתבטאת ברעידות מבניות ולעתים אף באובדן יציבות.
פיתוחם של פתרונות הנדסיים, בעיקר אמצעי בקרה, מחייב מו"פ מולטידיסיפלינרי מורכב המשלב פיתוח מודלים מתמטיים ונומריים, סימולציות ניסוי מעבדתיות, וכן טיסות ניסוי החיוניות להוכחת ביצועים. בטיסות כאלה יש להביא בחשבון אפשרות להתרסקות של פלטפורמת הניסוי. זה הרקע לצורך בפלטפורמות ניסוי זולות, ש"הקרבתן" לצורך הניסוי אינה כרוכה בעלויות גבוהות.
פלטפורמת A3TB, המאפשרת לתכנן ולייצר במהירות גבוהה ובעלות נמוכה מטוס ניסוי, מהווה אפוא פריצת דרך בפיתוח פלטפורמה גמישת-כנפיים המבוססת על יצור בהדפסת תלת-ממד.
תוכנית רחבה של מחקר
בשנתיים האחרונות עובדת קבוצת סטודנטים בפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל על פיתוחו של מדגים אווירואלסטי כזה - כלי טיס קל שכנפיו ארוכות וגמישות מאוד, והטסתו בפועל מאפשרת לבחון את ביצועיו וכן לפתח מערכות בקרה ייעודיות המשפרות את יציבותו.
פלטפורמת A3TB [Active Aeroelastic Aircraft Testbed], שמשקלה 10 קילוגרם ומוטת כנפיה שלושה מטרים, תוכננה על-ידי שתי קבוצות סטודנטים בפקולטה בהנחייתן של ד"ר לוסי אדרעי אזולאי ופרופ' דניאלה רווה ובשיתוף מפא"ת - המינהל למחקר פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון. בניסוי טיסה ראשון שהתקיים לאחרונה הוצגה הוכחת יכולת ההטסה של הפלטפורמה. טיסה זו מהווה אבן דרך חשובה בתהליך פיתוחה המתמשך של הפלטפורמה.
לדברי פרופ' דניאלה רווה, "הטיסה המוצלחת מסמנת את תחילתה של תוכנית רחבה של מחקר, ניסוי ופיתוח. הקונספט שפיתחנו, והאפשרות להדפיס את הכלי כולו במהירות במדפסת תלת-ממד, מקנים לנו חופש ניכר בתכנון המטוס ויתרון עצום במחיר לעומת מטוסים העשויים מחומרים מרוכבים או ממתכות. מאחר שמדובר במטוס ניסוי, הצפוי להתרסק בשלב מסוים, המאפיינים האלה מאפשרים לבצע מקצי שיפורים רבים ללא צורך בהשקעה חריגה. כעת עובדת הקבוצה על פיתוח מערכת בקרה אוטומטית, שתורכב בחודשים הקרובים על הדור השני של הכלי, A3TB-G2, ואנחנו מקווים לדווח על עוד תוצאות מעניינות בעתיד הקרוב".

תאריך:  03/06/2020   |   עודכן:  03/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיסת ניסוי במדפסת תלת-ממד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יפה. ל"ת
יפה.  |  3/06/20 16:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
זום, המעסיקה כ-2,800 עובדים ברחבי העולם, רשמה עלייה של 354% במספר הלקוחות שלה לעומת הרבעון הראשון של 2019 - כ-265,400    הרווח הנקי עמד על 27 מיליון דולר
עידן יוסף
אוחנה במענה לח"כ ג'בארין: "הזיהוי של בעלי מוגבלויות, האבחון, אם אפשר בשטח, כמובן אי-אפשר לעשות הרבה בשטח אבל אולי יש ניואנסים, אולי יש דברים שאפשר להבין, ובכך למנוע הישנות של מקרים מהסוג הזה"
מירב ארד
זמיר ציין כי בקרוב יצא המשרד בקמפיין לעידוד תיירות הפנים    מנכ"לית התאחדות בתי המלון: "80% מהענף עדיין סגור ונושא בהוצאות קבועות של 150 מיליון שקל"    האוצר: אחוזי מימוש ההלוואות בענף הם גבוהים מהממוצע בענפים אחרים
עידן יוסף
שר המשפטים במענה לשאילתה של ח"כ קרעי בנוגע להקלטות מנדלבליט: "טוב יעשו נבחרי הציבור אם יתמקדו במתן שירות לאזרחים ויחדלו מניסיונות הכפשה חסרי בסיס, פייק ניוז יישאר פייק ניוז גם אם נחזור עליו מאה פעמים"    קרעי: "האם נכנסת לתפקיד כדי להיות יו"ר ועד העובדים של משרד המשפטים?"
איתמר לוין
השופט אברהם יעקב הגדיל לחמש שעות ביום את מכסת שיחות הטלפון של אסי אבוטבול מן הכלא    מזוז: סטייה מן ההלכה הפסוקה, ללא הנמקה, תוך התעלמות מהסכנה לשלום הציבור ויצירת אפליה לגבי יתר האסירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il