X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
מתעלמים מפסקי הדין [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
עמית. "תמונה מטרידה" [צילום: הרשות השופטת]
טעויות משפטיות, נעולה בדעתה, לא מנמקת

ועדה בביטוח הלאומי מפרה פסקי דין

אישה נכה מנהלת בכוחות עצמה מזה ארבע שנים מאבק נגד הוועדה הרפואית לעררים בענף נפגעי עבודה בית הדין לעבודה הורה שוב ושוב לוועדה כיצד לטפל בעניינה - אך הוועדה התעלמה מכל פסקי הדין ופעלה על-פי ראות עיניה עמית: ההתנהלות מן הסתם אינה תורמת למצבה הרפואי הקשה ממילא של האישה
▪  ▪  ▪

ועדה בביטוח הלאומי מפרה בצורה שיטתית פסקי דין בעניינה של נכה - קובע (יום ה', 11.6.20) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית. מדובר בוועדה הרפואית לעררים בענף נפגעי עבודה, הדנה מזה ארבע שנים בעניינה של הנכה שאינה מיוצגת בידי עורך דין.
הנכה סובלת מפגיעה נפשית בעבודה שנגרמה בשנת 2001 ואשר הוכרה בידי הביטוח הלאומי בשנת 2010 בתום הליכים בבית הדין לעבודה בירושלים. בשנת 2015 קבעה הוועדה, כי אין קשר סיבתי בין המחלות הזיהומיות, המורסות והפצעים שהאישה סובלת מהם לבין אותה פגיעה בעבודה. בינואר 2016 קיבל בית הדין את ערעורה של האישה, תוך שהוא קובע שבהחלטתה נפלו טעויות משפטיות, היא לא פעלה לפי פסק הדין שבעטיו התכנסה "באף אחת מההנחיות שניתנו לה" והייתה "נעולה בדעתה". בית הדין הורה על החזרת העניין להרכב חדש של הוועדה והורה לה להתייחס למספר סוגיות שפורטו בפסק הדין.
בפברואר 2016 קבעה הוועדה לאישה 40% נכות רפואית ונכות משוקללת של 60%. האישה ערערה ובית הדין לעבודה קבע, כי הוועדה יישמה בצורה פגומה את פסק הדין הקודם ולכן עליה לדון בו בהתאם להוראות מפורטות שנתן לה. הוועדה התכנסה שוב והאישה ערערה על החלטתה מינואר 2018. בית הדין שוב קיבל את הערעור באומרו, כי הוועדה התעלמה כמעט לחלוטין מן החומר הרפואי הרב שהציגה האישה. בית הדין הוסיף: "זאת הפעם מתבקשים חברי הוועדה לעשות כל מאמץ על-מנת להבהיר, להסביר, להנהיר, לנמק, לפרט, להטעים ולפרש את מסקנותיה כך שגם מי שאינו מבין דבר ברפואה יוכל להתרשם מה הוביל את הוועדה למסקנותיה".
הוועדה התכנסה בפברואר 2019, הותירה את שיעור הנכות על-כנו - ובית הדין קיבל חלקית את ערעורה של האישה. במקרה זה נקבע, כי הוועדה התעלמה מההוראות הברורות של פסק הדין שניתן שנה קודם לכן. הוועדה התבקשה "להתייחס לכל האמור לעיל בפסק הדין, לכל סעיף וסעיף, לבדוק לפרט ולנמק כדי להביא את סאגה זו לקיצה ולתת למערערת את יומה, באמת בכובד ראש ובהתייחסות מבוארת, ולאפשר לה למצות זכויותיה נוכח מצבה הרפואי והנפשי העולה מהמסמכים הרפואיים".
בית הדין הארצי לעבודה דחה את בקשת האישה לקבוע בעצמו את דרגת הנכות, ועמית דחה את עתירתה לבג"ץ נגד החלטה זו. אין זה מקרה נדיר במיוחד המצדיק התערבות של בג"ץ בפסיקת בתי הדין לעבודה, מה עוד שעניינה ישוב ויידון בוועדה, מסביר עמית. לצד זאת הוא מדגיש:
"על פני הדברים, מההחלטות ומפסקי הדין שצורפו לעתירה ותוארו לעיל, מצטיירת תמונה מטרידה. מזה מספר שנים שהעותרת מערערת על החלטות הוועדה בעניינה; פעם אחר פעם קובע בית הדין האזורי כי יש ממש בערעוריה וכי הוועדה לא מילאה אחר הוראות פסקי הדין; פעם אחר פעם מחזיר בית הדין את עניינה של העותרת לדיון בוועדה ומנחה אותה בפירוט כיצד לפעול; וחוזר חלילה. נראה שהעותרת מנהלת מאבק ממושך ומייגע למיצוי זכויותיה, ואין ספק כי הימשכות ההליכים בעניינה אינה תורמת מן הסתם למצבה הרפואי, שבגינו מלכתחילה מתנהלים הליכים אלו.
"חזקה על הוועדה שתפעל לפי ההנחיות שניתנו לה בפסקי הדין של בית הדין לעבודה, על-מנת שפרשה זו תבוא על סיומה בהקדם האפשרי", הוא מסיים. השופטים נעם סולברג וג'ורג' קרא הסכימו עם עמית.

תאריך:  12/06/2020   |   עודכן:  12/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדה בביטוח הלאומי מפרה פסקי דין
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
המל"ל מוסד רשע ושקרן ידוע
לכאורה  |  12/06/20 16:29
 
- EINCHA MEDAYEK. SS BESEDER
Haim Mevin, NYC  |  12/06/20 23:30
2
השיר "המוסד לקיפוח לאומי"
א. וינשטיין  |  12/06/20 21:08
3
צריך
שמ  |  12/06/20 21:51
4
ככה זה שפקידונים ערלי לב
צורי  |  13/06/20 18:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
על מפעיל האולם לדרוש מיוזם האירוע להעמיד לרשותו רשימה טלפונית של הנוכחים באירוע, ולשמור רשימה זו למשך 20 ימים ממועד האירוע, וזאת לצורך ביצוע בדיקות אפידמיולוגיות    קיום אירועים שאינם קשורים לדת - עד 50 איש
עידן יוסף
מתוך 35 אוטובוסי תחבורה ציבורית שנבדקו באשקלון התגלו ליקויי בטיחות בשליש מהאוטובוסים שנבדקו    דן בדרום: לא נמצא ליקוי בטיחותי חמור או מסכן חיים
עידן יוסף
מינויים חדשים במחלקת החדשות: אחרי פרישתה של אילאיל שחר מילא את מקומה מפקד גלי צה"ל    איבגי שהתמנה למינוי קבע: "אפעל למען הערכים החשובים שאני מאמין בהם של אהבת הארץ, ערכי השירות בצה״ל לצד עשייה עיתונאית מאוזנת ומואזנת"
עידן יוסף
בבתי הזיקוק בחיפה קרס חלקה העליון של אחת הארובות (ה"לבניה") כתוצאה מפגיעת מנוף    אדם אחד נפגע באורח קל ואין חשש לאירוע חומרים מסוכנים    הארובות אינן פעילות כבר שנים    האירוע נחקר כתאונת עבודה    בז"ן: האירוע יתוחקר
יצחק דנון
מי שהחזיקו במחצית ממניות חברת מוצרי האופטיקה מבוססי החיישנים טוענים, כי לא קיבלו את מלוא התמורה שהובטחה להם בעת שמכרו את מניותיהם לאברהם כץ ויעקב דגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il