X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גאון. סירב להיבדק בפוליגרף [צילום: אוניברסיטת אריאל]
אוניברסיטת אריאל. טוענת שאין תרומות במיליונים
בעקבות מידע ממשפחת אדלסון והליך משפטי

סגן נשיא אוניברסיטת אריאל פוטר מיידית

האוניברסיטה טענה: יעקב גאון ביקש מסטודנט להעביר לו חלק מהמילגה שהסדיר עבורו גאון טען שמדובר בעלילה וכי היה זה הסטודנט שרמז שהוא מוכן להעביר לו חלק מהכסף הצדדים סיכמו על סיום עבודתו המיידי של גאון - תוך תשלום כל זכויותיו והימנעות מציון עילת הפיטורים מקורבו של נתניהו מונה למשנה לנשיא; משפחת אדלסון העבירה את המידע שהוביל לפיטוריו של גאון
▪  ▪  ▪
בני הזוג אדלסון. הציגו מידע בעייתי [צילום: AP]

סגן נשיא אוניברסיטת אריאל, יעקב גאון, יפוטר מיידית - והצדדים יימנעו מפירוט העילה לפיטוריו. זאת, למרות שהאוניברסיטה מייחסת לו מעשה חמור של דרישה מסטודנט להתחלק עימו במילגה שקיבל. זו משמעות ההסכמה בין הצדדים, אשר קיבלה תוקף של פסק דין בבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב.
מן המסמכים בתיק עולה, כי לאחרונה מונה בובי בראון - מקורבו של בנימין נתניהו - למשנה לנשיא האוניברסיטה והממונה על גאון; וכי ההליך שהוביל להדחתו של גאון החל במידע שקיבלה האוניברסיטה ממשפחת אדלסון, בעלת העיתון ישראל היום ומקורבת בולטת לראש הממשלה בנימין נתניהו.
גאון היה האחראי באוניברסיטה על גיוס תרומות בארץ ובחו"ל. בעבר שימש בתפקידים בכירים בחברות היי-טק פרטיות והיה סגן נשיא ארגון רבני צוהר. הוא פנה לבית הדין ב-4.6.20 בבקשה להורות לאוניברסיטה להימנע מפיטוריו ללא פיצויים וללא דמי הודעה מוקדמת, באומרו שהטענות נגדו הן עלילה. הפנייה נעשתה חודש לאחר העלאת החשדות בפני גאון בידי המנכ"ל, יורם שי, המשנה למנכ"ל, ירון חריטן, ומבקר הפנים, יהודה דרסינובר.
בפגישה זו, תיאר גאון, נאמר לו שסטודנט בפקולטה לרפואה טוען, כי גאון ביקש ממנו שיעביר אליו חלק ממילגת הקיום שקיבל. גאון הכחיש בו במקום והביע נכונות לעבור בדיקת פוליגרף, וזו לדבריו תואמה לו - אך לא נערכה. לדברי גאון, גם המתלונן משה לייטר אמור היה לעבור בדיקת פוליגרף. במקום זאת, הוא זומן לשימוע כעבור עשרה ימים, ובתחילת יוני נמסר לו על פיטוריו המיידיים תוך שלילת הפיצויים ודמי ההודעה המוקדמת.
על-פי גרסתו של לייטר, בינואר 2020 זימן אותו גאון למשרדו, אמר לו שהשיג עבורו מילגה מתורם בסך 10,000 דולר, וביקש ממנו 25% ממנה; לאחר מכן הוריד את הסכום ל-18%. לדברי לייטר, גאון אמר לו: "ככה אני עוזר לאנשים", ואף ציין שמדובר במערכת משומנת ובדפוס עבודה שלו. עוד אמר לייטר, כי גאון סיפר לו שיש מי שמממן כרטיסי טיסה לו ולרעייתו.
בפנייתו לבית הדין הכחיש גאון לחלוטין טענות אלו. לדבריו, הוא נפגש עם לייטר אשתקד בכנס בפלורידה, בו הלה "גילה מעורבות וקירבה לגורמים בעלי השפעה רבים בארה"ב". המילגה ניתנה בידי אביה של שכנתו של גאון, לאחר שהלה סייר באוניברסיטה וביקש לתמוך בשלושה סטודנטים במשך שלוש שנים. גאון המליץ על לייטר, והלה ביקש לקבל 102,000 שקל לשנה; גאון השיב שהסכום גבוה מאוד, ולבסוף קיבל לייטר 46,000 שקל. לדברי גאון, היה זה לייטר שזרק רמז לפיו יהיה מוכן להתחלק עימו בכסף, אך הוא לא ייחס לדברים חשיבות כלשהי. הוא סיכם באומרו, כי גרסתו של לייטר שקרית ומלאת חורים.
האוניברסיטה אמרה בתגובתה, כי בדקה בכובד ראש את תלונתו של לייטר וכי בסופו של דבר הגיעו ארבעת חברי ועדת השימוע למסקנה, כי גרסתו עדיפה על פני זו של גאון. לכן הם המליצו בפני הוועד המנהל לפטר מיידית את גאון, והוועד המנהל אימץ את ההמלצה. לטענת האוניברסיטה, גאון "מעל בתפקידו ורמס ברגל גסה את החובות המוגברים של תום לב, נאמנות ויושרה החלים עליו".
על-פי גרסת האוניברסיטה, המידע הגיע אליה בסוף אפריל דרך הקרן של שלדון ומרים אדלסון - תורמים מרכזיים שלה - אשר מסרה לנשיא האוניברסיטה, יהודה דנון, את המידע שקיבלה ממשפחת פאליק, תורמת נוספת. דרסינובר נפגש עם לייטר, הגיע למסקנה שעל-פניו יש ממש בגרסתו, ודנון הסמיך את שי וחריטן להמשיך בבדיקה בצורה דיסקרטית. גם שי התרשם, כי לייטר אמין וכי על-פני הדברים אין לו עילה להעליל על גאון.
עוד טענה האוניברסיטה, כי בסופו של דבר סירב גאון להיבדק בפוליגרף, בעוד לייטר נבדק ונמצא דובר אמת. לדברי לייטר, בשיחת טלפון עימו בפברואר השנה אמר לו גאון: "בוא נסגור על 25%, שלוש שנים לך ואחת לי". בשיחה שקיימו חודשיים מאוחר יותר, טען לייטר, אמר לו גאון: "אני לא אהיה גרידי, עזוב 25%, בו נלך על 18%, יש לי איש קשר שתעביר אליו את הכסף". לייטר הגיב: "זו ממש מערכת משומנת", וגאון השיב: "ככה אני עוזר לאנשים".
האוניברסיטה מסרה עוד, כי שתי סטודנטיות אחרות שקיבלו מילגות בסיועו של גאון, לא העלו טענות דומות לאלו של לייטר - ולכן הן לא נזכרו בדוח שהוגש לוועד המנהל. לדברי האוניברסיטה, כל ההליכים בעניינו של גאון נעשו בכובד ראש ועל-פי הנדרש, תוך שהוא ובאת כוחו מקבלים את האפשרות לשטוח בהרחבה את גרסתו. לדבריה, קיימות סתירות בין דבריו של גאון בבירורים עימו לבין גרסתו בתביעתו. עוד ציינה האוניברסיטה, כי ועדת השימוע הדגישה שאין חשד שגאון מעורב בקיום מערכת משומנת של עמלות וכי היא מקווה שזה אינו המצב.
האוניברסיטה גם דחתה בתשובתה את דבריו של גאון על התרומות שגייס עבורה בשנתיים של עבודתו. בניגוד לדבריו, טענה, אין כל התחייבות לתרום 2 מיליון דולר לרכישת מכשיר MRI; אין התחייבות לתרומה של 500,000 דולר למכון לחקר היין; לא נחתם חוזה לתרומה של 2 מיליון דולר להקמת אודיטוריום; ואין התחייבות לתרומה של 5 מיליון דולר להקמת חדר מיון במרכז הרפואי שהיא מתכננת. לדבריה, מזה שנה שקיים חוסר שביעות רצון מתפקודו של גאון, ובשל-כך מונה מעליו כמשנה לנשיא בובי בראון - שהיה בעבר יועצו של נתניהו לענייני תפוצות.
בדיון בבית הדין לעבודה (11.6.20) סיכמו הצדדים, בהמלצת השופטת אופירה דגן-טוכמכר, כי פיטוריו של גאון יהיו מיידיים (כפי שנקבע במקור במכתב הפיטורין); הוא יקבל פיצויים מלאים ודמי הודעה מוקדמת לארבעה חודשים; מכתב הפיטורים יימחק ובמקומו יימסר לו מכתב בו ייאמר ש"הצדדים הגיעו ביניהם להסכמה בדבר סיום יחסי העבודה ביניהם החל מיום 2.6.20". את גאון ייצגה עו"ד אילה הוניגמן, ואת האוניברסיטה - עוה"ד יעל דולב ואדם עדי.

תאריך:  15/06/2020   |   עודכן:  15/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סגן נשיא אוניברסיטת אריאל פוטר מיידית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
}}דתים חרדים+ליכודניקים=שחיתות ל"ת
עצוב .  |  15/06/20 16:54
2
אם לא חסרות היו בעיות
ארי בוסל  |  15/06/20 23:33
3
יעקב גאון... זה לא פלילי?
שואל השאלות  |  16/06/20 12:51
4
יעקב גאון אינו גאון?
ה ב ו ש ה   |  17/06/20 17:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
דני נוה הודיע להנהלת כלל וכלל ביטוח כי הוא אינו מוכן לשאת באחריות לתוצאות של ההימנעות מזימון ישיבת דירקטוריון למטרת החלפת המנכ"ל    "משסברתי שצריך להחליף מנכ״ל והדבר נמנע ממני, נכון שלא אשא באחריות לתוצאות החלטה זו"
איתמר לוין
חסיה נחום-בבלפר נשלחה לשבעה חודשי עבודות שירות; חודש עבודות לאחיה, רמי נחום    ביצעו הסדרים כובלים עם חברת חיון מחשבים במכרזי מחשוב של חברת החשמל ובזק
מירב ארד
הוחלט לבקשת רה"מ כי החוק האוסר על חברות האשראי להיכנס לתחום הביטוח "ייבחן לעומק" כדי מנת להגיע להסכמות ולצמצם פערים לפני הדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה    בתמורה - ח״כ זוהר יסיר את הרוויזיה ויסייע בקידום החוק לעידוד התעסוקה
מירב ארד
בסה״כ נעצרו ועוכבו לחקירה 26 חשודים בהם גם בעלים של מכללה    על-פי החשד פעלו החשודים לקדם מכרזים שבאחריות הרשויות בתמורה לטובות הנאה שוות כסף
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il