חברת פלאפון תשלם קנס של 2.3 מיליון שקל בשל עשרות מקרים של הטעיית לקוחות. שופט בית משפט השלום בתל אביב, עדי הדר, דחה (14.6.20) את רוב ערעורה של פלאפון על העיצום הכספי שהטילה עליה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
הרשות מצאה למעלה מ-20 מקרים בהם הטעתה פלאפון את אותם לקוחות בשלושה מישורים: היא לא אמרה להם שישלמו תמורת הטאבלט שקיבלו ב"מתנה", לא חשפה בפניהם מסלולים זולים יותר ולא אפשרה להם לעיין בחוזה לפני חתימתו ולקבל עותק ממנו. ההפרות נעשו בחודשים הראשונים של 2015.
הדר דחה את טענת הסף של פלאפון, לפיה חלק מן העיצום הוטל בחוסר סמכות משום שמקצת מן ההפרות התרחשו כאשר האיסור על אספקת נכס ללא בקשה מפורשת של הצרכן היה בחיתוליו, והיה על הרשות להסתפק באזהרה. הדר אומר כי מהרגע בו האיסור נכנס לתוקפו - הייתה הרשות יכולה להטיל קנסות על הפרתו. עוד הוא קובע, כי הרשות לא הייתה צריכה לגבות עדויות מכל המתלוננים ומכל עובדי פלאפון שטיפלו בהם.
השופט בדימוס אלון רום, אותו מינה הדר לבחון את כל המקרים בצורה פרטנית, מצא שהרשות צדקה בכולם למעט בפרטיו של אחד מהם. הדר גם קבע, כי מאחר שבכל עסקה היו שלוש הפרות שונות - הייתה הרשות זכאית להטיל עיצום על כל הפרה בנפרד. עם זאת, הוא הפחית ב-15% את העיצום המקורי, שכן פלאפון פעלה באותה עת למגר את ההפרות שבוצעו ברמת השטח. פלאפון גם חויבה בתשלום הוצאות בסך 150,000 שקל.