X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חיות. "חלק מקידום השקיפות" [צילום: הרשות השופטת]
דומה להצעה שהעלה News1
הנהלת בתי המשפט תפרסם בצורה מלאה ויזומה את רשימות כל עורכי הדין והגופים שכל השופטים מנועים מלדון בענייניהם - בשל קשרי משפחה וחברות או בשל זיקה מקצועית ועסקית שקדמה למינוי לשפיטה נכון להיום מתפרסמות באופן יזום רק רשימות בית המשפט העליון ובתי הדין לעבודה
▪  ▪  ▪
אמר לו: עולם הפוך ראיתי
איתמר לוין
יוסף, בנו של ר' יהושע, עבר מוות מוחי וחזר לחיים - מספרת הגמרא במסכת בבא בתרא. כאשר שאל אותו אביו מה ראה במרום, השיב לו יוסף: "עולם הפוך ראיתי" - העשירים חסרי חשיבות ואילו העניים זוכים לכבוד ניכר. תיקן אותו ר' יהושע: "עולם ברור ראית" - זהו הסדר הנכון * האם מה שאנחנו רואים מסביבנו הוא הפוך או ברור? כמה דוגמאות המותירות אותנו תמהים
לרשימה המלאה

הרשות השופטת תפרסם בצורה יזומה את רשימת המניעויות של כל השופטים והרשמים, עם תחילת שנת המשפט הקרובה בספטמבר הקרוב. כך מסרה (יום ד', 17.6.20) נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, לשר המשפטים, אבי ניסנקורן. לפני שבועיים הציע News1 לפרסם את הרשימה בצמוד לקורות החיים של כל שופט באתר הרשות השופטת, ולעדכן אותה אחת לשנה. הצעד שנוקטת כעת הרשות השופטת קרוב מאוד להצעה זו.
רשימת המניעויות כוללת את שמות עורכי הדין והצדדים שהשופטים אינם יכולים לדון בענייניהם - בשל קשרים משפחתיים או חבריים, וכן בשל קשרים מקצועיים שנוצרו לפני שהתמנו לשופטים. במקור היא נועדה לשימוש מזכירויות בתי המשפט, כדי שיידעו מראש שלא לשבץ את השופטים בתיקים אליהם קשורים מי שמופיעים בה. הרשימה משתנה מדי פעם: אם בשל ניתוק או הוספה של קשרי משפחה וידידות, ואם לאחר שחולפות מספר שנים מאז הקשר המקצועי האחרון.
כמה דוגמאות מרשימת המניעויות של שופטי בית המשפט העליון מדגימות במה מדובר. המניעויות של חיות כוללות את בעלה, עו"ד דוד חיות, וחברות הביטוח שהוא מייצג; עורכי דין שאיתם היא מיודדת, ובהם יחזקאל ביניש (בעלה של הנשיאה בדימוס דורית ביניש), דורי קלגסבלד ובני ברץ; וגופים עירוניים בתל אביב - עד סוף השנה הנוכחית. הרשימה של המשנה לנשיאה, חנן מלצר, כוללת בין היתר את עורכי הדין ממשרד מירון, שרכש את פעילות משרדו כאשר התמנה לשופט; את רעייתו, עו"ד מרגלית מלצר; ואת חברות החדשות של הערוצים המסחריים, אותן ייצג כעורך דין פרטי.
השופט יצחק עמית מנוע מלדון בענייני חברת דור-אלון אנרגיה והריבוע הכחול, וכן בענייני הבנק הבינלאומי (השולט בבנק פאג"י אותו ניהל אחיו, דב גולדפריינד). הרשימה של השופט עוזי פוגלמן כוללת את עוה"ד דוד חיות, דורי קלגסבלד ואחרים. גם השופטת דפנה ברק-ארז מנועה מלדון בענייניו של דוד חיות, כמו גם של אוניברסיטת תל אביב והמועצה להשכלה גבוהה (כמי שהייתה דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה זו). השופטת ענת ברון, המיודדת מאוד עם חיות, מנועה גם היא מלדון בתיקים של דוד חיות ושל קלגסבלד, כמו גם בתיקים של עיריות תל אביב ונתניה.
השופט ג'ורג' קרא מונע את עצמו מלטפל בתיקים של גופים נוצריים ביפו, הקהילה אליה הוא משתייך. השופט עופר גרוסקופף, גם הוא איש אקדמיה לשעבר, אינו דן בענייני האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב והמכללה למינהל. הרשימה של השופט אלכס שטיין כוללת בין היתר את חברת נובל אנרג'י, חברת אזורים והאוניברסיטה העברית.
נכון להיום מתפרסמות רק רשימות המניעויות של שופטי בית המשפט העליון ושל שופטי בתי הדין לעבודה, באתר חופש המידע הממשלתי. מי שמעוניין לקבל רשימות נוספות, נדרש עד עתה לפנות להנהלת בתי המשפט על-פי חוק חופש המידע, לשלם אגרה ולהמתין לקבלתן. לכן, החידוש מעתה הוא כפול: הן בפרסום המלא והן בהיותו יזום וללא צורך בבקשות ספציפיות.
לדברי הנהלת בתי המשפט, "החלטה עקרונית על הפרסום התקבלה כבר לפני מספר חודשים, כחלק ממהלך לקידום השקיפות באמצעות פרסום יזום של מידע מגוון על אודות פעילותה של הרשות השופטת". המניעויות כשלעצמן אינן עילה לפסלות אוטומטית, שכן הצדדים יכולים להסכים שהשופט ידון בתיק שכזה אם בכל זאת הגיע לשולחנו. הנהלת בתי המשפט גם מבטיחה לעדכן את הרשימות מדי פעם, אך לא אמרה באיזו תדירות.

תאריך:  17/06/2020   |   עודכן:  17/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יפורסמו רשימות המניעויות של כל השופטים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לא מבין למה לא מחר בבוקר ל"ת
לפרסם מיד  |  17/06/20 23:36
2
שקיפות?
של קיר בטון  |  18/06/20 05:25
3
הפשיעה הגדולה בקומבינות להונאה ל"ת
צוואות וירושות   |  18/06/20 09:56
4
ההודעה כאילו עושים טובה לציבור ל"ת
יאקי  |  18/06/20 10:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השעיית הטיסות הסדירות הוארכה עד 31 ביולי    בכוונת אל על להמשיך ולקיים טיסות מטען אל ישראל וממנה, לרבות שימוש במטוסי נוסעים למטרה זו, וכן טיסות נוסעים במתכונת מצומצמת לפי הצורך
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע שמדינת ישראל חתמה עם חברת מודרנה על הסדר שיאפשר לה לקנות חיסונים    ההערכה היא שהחברה תסיים את הפיתוח באמצע 2021, אך אין ודאות מוחלטת שהתהליך יסתיים בהצלחה
עידן יוסף
לא הרכבת שהכרנו: נסיעות יוזמנו באמצעות שוברי נסיעה, איסור אכילה ושתייה, חובת עטיית מסכה גם בשיחות טלפון    שרת התחבורה: "שימרו על הכללים, כדי שחלילה לא נצטרך לצמצם שוב את מה שנפתח"
איתמר לוין
השופט דוד מינץ פוסק לראשונה בנוגע למעמדם של רווחי שערוך, שנוצרו לחברות רבות מאז 2006 כאשר רשמו בדוחותיהן את נכסי המקרקעין שלהן בשוויים האמיתי ולא בעלותם ההיסטורית    קובע: כאשר חברת-בת ביצעה את השערוך וחברת-האם נהנתה ממנו, אין המדובר בהכנסה של חברת-האם - שהמיסוי עליה יידחה עד למשיכת דיבידנד; חברת-האם תשלם מיידית את מס החברות על רווחי השערוך
איציק וולף
ראש הממשלה נפגש עם נציגי ענף התרבות והאירועים המפגינים כבר כמה ימים מול משרד האוצר    "נשמע את הדברים, ונעזור כמיטב יכולתנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il