X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבכיר לשעבר ברשות השידור טוען, כי כתב התקשורת של דה-מארקר פרסם דיבה נגדו וכי אף התגאה בכך שהצליח להוביל להדחתו מן הרשות
▪  ▪  ▪
[צילום: רחלי גל-אור]

העיתונאי משה נסטלבאום תובע 450,000 שקל מכתב התקשורת של דה-מארקר, נתי טוקר, בטענה ללשון הרע. התביעה הוגשה (18.6.20) לבית משפט השלום בתל אביב.
בתביעתו אומר נסטלבאום, כי במשך עשר שנים מילא ארבע פעמים את תפקיד מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, וכי בשנת 2013 נבחר על-ידי ועדת האיתור למנהל הטלוויזיה - מינוי שלטענתו טורפד בשל "מסע ציבורי מתוזמן". לטענת נסטלבאום, בהקשר זה פרסם עליו טוקר לשון הרע, ככל הנראה בשירות מתנגדיו ובמטרה להביא לסילוקו מן הרשות.
לטענת נסטלבאום, במשך תקופה ארוכה עשה לעצמו טוקר מנהג לפרסם דברי לשון הרע חמורים וחסרי שחר נגד נסטלבאום, בתקופות בהן שימש נסטלבאום מנהל החדשות של הערוץ הראשון, עורך התוכנית "פוליטיקה", וגם לאחר מכן. לטענתו, לו היה טוקר מבצע בדיקה ראויה הוא היה מגלה כי הם חסרי אחיזה במציאות, וכי הם פורסמו עליו ככל הנראה בשירות מתנגדיו.
כך למשל, צייץ טוקר בחשבון הטוויטר שלו, כי מכתובת אימייל, שנחזתה ע"י טוקר להיות כתובת האימייל של נסטלבאום, שוגרו "טינופות, אבל הוסתר שם השולח". טוקר הוסיף וכתב כי "יתכן שנסטלבאום ייאלץ להסביר". באימייל שנשלח הוטחו דברים קשים ביונה ויזנטל, שהיה, למשך תקופה קצרה, המנהל המיוחד בעת פירוק רשות השידור, ובדוד האן, שהיה מפרק רשות השידור. טוקר פרסם, למרות שנסטלבאום הבהיר לו כי אין לו קשר לאימייל שנשלח, וכי אין הוא עומד מאחוריו. בעקבות האימייל החליטו ויזנטל והאן להשעות את נסטלבאום מתפקידו, מבלי שטרחו כלל לברר את העניין, והסתמכו על הציוץ שציץ טוקר. לטענת נסטלבאום, חקירה שניהלה יחידת הסייבר של המשטרה - בעקבות תלונה שהגיש, הבהירה מעבר לכל ספק כי אדם אחר שאותר הוא ששלח את האימייל.
בכתב התביעה נטען עוד, כי במסגרת מה שכינה "מעקב שבועי", כתב טוקר בין השאר: "גם אתמול אסתי אפלבאום-פולני, הופיעה בטלוויזיה, בחסות החבר משה נסטלבאום, על חשבונכם". בפרסומים אלה הציג טוקר את נסטלבאום, כמי שהפעיל שיקולים זרים בבחירת משתתפים לתוכנית, שנערכה על ידו, כמי ששיקולים פוליטיים ואחרים השפיעו על דעתו בביצוע תפקידו הציבורי, וכמי שעשה יד אחת עם אפלבאום פולני, על-מנת שתתמוך בו למשרה בכירה, והכל על חשבונם של משלמי האגרה. לפי נסטלבאום בתביעתו, דברים שהם חסרי שחר ולא יותר מפרי דמיונו של טוקר. במסגרת הכתבה כתב טוקר בין השאר: "כיצד נהפכה אסתיי אפלבוים פולני, לשעבר משנה ליושב-ראש רשות השידור, שעבדה בעבר עם הליכוד ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לחברת פאנל כמעט קבועה בתוכנית 'פוליטיקה' בערוץ1? והאם יש קשר לכך שאותה אפלבוים –פולני, היא זו שתמכה במעמדותו של עורך 'פוליטיקה' משה נסטלבאום, לתפקיד מנהל ערוץ 1?".
במקרה אחר כתב טוקר, בין השאר תחת הכותרת: "הצייתנים של נתניהו, הג'ובים המריחות והמסמך המגוחך: מה באמת עומד מאחורי שיקום רשות השידור"?, כי נסטלבאום, כלל לא התייצב לעבודתו ברשות השידור, אך המשיך לקבל לא רק שכר בסיסי, אלא גם תשלום עבור שעות נוספות וכוננויות. הוא האשים גם את נסטלבאום שכיד ימינה של ההנהלה הקודמת, הוא דאג לשלב מקורבים לשלטון בתוכנית "פוליטיקה" שאותה הוא ערך.
נסטלבאום הדגיש, כי המדובר בדברים חסרי שחר. נסטלבאום התייצב לעבודה ולא קיבל תשלום כלשהו עבור שעות נוספות או כונניות, ובוודאי וגם לא את הסכום הכספי שאותו מייחס לו טוקר.
טרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  21/06/2020   |   עודכן:  22/06/2020
+תאגיד מקולקל
08:15 21/06/20  |  חיים משגב   |   לרשימה המלאה

התאגיד מתנהל בידי פונקציונרים שעושים בו כאוות נפשם. עובדיו, רובם ככולם, הם מאנשי שלומם של מנהליו. המנכ"ל הוא כל-יכול. המועצה הציבורית שהוקמה בחוק, חסרת יכולת מולו. אין בתאגיד דבר שעונה על הדרישות בחוק; מה שמסביר את הרייטינג הנמוך להחריד של השידור הציבורי

תאגיד כאן [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
חיים משגב
התאגיד מתנהל בידי פונקציונרים שעושים בו כאוות נפשם. עובדיו, רובם ככולם, הם מאנשי שלומם של מנהליו. המנכ"ל הוא כל-יכול. המועצה הציבורית שהוקמה בחוק, חסרת יכולת מולו. אין בתאגיד דבר שעונה על הדרישות בחוק; מה שמסביר את הרייטינג הנמוך להחריד של השידור הציבורי
יצחק דנון
בעלת מגדל הנביאים בחיפה, חברת גולן שפע אור, טוענת שהרשות הפרה הסכם לפיו תשכור קומת משרדים בבניין לשם הפעלת אולפניה בעיר
איציק וולף
תוכניתם היומית של קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל המזוהים עם הימין הדתי תרד משידור ובמקומה תעלה תוכנית יומית בהגשת גאולה אבן סער    ליבסקינד ימשיך להגיש ברדיו את תוכניתו היומית עם אסף ליברמן    שר התקשורת: איני מתערב, אבל אני מצפה לגיוון בשידור
איציק וולף
לדברי השר הנדל, תאגיד השידור הציבורי הוא גוף תקשורת עצמאי ועל-פי התרשמותו, גיל עומר הוא האדם המתאים לעמוד בראש התאגיד, ולדחוף אותו לשידור איכותי ומגוון יותר
עידן יוסף
מינויים חדשים במחלקת החדשות: אחרי פרישתה של אילאיל שחר מילא את מקומה מפקד גלי צה"ל    איבגי שהתמנה למינוי קבע: "אפעל למען הערכים החשובים שאני מאמין בהם של אהבת הארץ, ערכי השירות בצה״ל לצד עשייה עיתונאית מאוזנת ומואזנת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il