X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נוטרליון. הייצור עבר להולנד [צילום: פייסבוק]
סימילאק. אחד משני השליטים לשעבר [צילום: יח"צ]
הטענה: שכירות חרב ומשתמשות פיקטיביות בפייסבוק

מלחמת עשרות מיליונים על מזון לתינוקות

טבע מייבאת את תחליף החלב "נוטרילון" מתוצרת דנונה, בעוד אבוט מייבאת את "סימילאק" טבע תובעת 40 מיליון שקל מחברת אבוט ומחברת השיווק באינטרנט אגם לידרס טק, בטענה לקמפיין הכפשות נגד "נוטרילון" במטרה לקדם את מכירות "סימילאק"
▪  ▪  ▪

חברת טבע טוענת, כי חברת אבוט עמדה מאחורי מסע הכפשות שנוהל בשנה שעברה ברשתות החברתיות נגד מזון התינוקות "נוטרילון" שהיא משווקת. טבע תובעת 40 מיליון שקל מחברת אבוט, יבואנית "סימילאק"; חברת השיווק באינטרנט אגם לידרס טק שלטענתה ניהלה בפועל את הקמפיין נגדה; ומנכ"ל האחרונה, אפרת סלע-איתמר.
התביעה, שהוגשה (יום א', 21.6.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, חושפת מאבק יוצא דופן בחריפותו על שוק תחליפי החלב לתינוקות. טבע משווקת מאז 2011 את "נוטרילון", ולדבריה היא הפכה לשחקן המרכזי בשוק - בו שלטו עד אז "סימילאק" של אבוט ו"מטרנה" של אסם. לטענתה, אבוט החליטה לפגוע במכירות "נוטרילון" בדרכים פסולות, תוך ניצול רגישותו של שוק מזון התינוקות בכלל ומאז פרשת רמדיה בפרט.
לדברי טבע (וחברת אביק שבבעלותה, המשווקת הישירה של "נוטרילון"), במאי 2019 העבירה קבוצת דנונה את ייצור ה"נוטרילון" למפעל חדש בהולנד, ובמקביל עיצבה טבע מחדש את הלוגו שלה. בספטמבר 2019 החל לפתע שיח אינטנסיבי בפייסבוק, בקבוצות ייעודיות של הורים, בדבר תופעות שליליות שנגרמו כביכול לילדיהם של הכותבים בשל השימוש ב"נוטרילון". חלק מכותבי הפוסטים אף טענו, כי הפורמולה גרמה לשלשולים והקאות, ואף עלו חששות לגבי בטיחותו של המוצר. שיח זה אף הוביל לסיקור תקשורתי, הן בטלוויזיה והן בעיתונות הכתובה. טבע מדגישה, כי לא היה כל אמת בפרסומים אלו, וכי משרד הבריאות אף הבהיר זאת.
טבע אומרת כי היא פתחה בבדיקה לאיתור מקורותיו של שיח זה, והגיעה למסקנה שהנתבעות הן העומדות מאחוריו. "הנתבעות הפעילו, ולמיטב ידיעתה של טבע עדיין מפעילות, מערך שלם של גורמים שמטרתם לטעת בתודעתם של ציבור ההורים אשר ילדיהם צורכים תרכובות מזון לתינוקות מסרים מטעים, ובדרך זו להטות את בחירתם, כך שלא יבחרו להשתמש ב'נוטרילון' אלא ב'סימילאק' בלבד", נטען בתביעה.
לטענת טבע, אבוט ולידרס הפעילו אימהות החברות בקבוצות אלו, אשר השמיצו את "נוטרילון" תמורת תשלום ובלא לגלות שהן שכירות חרב של החברות. השתיים אף הפעילו מערך של חשבונות פיקטיביים, תוך שימוש בשמות בדויים ובתמונות שנלקחו מפייסבוק, וגם כאן הסתירו שמדובר בחשבונות שהן מפעילות. בחלק מן המקרים נוהלו בקבוצות דיונים בהם השתתפו מי שנשתלו בידי אבוט ולידרס, ואשר כללו הן הכפשות כלפי "נוטרילון" והן התנסויות חיוביות פיקטיביות עם "סימילאק" - כולל ביחס לתינוקות שכלל אינם קיימים.
טבע מעריכה, כי הפסידה 34 מיליון שקל באובדן מכירות ובהשקעות שנדרשו לשיקום אמינותו של המותג, וכי אבוט יצאה נשכרת מהגדלת מכירותיה ב-6 מיליון שקל - ומכאן סכום התביעה. היא מייחסת לאבוט ולידרס תיאור כוזב, שקר מפגיע, לשון הרע, הפרה של חוק הגנת הצרכן ועשיית עושר ולא במשפט. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד רונן ברומר, דובב אפל, אביתר אזולאי ואופיר שיר-רז, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  21/06/2020   |   עודכן:  21/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת עשרות מיליונים על מזון לתינוקות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חובה על כוללללם לראות
אמי עופר שלח  |  21/06/20 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
על-פי ההסכם יזכו העובדים בין היתר להעלאות שכר שגובהן בין 10.3% ל-12.8%, הגדלת ההפקדות לקרן ההשתלמות, מענקי ביגוד ועוד
איציק וולף
חתן פרס ישראל בחקר מדע המדינה פרופ' זאב שטרנהל הלך לעולמו    יו"ר הרשימה המשותפת: במשך עשורים היווה קול משמעותי בעד זכויות אדם לפלשתינים ונגד משטר הכיבוש בשטחים
אביתר בן-צדף
הצבא חוקר טיפול לא-נאות של מיג'ור-גנרל מיאקו שאנלי, מפקדת פיקוד ההנדסה האזורי 416 במילואי צבא ארצות-הברית בתלונות על הטרדה מינית    כן נחקרת תלונה על התנקמות בחיילת, שדיווחה על הנעשה בפיקוד למחלקת החקירות של הצבא
איציק וולף
רשת מלונות דן נערכת לפתיחה מחודשת של מלונותיה    דן אכדיה הרצליה ייפתח ביום חמישי הקרוב ובשבוע הבא ייפתח מלון המלך דוד בירושלים
איציק וולף
אלקטרה נדל"ן דיווחה כי הקרן השלישית להשקעות במקבצי דיור בארצות הברית רכשה 222 יחידות דיור באטלנטה, ג'ורג'יה    ההון העצמי שהושקע ברכישה: 14.7 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il