X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
יו"ר ועדת העבודה מנסה למנוע את רצח האישה הבאה:
"אשב למשרד האוצר על הראש"
שר הרווחה איציק שמולי על המאבק באלימות במשפחה: "נגביר את המענים לטיפול בגברים אלימים; להגביר גם פעולות של אכיפה והרתעה" יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ: "נעשה הכל כדי למנוע את הרצח הבא" אחותה של מיכל סלה ז"ל: "זו לא אלימות, זה טרור בתוך הבית; כל אישה חייבת לדעת לזהות את האובססיה"
[צילום: ערוץ כנסת]

השר איציק שמולי

ח"כ עאידה תומא סולימא

ח"כ קרן ברק

בני משפחתן של מיכל סלה ומאיה וישניאק, שנרצחו השנה על-ידי בני זוגן, השתתפו בדיון שקיימה (יום ב', 22.6.20) ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא 'יישום התוכנית למניעת אלימות במשפחה'. בדיון, בנוכחות שר הרווחה והשירותים החברתיים, איציק שמולי. נאמר כי התוכנית, שאושרה בשנת 2017, הייתה אמורה לקבל תקציב תוספתי של 50 מיליון שקל בשנה, אך בפועל הועברו סכומים נמוכים בהרבה והתוכנית יושמה באופן חלקי בלבד.
בראשית הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ: "כשר רווחה אישרתי את התוכנית, אבל אני לא יכול להגיד שהשלמנו את המלאכה. קשה מאוד להביא את הכסף, אבל עכשיו אעשה את מה שהמאסדר לא עשה עד עכשיו. אשב למשרד האוצר על הראש. לא נשתוק והם יצטרכו להביא כסף ותקנים, ולא רק דיבורים".
השר שמולי אמר מה נדרש מבחינתו: "בתקופה האחרונה ראינו עליה דרמטית מאוד של מספר הדיווחים והתלונות על אלימות כלפי נשים וכלפי ילדים, ואני לא רוצה לדעת מה קורה בעולם הלא-מדווח. צריך להפוך את המשוואה. ביצענו הרבה, אבל זה לא קצה הקרחון של מה שצריך. אין לנו עדיין את כל התשובות. אנחנו רוצים לתת מענה אינטנסיבי יותר גם בצד הגברים - לא רק עוד מסגרות, אלא עוד מענים לגברים אלימים. צריכים להגביר את הפעולה גם במישור האכיפה וההרתעה".
לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל אמרה: "זו לא אלימות במשפחה, זה טרור בתוך הבית. את אינתיפאדת הסכינים עצרנו עם טכנולוגיה, הגענו למחבלים שלא היו קשורים ארגונית, ובסוף המסע שלנו, ישראל תייצא גם את המומחיות שלה לעצירת טרור בתוך הבית. אין פה אפור, יש שחור ולבן, והטיפוס של הטרוריסט הוא לא כל גבר, הוא טיפוס מוכן, עם מאפיינים שניתן לזהות. יש תמרורי אזהרה. כל אישה חייבת לדעת מה הסימנים המקדימים ולזהות את האובססיה".
אריאל וישניאק, אביה של מאיה וישניאק ז"ל: "כל אחד שיש לו בבית בת בסוף תיכון, בצבא, בשירות לאומי, או בטיול הגדול בחו"ל - יש לו מאיה בבית, ואיש לא חולם שזה מה שיקרה לה. מאיה יכולה להיות מפנה. צריך להעמיק בחינוך בבית, להבדיל בין טוב לרע, וגם לשנות את החקיקה. הרוצח של בתי צריך להיכנס לכלא לכל חייו ולא לצאת משם עד יומו האחרון. למה שישתחרר אחרי 30 שנה? למה שתהיה לו זכות להקים משפחה?"
ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "במשבר הקורונה בו כולנו התכנסנו בבתים, ראינו עלייה של 40% בדיווחים על אלימות במשפחה. זה מקום שיש בו סכנת חיים. אנשי המקצוע יודעים את זה, אנחנו שומעים את זה בגלים כאשר נרצחת אישה. כל מה שנשאר לנו - לממשלה ולכנסת - הוא לדאוג שהכסף יעבור בזמן ולא לחמוק מהדבר הזה".
ח"כ עידן רול (יש עתיד) אמר: "האלימות במשפחה מתנהלת ביקום מקביל שרובנו לא נחשפים אליו, עד שמגיע רצח לתקשורת לכמה ימים, ואז זה שוב עובר. אנחנו מלמדים כל ילד וילדה על זהירות בדרכים או איך להתנהג עם חפץ חשוד, אבל איש מאיתנו לא יודע לזהות מצוקה ובן זוג מתעלל". עוד הוסיף רול: "הנושא התקציבי זו הפקרות. להבטיח הבטחות תקציביות בלי מקור תקציבי סגור זו דרך בטוחה למסמס דברים".
ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) אמרה: "מבזה שממשלת ישראל לא יכולה להקצות 50 מיליון שקל בשנה למטרה הזאת. יש עוד הרבה מה לעשות גם מעבר לתוכנית. איך אפשר ללכת לישון בשקט, כשאנחנו מוציאים מיליונים בשנה על דברים אחרים, אנחנו כנשים לא שוות את ה-50 מיליון שקל האלו?"
ח"כ אורלי פרומן (תל"ם): "אולי צריך לשנות משוואה ולהוציא את הגברים מהקהילה במקום את הנשים. להכניס אותם למעון סגור, וזה יקנה לאותם נשים וילדים ביטחון. חשוב לשים דגש גם על נושא ההסברה ולעודד נשים לפנות גם אם ברמזים ראשוניים, ומצד שני לחדד את הרגישות בקרב אנשי המקצוע שמקבלים את התלונות ולהתייחס לכל תלונה, קלה כחמורה".
ח"כ קרן ברק (ליכוד): "לטיפולים לגברים אלימים במעוניות יש אחוזי הצלחה גבוהים מאוד ובסיור שערכתי במעונית כזו שמעתי מהם על התקפי הקנאה שצריך לנטרל. הצעת החוק שהגשתי על איזוק אלקטרוני לגברים אלימים היא בדיוק הצעד להיפוך המשוואה, והיא צעד משלים שייתן לנשים להמשיך בחייהן כרגיל, לצד הטיפול".
יאיר כץ, בנו של יו"ר הוועדה, המכהן כיו"ר ועד עובדי התעשיה האוירית, הגיע ללוות את הוריה של מאיה ווישניאק, עובדי הארגון: "כולנו נושאים עינינו לבית הזה ולממשלה שיביאו פתרונות, אבל אנחנו גם מבינים שמתמחרים חיי אדם בכסף, וככה הדברים עובדים. האחריות גם עלינו האזרחים ואני כיו"ר ועד מהגדולים במשק, לוקח להמשיך בכנסי ההסברה על אלימות כלפי נשים ולקדם פעילות מסוג זה גם בשאר הוועדים הגדולים האחרים ובהסתדרות, כדי שנדע שעשינו הכל".
לסיכום הדיון אמר יו"ר הוועדה כץ לבני משפחתה של מאיה וישניאק: "לא נוכל להחזיר לכם את מאיה, אבל נעשה הכל כדי למנוע את המאיה הבאה. בלי להתייפייף ובלי להיות נחמד. אנחנו נהיה המאסדר".

חוויתם של גברים אלימים המקבלים סיוע במרכזים לטיפול ומניעת אלימות במשפחה בישראל: מה עוזר בעזרה? / דוח מחקר
המחקר הנוכחי בוחן את סוגיית ההתמדה בטיפול מנקודת מבטם של גברים כלקוחות. המחקר מתמקד בהבנה של מספר גורמים הקשורים לגבר וסביבתו, כגון מאפייני הגבר, התרבות בה הוא גדל, תפיסות תפקידי המגדר, ומאפייני המטפל והשירות. באופן ספציפי המחקר בוחן את חוויתם של הגברים לאורך ציר ההתערבות משלב ההפניה, הפנייה הראשונית וההתמדה בטיפול. לאור השונות הקיימת ברקע התרבותי של הגברים הפונים להתערבות, המחקר בדק את התפיסות של גורמים אלו בקרב גברים מארבע קבוצות מוצא: ישראלים ותיקים ילידי הארץ, החברה הערבית, יוצאי מדינות חבר עמים ויוצאי אתיופיה (70 עמ')
מעקב אחר התקצוב של התכנית הבינמשרדית לטיפול באלימות במשפחה - עדכון לשנת 2019 / מסמך
המסמך מציג תמונת מצב מעודכנת של תקצוב ויישום התוכנית הבין-משרדית למניעה ולטיפול בתופעת האלימות במשפחה
שינוי בסדר העדיפויות הממשלתית לצורך הרחבת המענה הממשלתי בנושא האלימות במשפחה ותיקון החלטת הממשלה / הצעה להחלטה
מחליטים לצורך עמידה במסגרת התקציב לשנת 2019 טבמסגרות הפיסקאליות הקבועות בחוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב-1992, לבצע שינוי בסדר העדיפות הממשלתית לצורך הרחבת המענה הממשלתי בושא האלימות במשפחה (17 עמ')
אלימות במשפחה בדגש על אלימות כלפי נשים - ריכוז נתוני המשטרה לשנים 2017-2016 / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן, יושבת ראש הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, לקראת דיוני הוועדה לציון היום הבין-לאומי למאבק באלימות כלפי נשים. במסמך מוצגים נתוני המשטרה על תיקי חקירה שנפתחו בגין אלימות במשפחה.
תאריך:  22/06/2020   |   עודכן:  22/06/2020
+יו"ר ועדת הכספים: למה מנהל רשות המיסים לא בדיון?
12:54 23/06/20  |  איציק וולף

‏יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, נזף בנציג רשות המיסים בדיון המתקיים על הטבות המס לראש הממשלה, לאחר שזה טען שהוא לא יודע האם בעבר הם גבו מס מראש ממשלה על הוצאות הקשורות לתפקידו.
"למה מנהל רשות המיסים לא כאן? למה? מכל דיון כזה בורחים, רק אני צריך לעמוד בחזית?" "אני רוצה תשובה האם גבו מס מראשי ממשלה לדורותיהם כן או לא!", אמר.

[צילום: ערוץ הכנסת]
+אושרו הטבות המס לרה"מ נתנניהו
10:56 23/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מפלגת כחול לבן החליטה לתמוך בבקשת ראש הממשלה להחזר מס רטרואקטיבי על שווי השימוש ברכב השרד בשל היותה 'עניינית'  ▪  חברי המפלגה נעדרו מהדיון  ▪  מפלגת הליכוד מסרבת לעכב את ההצבעה שצפויה להסתיים באישור החוק גם ללא האצבעות של חברי כחול לבן

[צילום: ערוץ הכנסת]
ועדת הכספים של הכנסת [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
נתניהו. "אף ראש ממשלה לא שילם מס על ההוצאות האלה" [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90]
+ארבל לחיות: בקשי משופטים לעקוב אחרי עצירים ואסירים
09:24 23/06/20  |  עידן יוסף

ח"כ משה ארבל (שס), החבר בוועדת הפנים של הכנסת, פנה לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, וביקש ממנה לבחון להורות לשופטים, לבקר באופן יזום אחת לחודש, אף ביקורי פתע, במתקני כליאה לאסירים ולעצירים, על מנת לעמד מקרוב על תנאי הכליאה שלהם כדי להבין מה הם גוזרים.
ארבל כתב במכתבו: "לנוכח החלטת בג"ץ 1892/14 האגודה לזכויות האזרח נ' השר לבטחון הפנים בה הוחלט כי עד חודש מאי 2020 על המדינה לעמוד בתנאי כליאה מינימליים של 4.5 מ"ר לאסיר ועציר לכל הפחות אשר לצערי איננה מקויימת עד עתה, ומהווה פגיעה משמעותית בזכויות אדם וכי אף בהמשך להחלטת בג"ץ 7942/19 יהונתן רבינוביץ נ' שירות בתי הסוהר בעניין כבילת אסירים ועצירים שלצערי בדיון שקיימתי אתמול בוועדת הפנים של הכנסת עולה מדברי היועצת המשפטית של הנהלת בתי המשפט כי ישנם אולמות משפט שלא מאפשרים מבחינה לוגיסטית עמידה בהוראות סעיף 9א לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים), תשנ"ו-1996".

+האוצר לא העביר הערכת עלות ההטבות לנתניהו
21:54 22/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברים בוועדת הכספים ביקשו ממשרד האוצר להעביר לידיהם הערכה תקציבית של משמעות השינויים בחוק שמבקשת לשכת נתניהו לאשר מחר בוועדה - הכוללים הטבות מפליגות לראש הממשלה ולמשפחתו  ▪  מ"מ משרד ראש הממשלה: גנץ היה מעורב בניסוח הטיוטה  ▪  סביבת גנץ: ביקשנו לעצור ולחכות, לשכת נתניהו לא הקשיבה

מה המשמעות של בקשת לשכת נתניהו? מתוך חיות כיס [תאגיד כאן]
צ'ק ציבורי פתוח למשפחת נתניהו [צילום: קובי גדעון, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איציק וולף
חברים בוועדת הכספים ביקשו ממשרד האוצר להעביר לידיהם הערכה תקציבית של משמעות השינויים בחוק שמבקשת לשכת נתניהו לאשר מחר בוועדה - הכוללים הטבות מפליגות לראש הממשלה ולמשפחתו    מ"מ משרד ראש הממשלה: גנץ היה מעורב בניסוח הטיוטה    סביבת גנץ: ביקשנו לעצור ולחכות, לשכת נתניהו לא הקשיבה
איציק וולף
חברי הכנסת החדשים הם: יוראי להב הרצנו, מיכל וונש, עינב קאבלה, תהילה פרידמן, יצחק פינדרוס, אוריאל בוסו והילה וזאן
עידן יוסף
בדיון שעסק במצוקת דייגי הים התיכון, שהושבתו בתקופת הקורונה וכעת מושבתים בשל תקופת הרבייה, דרש יו"ר ועדת הכלכלה להסדיר את הפיצוי    מזכיר איגוד הדייגים: בעוד שבשנים קודמות ניתן פיצוי על השבתה של חודש - כעת משביתים את הדיג לחודשיים ללא כל פיצוי    סמנכ"ל משרד החקלאות: צריך למצוא את הדרך לפצות אותם
מירב ארד
ועדת חוקה חוק ומשפט אישרה צו קנסות שיאפשר לקנוס בעל רכב מזהם    הקנסות יוטלו על בעלי רכב שיעצרו בנסיעה ללא מסנן חלקיקים או ללא מדבקת "רכב מזהם"    המשרד להגנת הסביבה: רכבי הדיזל אחראים ל-80% מהזיהום הנפלט מכלי רכב; כיום נותרו 40,000 רכבי דיזל מתוך 3.5 מיליון רכבים בישראל
עידן יוסף
המקומות שפעילותם נאסרה הם: דיסקוטק, פארק מים, בית מרחץ, בית קולנוע, תיאטרון ומוסד תרבות אחר, פארק שעשועים, לונה פארק, גני שעשועים ומתקני שעשועים, וכן מקום לעריכת מופעים וירידים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il