X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפי התקנות שאושרו הדירוג יהיה וולונטרי ויכנס לתוקף בעוד כשלושה חודשים; משרד האנרגיה: המטרה שרוכשים יוכלו להשוות בין דירות, לשפר את היכולת האנרגטית של הנכס ולחסוך בצריכת האנרגיה לפי המשרד העלות תעמוד על כאלף שקלים לדירה בלבד
▪  ▪  ▪
הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן]
דירוג אנרגטי לדירות חדשות

ועדת הכלכלה אישרה היום את תקנות מקורות אנרגיה, שנועדו לקבוע דירוג אנרגטי ליחידת דיור. לפי התקנות שהגיש משרד האנרגיה, הדירוג דומה לדירוג אנרגטי של מוצרי חשמל, וככל שצריכת האנרגיה הנדרשת לדירה קטנה יותר כך הוא יהיה גבוה יותר. התקנות יחולו על דירות חדשות בלבד ויכנסו לתוקף בעוד כ-3 חודשים. על-מנת לוודא שבעקבות האישור לא יעלו מחירי הדירות קיבלה הוועדה את הצעתה של ח"כ קרן ברק, שמילאה את מקומו של יו"ר הוועדה, לפיה משרד האנרגיה ידווח לוועדה על יישומן. הדיווח הראשון יימסר לוועדת הכלכלה שנתיים לאחר יישום התקנות, ולאחר מכן ימסור שלושה דיווחים נוספים אחת לשנה.
נציגת משרד האנרגיה, ינינה פליישון, הסבירה כי המדינה התחייבה להפחית גזי חממה, במסגרת הסכם פריז, ולצמצם את צריכת החשמל ב-17% עד 2030. לדבריה, התקנות נועדו לתת לדיירים מידע אובייקטיבי שיהווה תמריץ ליזמים לשפר את הביצוע האנרגטי של הנכס. פליישון הסבירה כי אין עלות נוספת לבנייה ירוקה, שכן התקן כבר קיים ונעשה בו שימוש. עם זאת היא ציינה כי הדירוג הוא וולונטרי ומי שיבחר לדרג, בהתאם לדירוג האחיד שאושר בתקנות, יצטרך לבצע בדיקת מעבדה שתעלה כ-500 שקלים לדירה וכן לקבל ייעוץ שיעלה גם הוא כ-500 שקלים לדירה. היא הוסיפה כי כיום השוק תחרותי ופועלות בו 5 מעבדות.
נציגת מרכז השלטון המקומי, מאיה קרבטרי, ציינה כי פורום 15 הערים הגדולות מחייב עמידה בתקן בנייה ירוקה כבר משנת 2013, ולכן אם הדירוג לא מחייב הוא לא משית עלויות נוספות אלא רק מסדיר את השוק. נציגת משרד הבינוי והשיכון, טלי הירש שרמן, הוסיפה כי חשוב שהדירוג יהיה אחיד, כדי שהרוכשים יוכלו להשוות בין הדירות. נציג המשרד להגנת הסביבה, רן אברהם, הצטרף לדברים ואמר כי כ-15 אלף דירות נבנו בבנייה ירוקה והייקור המקסימלי עומד על כ-5,000 שקל בלבד.
נציגת מכון התקנים, עפרי טלסניק, אמרה כי חשוב שהבדיקה תעשה על-ידי מעבדה מוסמכת. לדבריה, לפחות ב-5 מתוך 10 בניינים יש הבדל בין התוכנית שהוגשה לבין מה שנמצא בבדיקה בשטח. "אם המידע לציבור יינתן רק לפי התכנון, ולא יכלול בדיקה בשטח, הוא עלול להיות מטעה כי בביצוע לעיתים נעשה שימוש בחומרים אחרים ממה שמופיע בתכנון", אמרה.
ח"כ מתן כהנא ביקש לקבל את עמדת הקבלנים, מחשש שהזהרתם לעליית מחירים תתממש. נציג התאחדות בוני הארץ, עו"ד רונן בוקר, טען כי התקנות יגרמו לתוספת עלויות נכבדות, ראשית בתהליך שיוסיף זמן בהליך התכנון והאכלוס ושנית בדרישות לשינוי תכנון של בניין שלם בגלל דירה אחת. עוד הוא ציין כי התקנות הן רק לכאורה וולונטריות ולא ברור כיצד השוק יקבל אותן. "הציבור ישלם הרבה מעבר לעלות הזניחה של התועלת בחיסכון", אמר עו"ד בוקר.
מנכ"ל איגוד חברות האנרגיה המתחדשת, איתן פרנס, אמר כי הדירוג חייב להיות חלק ממפרט מחייב למכירת דירת מגורים. הוא הוסיף, כי "לא יעלה על הדעת שזוג צעיר יקנה דירה ויקבל גיבנת אנרגטית שתעלה לו מאות שקלים יותר בחודש". עם זאת הוא ציין כי אי-אפשר לצפות מהקבלנים לממן תוספת שעולה אפילו שקל נוסף, והציע כי בנק ישראל יאפשר לרוכשי דירה ירוקה לקבל תוספת של 5% מעלותה במשכנתה. לדבריו, הדבר נהוג במקומות מסוימים בעולם מתוך הבנה כי מי שקונה דירה ירוקה הם לווים פחות מסוכנים, שיש להם יותר כסף בסוף החודש.
לנוכח החשש לעליית מחירים הציעה ח"כ קרן ברק כי משרד האנרגיה ידווח לוועדה על יישום התקנות, כך שהדיווח הראשון יימסר לוועדה שנתיים לאחר הפעלתן, ולאחר הדיווח הראשון ימסרו עוד שלושה דיווחים לוועדה, אחת לשנה. "אין לוועדה שום כוונה להביא לעליית מחירי הדיור בכל דרך שהיא, אך אנחנו לא יודעים לעמוד כרגע על ההשפעות של התקנות על השוק", הסבירה ח"כ ברק. ח"כ כהנא תמך בהצעה והיא אושרה בוועדה.
ח"כ ברק סיכמה את הדיון ובירכה על אישור התקנות. "אנחנו מתעקשים לוודא שהמחירים לא יעלו והחיסכון באנרגיה יוכיח את עצמו לטובת רוכשי הדירות", אמרה.

תאריך:  23/06/2020   |   עודכן:  23/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דירות חדשות יקבלו דירוג אנרגטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ועדת השרים תכונס הערב    רה"מ: "אם קצב ההדבקה יימשך, תוקדם הבאת האיכון של שב"כ להצבעה בממשלה"    אדשלטיין: "בשלב הזה לא יהיה סגר טוטאלי. אנחנו לקראת עלייה באכיפה"    משרד הבריאות: 377 חולי קורונה התגלו ביממה האחרונה
יפעת גדות
מאובנים בני כ-200,000 שנה ממערה בכרמל, מעידים שיציאת האדם מאפריקה התרחשה דווקא בעידן הקרח    בניגוד לתיאוריה הרווחת, שלפיה הקיפאון והיובש שאפיינו את תקופות הקרח הרתיעו את בני האדם ומנעו נדידה בין יבשות, מחקר חדש ומפתיע מגלה שהיציאה מאפריקה למזרח התיכון התרחשה דווקא באקלים מאתגר שכזה
עדי לסקר
מסעדות שף הכשרות, לומינה ובלו סקיי, במלון קרלטון תל אביב נסגרו בעקבות משבר הקורונה
איציק וולף
מפלגת כחול לבן החליטה לתמוך בבקשת ראש הממשלה להחזר מס רטרואקטיבי על שווי השימוש ברכב השרד בשל היותה 'עניינית'    חברי המפלגה נעדרו מהדיון    מפלגת הליכוד מסרבת לעכב את ההצבעה שצפויה להסתיים באישור החוק גם ללא האצבעות של חברי כחול לבן
איתמר לוין
כתב האישום: המנכ"ל אופיר אטיאס ומנהל האבטחה שלמה אדרת-ג'וליאן הוציאו במאות מקרים מידע על מנויים של חברת הסלולר ועל אחרים    המדינה טוענת לפעילות בלתי חוקית נגד עיתונאים, עובדת שפעלה להקמת ועד ולקוחות שהגישו תביעות נגד החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il