אתר זיפי, העוסק ברכישות מאתרים קמעונאיים בינלאומיים (כמו אמזון, עלי-אקספרס ן-eBay), מערער על דחיית בקשתו לרישום סימני המסחר הנושאים את שמו בעברית ובאנגלית. ההחלטה התקבלה בידי סגנית רשם הפטנטים, ז'קלין ברכה.
בערעור, שהוגש (23.6.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי אתר זאפ הגיש התנגדות לבקשתו של זיפי בנימוק של חשש להטעיה. לטענת זיפי, ההתנגדות הוגשה תוך הסתרת הקשרים המסחריים ששררו בעבר בין האתרים, כמו גם העובדה שההנהלה הקודמת של זאפ לא ראתה חשש שכזה ואף רצתה לחבור אל זיפי.
ברכה קבעה, כי אומנם אין מדובר בדמיון במראה ובצליל אשר כשלעצמו מהווה דמיון מטעה, ואולם הסימנים דומים עד מאוד, וכי הדמיון בין הסימנים מעורר תהייה המתגברת בשים לב ליתר הנסיבות.
לדברי זיפי, החלטתה המעשית של ברכה סותרת קביעה זו. היא גם קבעה, כי בשים לב לקרבה הרבה בין השירותים ולדמיון הרב בין הסימנים, עמד זאפ בנטל להראות, כי תיווצר זיקה בתודעתו של הלקוח בין שירותיו לבין שירותי אתר זיפי; האחרון טוען שקביעה זו אינה מבוססת על ראיה כלשהי.
בערעור נטען, כי קביעותיה של ברכה אינן מתיישבות עם ההלכה הפסוקה, לפיה הגנת הסימן המוכר היטב מצומצמת למקרים בהם קיים חשש להטעיית לקוחות לחשוב שעסקו של הנתבע קשור לעסקו של התובע. לטענת זיפי, בהעדר דמיון מטעה בין הסימנים, לא היה כל בסיס לקביעה בדבר קיומה של תחרות מסחרית בלתי הוגנת או פגיעה במיצוב המותג של זאפ. לדברי זיפי, הוא בחר בתום לב בשמו וכבר רכש ופי מבחין נרחב. הערעור הוגש באמצעות עו"ד עמיר פרידמן וטרם הוגשו תגובות המדינה וזאפ.