X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עוה"ד צוריאל לביא ורון הדסי ינסו להגיע להסדר עם נושיה האמריקניים של חברת הקניונים שבשליטת בארי שטרלינכט
▪  ▪  ▪
ברנר. קיבל את הבקשה [צילום: בוצ'צ'ו]

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר, מינה (1.7.20) את עוה"ד רון הדסי וצוריאל לביא לנאמנים זמניים לחברת הקניונים האמריקנית סטרווד ווסט שבשליטת בארי שטרנליכט. המינוי נעשה לבקשת חברת רזניק-פז-נבו - הנאמן למחזיקי האג"ח שהנפיקה החברה בבורסה בתל אביב, להם היא חייבת 235 מיליון דולר.
סטרווד ווסט היא הבעלים של שבעה קניונים במדינות אוהיו, אינדיאנה, וושינגטון וקליפורניה. היא הנפיקה אג"ח בבורסה בתל אביב במארס 2018 בסכום של 910 מיליון שקל. החברה אמורה לפרוע אותן בארבעה תשלומים בשנים 2023-2021, כאשר כיום הריבית עליהן היא 6.7% לשנה. חברת מעלות הורידה את הדירוג של האג"ח ל-D - הדירוג הנמוך ביותר, שמשמעותו חדלות פרעון - והמסחר בהן הושעה.
לדברי רזניק-פז-נבו, החברה הייתה מצויה בקשיים ניכרים כבר בשנה שעברה. רואי החשבון שלה הצמידו הערת עסק חי לדוחותיה לשנת 2019, אשר הצביעו על הון עצמי של 444 מיליון דולר ונכסים בשווי של 1.44 מיליארד דולר. מגיפת הקורונה הובילה לסגירת הקניונים שלה ב-23.3.20 והם נפתחו מחדש באופן חלקי ב-7.6.20. סטרווד ווסט פרסמה בסוף אפריל את דוחותיה לשנת 2019, וימים אחדים לאחר מכן הציעה הסדר נושים שמשמעותו תספורת של מאות מיליוני שקלים בתשלום למחזיקי האג"ח.
רזניק-פז-נבו דיווחה, כי לנוכח חדלות הפרעון בפועל של סטרווד ווסט, החליטו מחזיקי האג"ח להעמיד לפרעון מיידי את כל החוב כלפיהם. במקביל, היא החלה לקבל הצעות שונות להסדר נושים, המבוססות על מתווה של מחיקת החוב למחזיקי האג"ח כנגד קבלת תמורה מיידית ותמורת עתידית מפעילות הקניונים. בסך-הכל התקבלו שבע הצעות של גורמים שונים, ועוד אחת של החברה עצמה בשיתוף עם גורם חיצוני. מחזיקי האג"ח מתכננים לקדם את המו"מ עם שלושה מן המציעים.
החברה טענה בתגובה, כי הבקשה רצופה בטענות עובדתיות שאינן נכונות, וכי עצם הנקיטה בהליכי חדלות פירעון ובפרט מינוי בעל תפקיד עלולים לגרום לה ולמחזיקי האג"ח לנזק כבד ובלתי הפיך. לדבריה, קיים חשש שההליך יגרור תגובת שרשרת מצד נושיה המובטחים בארה"ב, המחזיקים בשעבודים מדרגה ראשונה על הקניונים ועד היום נמנעו מהעמדת חובן של החברות-הבנות שלה לפירעון מיידי, אך כעת הם עלולים לשנות את עמדתם ולפעול למימוש השעבודים.
ברנר מצא, כי יש למנות בעל תפקיד לשם ניהול החברה בכללותה ולא רק לשם גיבוש הסדר חוב וניהול מו"מ מול הנושים המובטחים בארה"ב, וזאת לצורך השגת הסכמתם למהלך של הסדר חוב בחברה, כמעין מוצא מידתי יותר ופוגעני פחות מאשר מינוי גורף. לדבריו, החברה מצויה במצב של חדלות פירעון ועל כן קיימת עילה למתן צו לפתיחה בהליכים כנגדה, והדרך היחידה לנסות ולחלץ אותה מן המצב אליו נקלעה, היא באמצעות קידומו המהיר ככל הניתן של הסדר חוב כזה או אחר.

תאריך:  05/07/2020   |   עודכן:  05/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאמנים זמניים לחברת סטרווד ווסט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
עו"ד רון חכים הוסמך למכור את נכסי התיאטרון הפועל בחיפה, אשר ביקש פירוק בטענה לחובות של 11 מיליון שקל
עידן יוסף
נהגים מהפריפריה הצפונית והדרומית ששימשו לצורך תגבור השירות בגוש-דן ובירושלים זומנו לשימוע לפני פיטורים    הנהגים נדרשו לוותר על מרכיבים בשכרם באופן שיהפוך את עבודתם ללא משתלמת    החברה: מדובר בכחצי אחוז מהנהגים, והפיטורים נעשים כדין ובתיאום עם הוועד וההסתדרות
איציק וולף
ראש הממשלה ביקש מראש המוסד, יוסי כהן, להאריך את כהונתו בחצי שנה    כהן אמור היה לפרוש אחרי חמש שנים בינואר 2021 ויכהן כעת עד יוני 2021
איציק וולף
כ-180 העובדים ברשת המשווקת את מוצרי אפל בישראל התאגדו בהסדרות והקימו ועד עובדים    ההסתדרות פנתה להנהלת הרשת במטרה לפתוח במשא-ומתן להסכם קיבוצי ראשון
איציק וולף
שמונה חברים בוועדת הקורונה תמכו בצו המגביל את ההתקהלויות באולמות האירועים ושלושה התנגדו לו    מליאת הממשלה תתכנס מחר בבוקר שוב, לדיון בנושא ההגבלות במסעדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il