X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המאבק הממושך על נכסים בעיר העתיקה

הנכסים - בידי עטרת כהנים

בית המשפט דחה את בקשת הפטריארכיה לבטל את פסק הדין, בו נקבע שחברות הקשורות לעמותה רכשו כדין שלושה נכסים
▪  ▪  ▪
מלון פטרה. הנכס העיקרי [צילום: booking.com]

שלושה נכסים בעיר העתיקה בירושלים שמכרה הפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית לעמותת עטרת כהנים יישארו בבעלות העמותה. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה בר-עם, דחה על הסף (24.6.20) את בקשת הפטריארכיה לבטל את פסק הדין בנושא, אשר ערעור עליו נדחה בידי בית המשפט העליון.
זהו פרק נוסף במאבק המתחולל מזה למעלה מעשור. שלוש חברות הקשורות לעמותה רכשו את המבנים, ובראשם מלון פטרה שליד שער יפו, במיליוני דולרים לפני 15 שנה. הפטריארכיה טענה בשעתו, כי העסקות היו בלתי חוקיות ומאחוריהן עמד תשלום שוחד לפטריארך דאז, איריאנוס. בית המשפט המחוזי (השופטת גילה כנפי-שטייניץ) דחתה את התביעה ובית המשפט העליון דחה את ערעורה של הפטריארכיה.
בבקשה שהגישה בחודש אוגוסט אשתקד טענה הפטריארכיה, כי בידיה ראיות לכך שאנשי עטרת כהנים, בראשותו של מתי דן, שיקרו בהליך הקודם והסתירו מסמכים חיוניים. לדבריה, לאחר פסק דינו של העליון נומר קשר בינה לבין טד בלומפילד, שנטל חלק בעסקות מצידה של עטרת כהנים, ואשר בידיו הקלטות ומסמכים רלוונטיים. לטענת הפטריארכיה, הראיות שסיפק בלומפילד מלמדות שעטרת כהנים שילמה שוחד לנציגי הפטריארכיה במו"מ, וכי העסקות כללו זיוף מסמכים. עוד טענה, כי ניתן להוכיח שאנשי עטרת כהנים הסתירו מבית המשפט מסמכים מהותיים והגישו לו מסמכים מזויפים. לדבריה, כל אלו מלמדים על פסק דין שהושג במרמה ועל קיומן של ראיות היכולות לשנותו בצורה מוחלטת.
בר-עם קיבל את בקשת החברות ודחה על הסף את בקשת הפטריארכיה. הוא מזכיר, כי היענות לבקשה לביטול פסק דין בטענה שניתן במרמה, "נעשית במשורה, במקרים נדירים וכפוף לתנאים מחמירים". יש צורך בקיומן של ראיות לכאורה ובעלות משקל ממשי לביסוס טענת התרמית, עליהן להיות חדשות ועליהן להוביל לתוצאה שונה מזו שבפסק הדין המקורי. במקרה הנדון, טענותיה של הפטריאכריה אינן עומדות באף אחד משלושת המבחנים. השאלה היחידה היא האם תצהירו של בלומפילד יכול לשנות את פסק הדין של כנפי-שטייניץ, ובר-עם משיב בשלילה.
תצהירו של בלומפילד אינו מתייחס כלל לרכישת שלושת הנכסים שבמחלוקת ואין בו כל נתון עובדתי לנסיבות רכישתן ולהתנהלותה של עטרת כהנים לפני חתימת ההסכמים בשנת 2004. בלומפילד מעלה לכאורה התנהלות בעייתית בשנות ה-90 וטוען שהעמותה נהגה לשלם לגורמים שונים בפטריארכיה לצורך ביצוע עסקות מקרקעין, אך אין בו כל טענה להתנהלות כזו לאחר שנת 2000. בלומפילד הודה שלא היה מעורב בעסקות אלו, ואין בתצהירו אפילו רמז לטענה בדבר מתן שוחד לפטריארך איריאנוס. בשורה התחתונה: בלומפילד מדבר על תקופה אחרת, עסקות אחרות וגורמים אחרים - מסכם בר-עם.
בשולי הדברים אומר בר-עם, כי מקובלות עליו גם טענות החברות ולפיה טענת השוחד שהעלתה הפטריארכיה היא כבושה, חוסר נכונותה להחזיר את הכספים שקיבלה והשיהוי הניכר במשלוח הודעתה על ביטול העסקות. הפטריארכיה חויבה בתשלום הוצאות בסך 7,500 שקל. את הפטריארכיה ייצגו עוה"ד אביב ברנט ואליעד כהן, ואת החברות - עוה"ד זאב שרף, נויה גבע ואברהם סגל.

תאריך:  06/07/2020   |   עודכן:  06/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
לווין התצפית שוגר לפנות בוקר משדה ניסויים במרכז הארץ    בפרויקט היו שותפים משרד הביטחון, התעשיה האוירית וחברות נוספות    גנץ: "הישג אדיר למערכת הביטחון"
איתמר לוין
עבירות "ברירת משפט" - בהן מוטל קנס על עבירות כגון פקיעת רישיון, מהירות מופרזת, אי-ציות לתמרורים וחניה - מהווה 10% מכלל התיקים במערכת המשפט    ההמלצה: ערעור על הקנס יידון במסלול מינהלי מזורז, אשר יפעל במתכונת דיגיטלית ולרוב ללא צורך בקיום דיון במעמד הצדדים
עידן יוסף
הממשלה תומכת בהצעת חוק שלפיה חברות הביטוח ישלמו את תגמולי הביטוח באותו אמצעי תשלום בו שולמו דמי הביטוח כדי להבטיח את הגעת התגמולים למבוטחים    הסכום מדובר: מאות מיליוני שקלים
עידן יוסף
הודיע כי ימליץ לרבנים להורות על פרישה מן הממשלה אם תתקבל תוכנית משרד הבריאות והמל"ל לסגור את כל הישיבות כולל את אלו שבקפסולות וכן לצמצם את מספר המתפללים בבתי הכנסת ל-20 בלבד    דרעי: "בתי הכנסת לא יהיו פחות ממסעדות ומועדונים"
עידן יוסף
ועדת השרים לענייני חקיקה תומכת בהצעת חוק שתעזור להשוואת תנאי השכר של נשים וגברים באמצעות הטלת חובת פרסום דוח על מעסיקים גדולים    פרסום המידע לציבור יאפשר "פיקוח המונים" על מעסיקים מפרים, כאשר הן לקוחות פוטנציאליים והן עובדים פוטנציאליים יהיו חשופים למידע בדבר פערי השכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il