X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנהלת בתי הדין הרבניים מפרסמת את נתוני הגירושין בישראל לשנת 2019 57% מתיקי הגירושין החלו בהסכמה הדדית ורק 42% מהגירושין החלו בסכסוך רוב התביעות לגירושין הוגשו בהסכמת שני בני הזוג
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

הנהלת בתי הדין הרבניים מפרסמת את סיכום הפעילות לשנת 2019. בשנת 2019 המשיכה מגמת העלייה בגירושין, כאשר מספר הזוגות שהתגרשו עלה ב-3% לעומת השנה שקדמה לה. כך עולה מדוח סיכום שנתי שמפרסמת (יום א', 12.7.20) הנהלת בתי הדין הרבניים. בסך-הכל התגרשו בבתי הדין הרבניים ברחבי הארץ 11,465 זוגות לעומת 11,127 בשנה שעברה.
על-פי נתוני מערכת בתי הדין, 57% מתיקי הגירושין החלו בהסכמה הדדית ורק 42% מהגירושין החלו בסכסוך. מנהל בתי הדין הרבניים הדיין הרב דוד מלכא אמר כי "יש לראות נתון זה בחיוב שכן הוא עשוי ללמד על כך שבני זוג למדו להעדיף הליך בהסכמה על פני ניהול תביעות".
מסתבר כי 2,262 תביעות לגירושין בסכסוך הוגשו בשנה זו ביוזמת האישה ורק 1,496 ביוזמת הבעל. 5,699 תיקי גירושין נפתחו בהסכמה הדדית על-ידי שני בני הזוג.
היחידה המיוחדת של הנהלת בתי הדין לטיפול בנושא העגינות הצליחה להשיג גט ל-180 נשים שבעליהן נעלמו בישראל ובחו"ל, לעומת 149 אשתקד.
98.5% מהבקשות לבירור יהדות נענו בחיוב
בשנת 2019 נקבעו החלטות סופיות ב-4,449 תיקים שהופנו לבית הדין בנושא בירור יהדות. יש לציין שאחוז התשובות השליליות בהליך עמד על 1.5%, דהיינו אושרה יהדותם של 98.5% מהתיקים שהטיפול בהם הסתיים.
בשנת 2019 ניתנו בבתי הדין הרבניים 154 החלטות לעיצומים על סרבני גט וסרבניות גט. 149 מהן היו החלטות כנגד סרבני גט ו-5 החלטות היו כנגד סרבניות גט. הסנקציות כוללות: צו עיכוב יציאה מהארץ, מניעת ניהול חשבון בנק, מניעת רישיון נהיגה, מניעת מינוי למשרה ציבורית ומניעת תנאים מאסירים פליליים שהם גם סרבני גט. כמו-כן בשנת 2019 פסקו בתי הדין הרבניים שבעה צווי מאסר לסרבני גט לעומת שלושה צווים בשנה שקדמה לה.
בשנה זו הוגשו לבית המשפט העליון 58 עתירות נגד בתי הדין הרבניים. 57 מהן נדחו על-ידי שופטי בג"ץ בהרכבים השונים ועתירה אחת ובודדת התקבלה. בדברי הקדמתו לפרסום הנתונים הדגיש מנהל בתי הדין הרבניים, הדיין הרב דוד מלכא כי ישנה חשיבות לריכוז הנתונים של פעילות בתי הדין ברחבי הארץ. עם זאת, מדגיש מנהל בתי הדין הרבניים, כי ניתוח הנתונים חייב להיעשות באופן מקצועי ותוך התחשבות בכלל הגורמים המשפיעים על יצירת הנתון המספרי המוצג בסופו של דבר בטבלת הנתונים. קריאה שטחית של הנתונים המספריים כשלעצמם עלולה להביא לידי מסקנות מוטעות, וליצור את הרושם בדבר קיומם של תהליכים ומגמות חברתיות, אשר לאמיתו של דבר אינן קיימות, או שאינן קיימות באותו אופן ובאותו היקף כפי שהן מוצגות.
לדברי מנהל בתי הדין, הנתונים מצביעים על היקף עבודתם המסורה והמאומצת של בתי הדין הרבניים, על העומס המוטל עליהם, ועל היקפו של השירות הניתן בנושאים חיוניים לאזרח, כמו גירושין, מעמד אישי, בירורי יהדות, אישור צוואות וירושות ועוד.

תאריך:  12/07/2020   |   עודכן:  12/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלייה בשיעור הזוגות המתגרשים ברבנות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רשם העמותות פתח בבדיקה מקיפה של עשרות עמותות ספורט הפועלות בראשון לציון    ביחס לחלק מהעמותות ננקטו הליכי פירוק ומונו מפרקים מטעם בית המשפט
עידן יוסף
תשתית ה-100 מגה של בזק פרוסה כיום בכל הארץ, אך השדרוג בוצע עד כה ב-244 ישובים בהם מתגוררים כ-250 אלף תושבים בלבד    דמי מעבר חד-פעמיים לשירות החדש יעמדו על 99 שקל
מירב ארד
ח"כ מרגי: "קודם להעביר את הכסף לבעלי העסקים - ורק אח"כ להתחשבן איתם"    מנכ"ל איגוד המסעדות: מאז תחילת השנה נסגרו 1,550 עסקים ועד סוף השנה המספר יעלה ל-5,000"
יפעת גדות
מוזאון נחום גוטמן לאמנות מציע לילדים בחופש הגדול - מגוון סדנאות יצירה לילדים שוחרי אמנות    במהלך כל חודש יולי, בין השעות 11:00-13:00
עידן יוסף
בעקבות תוספת תקציב של 10 מיליון שקלים, תימשך ממחר פעילות התחבורה הציבורית גם אחרי השעה 22:00
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il