X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש המחוזי בתל אביב קובע:

המדינה תשלם 2 מ"ש למנפאואר

הפרה התחייבות לסייע במימון שכרן של חרדיות שנקלטו בחברת איילון באמצעות מנפאואר השופטת תמר אברהמי דוחה את נימוקי המדינה ומותחת ביקורת על התעלמותה החוזרת ונשנית מהוראות ביהמ"ש
▪  ▪  ▪
30 עובדות תוכנה נקלטו [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90]

המדינה תפצה את חברת כוח האדם מנפאואר ב-2.1 מיליון שקל, בשל הפרת התחייבות להשתתפות במימון שכרן של עובדות חרדיות. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, תמר אברהמי, קובעת, כי המדינה ביטלה ללא הצדקה את כתב האישור שנתנה לחברה באפריל 2012.
התוכנית בה מדובר נוהלה בידי משרד הכלכלה, במטרה לשלב בתעסוקה אוכלוסיות ששיעורן השתתפותן בה הוא נמוך - לרבות חרדים. מנפאואר הכשירה 30 עובדות חרדיות בתחום התוכנה והן השתלבו בעבודה בחברת הביטוח איילון, תוך שמנפאואר גובה תשלום נמוך יחסית עבור שירותיהן - תוך הסתמכות על השלמת הסכום בידי המדינה. אולם המדינה ביטלה את כתב האישור בנימוק שמנפאואר לא עמדה בתנאיו.
אברהמי מנתחת (5.7.20) את נימוקי המדינה ומגיעה למסקנה שאין בהם ממש. בין היתר טענה המדינה, כי מנפאואר התחייבה להעסיק את העובדות במגדל אשדר בתל אביב, אך בפועל הן ממוקמות במשרדי איילון ברמת גן; אברהמי אומרת שאין לכך משמעות. המדינה טענה, כי הסיוע לא היה מיועד לחברות כוח אדם אלא רק למעסיקים ישירים; אברהמי קובעת, שתנאי זה לא נקבע בזמן אמת ושהמדינה ידעה היטב שמנפאואר עוסקת גם בכוח אדם ואינה רק מעסיקה ישירה.
המדינה טענה שאיילון התחייבה להעסיק את העובדות הועסקו רק שנתיים במקום 30 חודש; אברהמי אומרת שזוהי הרחבת חזית, ובכל מקרה - לא הוכח שאכן בפועל ההעסקה הייתה שנתיים בלבד, אלא ההפך: רוב העובדות הועסקו לפחות עד מועד הגשת התצהירים ב-2018. הבדיקה שהובילה לביטול כתב האישור הייתה מבוססת על כשלים שבבסיס המצב לגבי ההוראות ששררו ב-2012, קובעת אברהמי.
בשולי פסק הדין אומרת אברהמי: "התנהלותה הדיונית של המדינה לאורך ההליך (עניין שיש להביאו בחשבון בסוגיית ההוצאות) הייתה מוקשית, בלשון המעטה. כך בין היתר, התעלמה המדינה פעם אחר פעם מהחלטות בית המשפט, אף החלטות שהורו לה באופן קונקרטי להגיש או להשלים דבר מה. המדינה התעלמה גם מהוראות שניתנו במעמד הצדדים לגבי מועד שמיעת העדים" ומדובר בדוגמאות בלבד. בשל התנהלות זו, חויבה המדינה בתשלום הוצאות בסך 50,000 שקל. את מנפאואר ייצגו עוה"ד עודד נשר ואריאל פריש, ואת המדינה - עו"ד תמר שריאל.

תאריך:  14/07/2020   |   עודכן:  14/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הוועדות המקומיות לא בודקות, לא אוכפות ולא מדווחות על עבירות בנייה    עיריית ת"א מצנזרת תגובות ברשתות החברתיות שלה    תשע שנים של חוסר מעש בהגנה על המצוק החופי הקורס
יצחק דנון
יו"ר המרכז למימוש זכויות רפואיות תובעת 142,000 שקל בעקבות פרסום שהציג אותה כשרלטנית ונצלנית הפוגעת בלקוחותיה
איציק וולף
הממונה על שוק ההון והביטוח, ד"ר משה ברקת, תוקף את דירקטוריון כלל החזקות וטוען כי למרות סיכומים שהיו בדיונים נמנע הדירקטוריון מהזרמת הון עצמי של 660 מיליון שקל לכלל ביטוח תוך יציאה למהלכי גיוס הון משני    "כספי הגיוס אינם מושקעים כעת בכלל ביטוח, הנכס המניב העיקרי של כלל החזקות, או בכל נכס אחר המניב תשואה אלטרנטיבית"
איתמר לוין
הפרקליטות: יצחק צבי, שהיה מאמן ורכז כדורגל במועצת חוף אשקלון, ניפח את שכרם של מאמנים שהעסיק והמציא מאמנים שכלל לא עבדו - וכך גנב מן המועצה 1.8 מיליון שקל במשך תשע שנים
איציק וולף
מתוך 1,668 הנדבקים החדשים שאובחנו אתמול בוצעו חקירות אפדימיולוגיות ל-191 בני אדם בלבד (11.4%)    רוב מוחלט של ההדבקות - בבית    10 נדבקו באירועים, 8 במוסדות השכלה, 3 במקומות בילוי ורק 1 בבית הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il