X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחיר המוצג באתר לשירותים המוצעים בישראל אינו המחיר הסופי כי הצרכן יצטרך להוסיף, בעת התשלום בפועל, 17% על המחיר המוצג באתר השירות. הצרכן מגלה את המחיר האמיתי של העסקה רק במקום האירוח עצמו הרשות להגנת צרכן: בוקינג מפרה את החוק הישראלי
▪  ▪  ▪
אתר בוקינג. מפרה את החוק הישראלי [צילום: booking.com]

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מזהירה את הציבור מפרקטיקה של אי-הצגת מחיר כולל ואמיתי על-ידי השמטת מרכיב המע"מ מן המחיר המוצג לצרכן באתר booking.com. ברשות מדגישים כי ההפרה של האתר מזיקה עוד יותר בימים אלה של משבר הקורונה כאשר צרכנים ישראלים אינם מזמינים מקומות אירוח בחו"ל אלא בארץ וכמו-כן תיירים מחו"ל אינם נופשים בישראל.
המחיר המוצג באשר לשירותים המוצעים בישראל אינו המחיר הסופי כי הצרכן יצטרך להוסיף, בעת התשלום בפועל, 17% על המחיר המוצג באתר. האתר מציג באופן שיטתי את מחיריו בשקלים חדשים בלא לכלול את שיעור המע"מ החל על העסקה. זאת, תוך הפרה בוטה של חוק הגנת הצרכן, המחייב הצגת "מחיר כולל" ומונה במפורש את מסי החובה החלים על העסקה כחלק מן המחיר הכולל.
פרקטיקה גורמת בפועל להטעיית הצרכן באשר למחיר של השירות. הצרכן מגלה את המחיר האמיתי של העסקה רק בשלב קבלת השירות (במקום האירוח). פרקטיקה זו גם מטעה את הצרכן בשלב השוואת מחירים בין אתרי הזמנות שונים, בטרם הרכישה. החסרת המע"מ ממחיר השירות המוצע מאפשרת לאתר booking.com להציג מחיר נמוך יותר לשירות, בעוד שלא בהכרח כך הדבר בפועל. על-רקע זה מזהירה הרשות את הציבור ומבקשת לגלות ערנות בעת הכניסה והשימוש באתר booking.com.
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מנהלת מאבק משפטי מול נציגת אתר booking.com בישראל, במהלכו היא הטילה על החברה עיצום כספי בשיעור 2.8 מיליון שקלים בגין הפרת החובה להציג את המע"מ במחיר הכולל. החברה ערערה לבית משפט השלום, בטענה כי היא חברה נפרדת ואינה חלק מחברת בוקינג הבינלאומית, אשר מקום מושבה בהולנד. בית משפט השלום קיבל את הערעור והרשות הגישה ערעור לבית משפט המחוזי בעניין זה. יודגש שפסיקתו של בית משפט השלום נוגעת לזהות החברה המפרה ולא לעצם הפרקטיקה המפרה ואין בפסיקה זאת כדי להקנות הכשר שיפוטי להמשך הפרקטיקה הלא חוקית של האתר.
עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מציין כי: "הרשות כבר קבעה בעבר כי בוקינג מפרה את החוק הישראלי כאשר אינה מוסיפה למחיר המוצג באתר את רכיב המע"מ לגבי שירותים הניתנים בארץ ובכך למעשה מטעה את הצרכן הישראלי".

תאריך:  15/07/2020   |   עודכן:  15/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוקינג מטעה באשר למחיר הסופי של השירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הממונה על שוק ההון והביטוח, ד"ר משה ברקת, תוקף בחריפות את האופן שבו התנהל יו"ר דירקטוריון מגדל אחזקות בנוגע לניהול מגדל ביטוח    בין המקרים המבוקרים: פיטורי מנכ"ל מגדל ביטוח, ניר גלעד    "מר אליהו אינו רשאי להמשיך ולכהן במקביל כדירקטור בחברה ובמגדל ביטוח"
מירב ארד
הארגון העולמי UNWTO מבקש לתמוך בפרויקטים שיקדמו את המטרות לפיתוח בר קיימא (SDG)
עידן יוסף
ראש הממשלה מצטט נתונים מעיתון בינלאומי לפיהם המדינה היא בין שלוש המדינות שבהן שיעור התמותה העודפת זהה לשנים קודמות    אדלשטיין לנשיא המדינה: "תמונת מצב התחלואה מדאיגה מאוד על כל היבטיה"
מירב ארד
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ושר האוצר ישראל כ"ץ סיכמו על תוכנית תעסוקתית והארכת סל הקליטה לסיוע מידי לעולים חדשים
אביתר בן-צדף
סרגיי לברוב אמר שהמידע שפרסמו סוכנויות המודיעין של ארצות-הברית, אודות תגמולים רוסיים לטאליבן על הריגת חיילים אמריקניים וחיילים מהקואליציה באפגניסטן הוא מוצר אופייני לפוליטיקה של שנת הבחירות לנשיאות בארצות-הברית, ונועד להביך את ממשל טראמפ    מארק אספר, שר ההגנה האמריקני, אמר כי המידע נלקח ברצינות בחשבון, אך טרם נמצא אומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il