ההסתדרות חתמה בשם טייסי אל-על על הסכם התייעלות, מבלי שהטייסים הסכימו לכך. מדובר בהסכם הכרחי לצורך קבלת חבילת הסיוע הממשלתית להצלת חברת התעופה.
עד עתה חתמו כל מגזרי המועסקים באל-על על הסכמי התייעלות, אך הטייסים סירבו לחתום על הסכם. באופן הזה, לא הייתה יכולה אל-על להציג תוכנית להתייעלות בהיקף של כ-105 מיליון דולר בשנה. תוקף הסכם זה, בדומה להסכמים בסקטורים האחרים, יהיה במקביל ולמשך תקופת ההלוואה שתקבל אל על.
יו"ר ההסתדרות
ארנון בר-דוד אמר הערב לאחר החתימה על ההסכם כי אל על היא נכס אסטרטגי חשוב למדינת ישראל ומאז פרוץ המשבר, קיבל החלטה שיעשה הכל למען הצלת החברה ולמען אלפי עובדיה.
"הבטחתי ועמדתי מאחורי הבטחתי. גם בשעה זו, אני קורא לסקטור הטייסים שלא נכח במעמד חתימת ההסכם, לגלות אחריות ולהירתם למשימת ההצלה של אל על. לאחר דרך ארוכה ואינטנסיבית, הגענו לנקודת הכרעה במו"מ - להציל את החברה או לתת לה למות. אני גאה בהחלטה שלי ורוצה לחזק את כל השותפים באל על שנרתמו כדי להציל את הבית ולתת לאל על את הסיכוי האחרון לשרוד ולחזור לצמוח. תודה והערכה רבה ליו"ר איגוד עובדי התחבורה,
אבי אדרי, ולצוותו המסור שעשו לילות כימים בחודשים האחרונים כדי לגשר על הפערים בין הצדדים ולגבש הסכמים שמאפשרים להציל את החברה ולשמור על פרנסתם של אלפי עובדים בענף התעופה הישראלי", אמר.
מטעם שרת התחבורה,
מירי רגב, נמסר כי אחרי שההסתדרות הסירה את המכשול האחרון מבקשת השרה מהאוצר סיוע ביניים של 200 מיליון ש"ח לחברת אל-על. לדברי רגב, חתימת יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על הסכם ההתייעלות עם ועד הטייסים הסירה את המכשול האחרון מהמהלך. רגב הדגישה כי העברת הכספים נחוצה למניעת חדלון הפרעון של אל-על ועל-מנת לשמור על העצמאות התעופתית של ישראל.