X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היתרון בצד הרוסי, ואינו רק בנשק ובתחמושת, אלא בכוח-האדם ובאימונו הצלפים הרוסיים רכשו ניסיון קרבי מאז פלישת ארצם לחצי-האי קרים, ומקבלים אימונים מתמידים יש להם נשק ותחמושת חדישים הרוסים מעדכנים את תורת הלחימה של צלפיהם מומחים אמריקניים מציעים לצייד כל רובאי אמריקני בנשק מתאים, כדי שכל רובאי יהיה צלף ולא רק יחידי-סגולה
▪  ▪  ▪
[צילום: צבא ארה"ב/בריאן מישצ'ה]

משך שנים היה לצלפי הצבא האמריקני יתרון על צלפי הצבא הרוסי; וכעת הם איבדו אותו. בשנת 2016 התריע הצבא האמריקני, בעקבות הפלישה הרוסית לחצי-האי קרים, כי זה עומד לקרות כיוון שהצלפים הרוסיים מצוידים ברובה טוב יותר ומדויק יותר מהנשק האמריקני.
הפנטגון ניסה להתגבר על הבעיה ברכש רובים מדויקים יותר - רובה M40, רובה הצלפים החצי-אוטומטי M110, הרובה המשופר M2010, רובה הצלפים M107 ואחרים - שהיה להם יתרון על רובה הצלפים מהעידן הסובייטי דראגוּנוֹב, שהגיע לטווח יעיל של יותר מ-800 מטר. אך הרוסים הכניסו לשירות רובים חדישים מתוצרת דרגונוב - צ'וּקאווין ואוֹרסיס T-5000 - במהלך מודרניזציה של צבאם, כדי שהצלפים הרוסיים יגיעו לטווח יעיל של יותר מ-1,800-1,600 מטר.
מומחים אמריקניים טוענים, שכדי להתגבר על היתרון האמריקני, רכשו הרוסים טכנולוגיה אמריקנית, גם לייצור תחמושת, במדינות מערב אירופה, או שהעתיקו אותה.
ארצות-הברית ציידה את צלפיה ברובים חדישים - M110A1, M38 ו-Mk 13 Mod 7. בנוסף, הצבא, הנחתים והכוחות למבצעים מיוחדים האמריקניים מתכננים להצטייד ברובה הרב-משימתי (MRAD) תוצרת בארט, שיכול לירות תחמושת בקוטר מגוון (7.62 מ"מ נאטו, 0.3 ו-0.338 מ"מ) לטווח יעיל של יותר מ-1,600 מטר.
אחת הבעיות המרכזיות ברכש נשק חדש לשירותים המזוינים האמריקניים הנה אטיות התהליך בפנטגון. כך, הרובה האוטומטי M27 נכנס רק עכשיו לשירות למרות שהחלו בבחינתו בתחילת המלחמה באפגניסטן, לפני כעשור.
זווית מעניינת בעימות בין הצלפים הרוסיים לבין הצלפים האמריקניים הנה בתורת הלחימה ובנגזרותיה. רוסיה מעדכנת בהתמדה את תורת הלחימה של צלפיה, שמשתפרים וצוברים ניסיון קרבי מאז הפלישה לקרים. לעמת זאת, המלחמות בעיראק ובאפגניסטן הוכיחו, כי הצלפים האמריקניים די לא-יעילים מול גמישות הצלפים הרוסיים.
הצלפים הרוסיים מתאמנים בהתמדה בעוד מקביליהם האמריקניים אינם מקבלים תשומת-לב מספקת, ואפילו אינם מוגדרים כמקצוע צבאי בצבא ובמארינס. כלומר, זה אינו מקצועם הבלעדי. "צלפות הנה אמנות ומדע" - אומר נגד, שהיה ממונה על הצליפה במארינס - "וכעת אין נותנים לנחתים להיות צלפים".
כדי לסגור את הפער, מאמצים האמריקנים נשק וציוד חדשים לצלפיהם. בחיפוש אחר קטלניות גבוהה יותר לכוחותיהם, ניתן מקום חשוב לצליפה בצבא ובנחתים ולא רק בקרב הצלפים, אלא בכל יחידות החי"ר. כל אנשי הסיור צריכים לשאת נשק, שטווחו היעיל יותר מק"מ, אומרים מומחים, ולא נשק לטווח יעיל של 300 מטר (כלומר, רובי-סער).
צלף זקוק לציוד רב, ללבוש מיוחד, לנשק אישי וללוחמים, שילווהו. לכן, מנסים האמריקנים להגביל את הפעלת הצלפים. מומחים מציעים, שכל רובאי יהיה צלף, וזה ניתן להשגה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ואימונים. המטרה אינה להעצים את ייחודו של הצלף, אלא להפיץ את הידע ואת הכישורים בצליפה, כדי שכל הרובאים ביחידה יוכלו לפגוע במטרה בטווח 1,000-600 מטר, ולא רק צלף בודד מתוכה, שיכול לפגוע במטרה במרחק 1,200 מטר. כלומר, אם תוכל לפגוע במרגמת אויב, או בטילאי נ"ט, ממרחק ק"מ, הפכת לחלוטין את מאזן הכוחות בשדה הקרב.
המומחים מציעים לשנות את הפער בין ארצות-הברית לרוסיה בצליפה בשינויים קטנים ומתמשכים בציוד ובשינוי גדול בהכשרה ובאימונים, כדי שהרובאים האמריקניים יהיו גורם מאיים בשדה הקרב העתידי.
לדעתם, עד שזה ייעשה, נמצא היתרון בצד הרוסי, ואינו רק בנשק ובתחמושת, אלא בכוח-האדם ובאימונו.

תאריך:  15/07/2020   |   עודכן:  15/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצלפים הרוסים טובים מהאמריקנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר ועדת הכספים תוקף את תוכנית ראש הממשלה ושר האוצר לחלוקת מענקים ללא קריטריונים הנוגעים למידת הפגיעה הכלכלית במקבל המענק    "לא מבין למה צריך לתת את הכסף למשפחות עשירות"    ח"כ עפר שלח קורא למי שלא זקוק למענק לתרום אותו
איציק וולף
שרת התחבורה מבקשת מהאוצר להקצות 200 מיליון שקל כסיוע ביניים לאל-על    יו"ר ההסתדרות קרא לסקטור הטייסים שלא נכח במעמד חתימת ההסכם, לגלות אחריות ולהירתם למשימת ההצלה של אל על    "הגענו לנקודת הכרעה במו"מ - להציל את החברה או לתת לה למות, אני גאה בהחלטה שלי"
איציק וולף
קבינט הקורונה האזרחי שהקים יו"ר ימינה תוקף את תוכנית המענקים לכל אזרח שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר    "מי שלא נפגע כלכלית, היה מעדיף לסייע למשפחות נואשות במקום למשכן את עתיד ילדינו בחובות"
איציק וולף
ראש הממשלה ושר האוצר יודיעו הערב על תוכנית לחלוקת מענקים במזומן לכל אזרחי ישראל    רווקים יקבלו 750 שקל ומשפחות יקבלו בין 2,000 ל-3,000 שקל    המענקים - ללא קשר למצב הכלכלי של האזרח ויינתנו גם למבוססים כלכלית
איתמר לוין
האוזר קיבל 67 קולות ומארק קיבלה 56; גברו על קארין אלהרר ואיילת שקד    מארק מקורבת לבני הזוג נתניהו והאוזר היה מזכיר ממשלתו    סיעות באופוזיציה צפויות לעתור לבג"ץ נגד הפרת הנוהג ולפיו אחד מנציגי הכנסת בוועדה הוא איש האופוזיציה    ישראל אייכלר ומרב מיכאלי יכהנו בוועדה לבחירת דיינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il