X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תקלות רבות שגרמו למגבלות קשות
אפליקציית המגן2
הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים:

להחליף מיד את השב"כ ב"המגן 2"

אומרת שאמצעי האיכון של השב"כ פוגעים בפרטיות בצורה קשה ביותר, שאינה מוצדקת לנוכח הטעויות הרבות - ולכן יש להעדיף את יישומון משרד הבריאות ולעודד את השימוש בו
▪  ▪  ▪

השימוש באמצעי האיכון של השב"כ במסגרת המאבק בקורונה גורם לפגיעה קשה ביותר בפרטיותם של אזרחי המדינה, ועדיף להפעיל את אפליקציית "המגן 2" של משרד הבריאות - המוכנה לשימוש אך טרם הושקה. כך אומרת (יום א', 19.7.20) הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, אשר התבקשה להגיש את חוות דעתה במסגרת החקיקה שאפשרה את השימוש באמצעי האיכון.
השימוש באמצעי השב"כ, שנועדו במקורם לצרכים ביטחוניים, נעשה בחודשים הראשונים של הקורונה בהתאם לתקנות שעת חירום. בג"ץ הורה למדינה לעגן אותו בחקיקה, הן בשל היבטי הפגיעה בפרטיות והן בשל שאלת סמכותו של השב"כ לפעול שלא בתחום הביטחון. הממשלה הקפיאה את הליכי החקיקה, וחידשה אותם רק לאחר ההתגברות המחודשת של הקורונה.
הרשות להגנת הפרטיות אומרת כי לנוכח העובדה שהקורונה תימשך עוד זמן רב, "מתחזק הצורך באיתור ובשימוש באמצעים חלופיים מידתיים, אשר יוכלו לשמש לטווח ארוך, גם בעתות גאות ושפל של המגיפה". לאחר בדיקות מקיפות של האמצעים הטכנולוגיים השונים, ממליצה כאמור הרשות להשתמש באפליקציית "המגן 2", אשר לדבריה שומרת בצורה המיטבית על פרטיות המשתמשים.
לדברי הרשות, היישומון העדכני עוצב כך שהוא משקלל נתוני מיקום ונתוני קרבה, באופן שעתיד להגדיל דרמטית את יעילות איתור המגעים לעומת החלופות האחרות. הגם שנדרש עוד לטייב את היישומון, הן בהיבטיםטכנולוגיים והן בהיבטי הגנת פרטיות ואבטחת מידע, הרי שנכון לעכשיו ובהינתן החלופות האחרות הזמינות כיום לתפעול מהיר - הרשות סומכת ידיה על יישומון זה.
היישומון פועל על-פי המודל הביזורי, כך שכל נתוני המיקום ונתוני הקרבה שהוא אוסף, נשמרים ומעובדים אך ורק על גבי המכשיר הנייד של המשתמש. ליישומון ישנה יכולת גבוהה לאיתור מגעים מבוססי קרבה, ברמת דיוק של עד סנטימטרים, לרבות בתוך שטח סגור, ויכולת הבחנה בין קומות. הנתונים אינם מדווחים למשרד הבריאות או לכל גורם אחר, ונמחקים במועד הפיכתם לבלתי רלוונטיים.
מדובר במערכת מבוססת-הסכמה, באופן שכל פעולה ביישומון טעונה הסכמה אקטיבית של המשתמש, וכך גם התקנתו על גבי המכשיר הנייד. המידע שנאסף ונשמר ביישומון הוא המידע המינימלי הדרוש להגשמת תכליתו, והסרת היישומון מביאה למחיקת המידע כולו. היישומון מבצע שימוש בנתוני מיקום ובנתוני קרבה, ועל כן הוא בעל פוטנציאל להגשים ביעילות רבה - שאינה נופלת מזו של מנגנון השב"כ - את התכלית של איתור המגעים, הן מבחינת דיוק הממצאים והן מבחינת ההגנה על הפרטיות, טוענת הרשות.
לעומת זאת, השימוש באמצעי האיכון של השב"כ, המבוסס על נתוני מיקום במודל ריכוזי, מהווה פגיעה משמעותית בפרטיות. בנוסף, מנגנון איכון השב"כ אינו מיטבי מבחינת הדיוק ולראייה היקף האיכונים השגויים שבוצעו בתקופה האחרונה. לכן סבורה הרשות להגנת הפרטיות, כי השימוש במנגנון השב"כ מהווה פגיעה בלתי מידתית בפרטיות, עלול להוביל לפגיעה באמון הציבור
במערכות השלטון, לכרסם באופן משמעותי במעמדה של הזכות החוקתית לפרטיות, ולהביא לנרמול של שימוש ביכולות טכנולוגיות של גופי ביטחון לצורך פרקטיקות של מעקב אחר אזרחים שומרי חוק.
הרשות מדגישה, כי אין די בהשקת "המגן 2" והתנאי המרכזי להצלחתו הוא מידת התפוצה וההטמעה שלו בקרב הציבור. לשם כך, היא אומר, יש להשקיע את מירב המאמצים בפעילות הסברתית מואצת ומאומצת בהיקף נרחב, לצד פעילות הסברה ממוקדת במגזרים מסוימים, שקיפות מלאה, הכל במטרה להעלות את אמון הציבור ביישומון ולגרום לציבור להתקינו.
הרשות מציינת, כי מטבע הדברים - גם "המגן 2" אינו חף מטעויות ויהיה צורך לתקן אותו לאורך הדרך. אולם אל מול הטעויות הרבות של מנגנון השב"כ, אשר גרמו להגבלות קשות על רבים, יש להעדיף את היישומון, משום שפגיעתו בפרטיות פחותה בהרבה. לכן, מסכמת הרשות, יש להשיק מיד את "המגן 2".

תאריך:  19/07/2020   |   עודכן:  19/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
פרופ' ברבש, שהיה בעבר מנהל בית החולים איכילוב ומנכ"ל משרד הבריאות, הסכים לשמש כפרויקטור הקורונה על-פי בקשת לשכת ראש הממשלה    טרם נחתם הסכם בין הצדדים
אביתר בן-צדף
מש"ק משוחרר עוטר במדליית החיילים של הצבא על שעצר יורה בגשר קנזס בחודש מאי    שניהם עוטרו בעיטור הגבוה ביותר בזרועם לגבורה בפעולה לא-מלחמתית
איציק וולף
אפליקציית זום רשמה ברבעון הראשון של השנה 94 מיליון הורדות בחנות היישומונים של אפל ועקפה את טיק-טוק שהחזיקה בשיא עד היום
איתמר לוין
סניגוריו של אלוביץ טוענים שהמשטרה ניסתה להתערב בייצוגו - ולאחר מכן הכחיש מנדלבליט עובדה זו, למרות שהיא מתועדת בהקלטה    אומרים שהפרקליטות מסתירה חומרי חקירה במכוון והם אינם יכולים להאמין להם    בן-ארי: איש אינו מסתיר דבר; נבדוק את הטענות    בית המשפט הורה להיערך לשמיעת ראיות מחודש ינואר
מירב ארד
רו"ח אבישי מצא המכהן ב-15 השנים האחרונות כחשב החברה יחליף את גרינוולד בתפקידו וימונה לסמנכ"ל הכספים של חברת מלונות דן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il