X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות פרסמו מכרז להקמת שני מתחמי תיירות מדברית ל-48 חדרים באגן נחל השועלים בדרום בתחום ההרחבה של העיר ירוחם
▪  ▪  ▪
ירוחם. פיתוח תיירות בעיר [צילום: פלאש 90]

רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות פונים ליזמים בתחום התיירות להגיש הצעה להקמת שני מתחמי תיירות ייחודיים בירוחם. מדובר על שני מתחמים שייעודם מלונאות וחקלאות, שיוקמו על-פי תוכנית לתיירות מדברית בקצה הדרומי של העיירה, על גבול המדבר, לאורך ערוץ נחל שועלים.
גודל המתחמים ביחד הוא כ-146 דונם. המתחם הראשון משתרע על שטח של 58 דונם והמתחם השני גדול יותר וחולש על שטח של כ-87 דונם. במתחמים יהיו מותר להקים בין 11 ל-24 יחידות אירוח (צימרים), שני מבני מגורים לבעלי המקום ולצוות, בגודל של עד 400 מ " ר. שאר השטח מיועד לחקלאות צומח תיירותית כגון גפנים, גתות, צמחי מאכל ותבלין, דרכי נוף, שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל. כל זאת, על-פי כללי התוכנית הקיימת ותנאי המכרז.
מחיר המינימום הנדרש במתחם הראשון הוא 433,500 שקלים עבור שטח של 58 דונם המיועד לבניית 24 יחידות אירוח, כאשר יעוד השטח הוא, כאמור, למלונאות ולשטחים חקלאיים.
מחיר המינימום במתחם השני הוא 612,000 שקלים, כאמור עבור שטח של 87 דונם, שבו ניתן להקים עד 24 יחידות אירוח. יעוד השטח גם הוא למלונאות ולשטחים חקלאיים. עם הזוכים ייחתם חוזה פיתוח ל-6 שנים, כאשר בעקבותיו ייחתם חוזה חכירה ל-49 שנים עם אופציה להארכה לעוד 49 שנים.
על-פי התוכנית, על השטח משני צדי אגן הנחל, המיועד לפארק המרכזי, יפותחו שש אונות של מתחמי תיירות קטנים בדפוסי בינוי שונים. הם יכללו מספר סוגים של מוקדים תיירותיים, שטחים לתיירות חקלאית ושטחים לטיפול נופי. כדי לשלב את המתחמים בנוף המדברי, הבינוי והפיתוח המוצעים יהיו בקנה מידה מתאים לסביבה, ייעשה שימוש בחומרים טבעיים ובצמחייה מקומית. כמו-כן, דרכי הגישה למתחמים ולתשתיות תהיינה חופפות באופן מרבי לדרכי העפר והשבילים הקיימים בשטח. הדרכים שמחוץ למתחמי התיירות המדברית ישולבו בעתיד במערך השטחים למגורים שיפתחו מדרום לנחל השועלים.
מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון: רמ " י רואה בקרקע משאב לאומי לפיתוח כלכלי חברתי, לצד היותה תשתית מרכזית למתן מענה לצרכי הדיור של ישראל. רמ " י ומשרד התיירות מקיימות שיתוף פעולה פורה ויעיל במטרה לקדם את התיירות בכלל והתיירות המדברית בפרט. הקמת מתחמי התיירות תתן תנופה לירוחם בפרט ולנגב בכלל."
מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "התיירות המדברית בישראל תפסה תאוצה בשנים האחרונות והביקוש למקומות לינה וחוויות גובר. מתחמי התיירות המדברית בירוחם יספקו מענה לצורך בחוויה מדברית בשילוב של לינה במגוון רמות ואטרקציות נלוות. גם בתקופת משבר הקורונה משרד התיירות ממשיך לקדם פרויקטים עתידיים לטובת האצת תיירות הפנים והתיירות הנכנסת כאשר תתאפשר".
ראש מועצת ירוחם, טל אוחנה: "החוות המדבריות הן רובד נוסף ואסטרטגי במפת התיירות של ירוחם. לצד שלושה בתי מלון, המקודמים בלב נכסי הטבע שלנו - האגם, מבואות המכתש ובסמוך לנחלים הדרומיים, אנו מציעים כעת ליזמים הזדמנות לחלום ולהגשים תיירות חדשני, בלב המדבר".

תאריך:  19/07/2020   |   עודכן:  19/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכרז להקמת שני מתחמי תיירות מדברית בירוחם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דובי שרצר דוחה את טענת ההגנה, לפיה הסכם עד המדינה נחתם עוד לפני כתב האישום    מכחיש את דבריו של עד התביעה אילון מכלוף בדבר הסכם עד מדינה עימו
איתמר לוין
אומרת שאמצעי האיכון של השב"כ פוגעים בפרטיות בצורה קשה ביותר, שאינה מוצדקת לנוכח הטעויות הרבות - ולכן יש להעדיף את יישומון משרד הבריאות ולעודד את השימוש בו
איציק וולף
פרופ' ברבש, שהיה בעבר מנהל בית החולים איכילוב ומנכ"ל משרד הבריאות, הסכים לשמש כפרויקטור הקורונה על-פי בקשת לשכת ראש הממשלה    טרם נחתם הסכם בין הצדדים
אביתר בן-צדף
מש"ק משוחרר עוטר במדליית החיילים של הצבא על שעצר יורה בגשר קנזס בחודש מאי    שניהם עוטרו בעיטור הגבוה ביותר בזרועם לגבורה בפעולה לא-מלחמתית
איציק וולף
אפליקציית זום רשמה ברבעון הראשון של השנה 94 מיליון הורדות בחנות היישומונים של אפל ועקפה את טיק-טוק שהחזיקה בשיא עד היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il