X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש עיריית כפר סבא וראש המועצה האזורית דרום השרון מבקשים מחברי הות"ל שלא לדון מחר בסוגיית חניון קו המטרו M1 עד לדיון בחלופה שהציעו ושכלל לא הוצגה לחברי הוועדה "התוכנית שונתה בחטף על-ידי המדינה, החלופה שהצענו כלכלית יותר, רחוקה מבתי תושבים, קרובה לאזור תעשיה ולא תפגע בערכי הטבע והנוף"
▪  ▪  ▪
התעלמות מחלופה הגיונית, כלכלית וסביבתית
יו"ר הות"ל לשעבר, זאב בילסקי. הנחה להגיע להסכמה [צילום: ב.א. שפירא]

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא [צילום: עיריית כפר סבא]

אושרת גני-גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון [צילום: מועצה אזורית דרום השרון]

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, וראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני-גונן, מתנגדים להקמת חניון קו המטרו המתוכנן על-ידי המדינה במערב כפר סבא ומבקשים לעצור את הדיון עד שיתקיים דיון בחלופה שהציעו. מחר (יום ד', 22.7.20) צפוי להתקיים בנושא דיון בות"ל. לטענת השניים, מיקום החניון ישנה לבלי הכר את חייהם של תושבי מושב גן חיים וכפר סבא.
על-פי התוכנית שמקדמת המדינה, צפוי החניון של קו המטרו M1 להיבנות על שטח של כ-400 דונם בשטחי המועצה האזורית דרום השרון, סמוך לבתי התושבים של מושב גן חיים, וסמוך לשכנות כפר סבא הירוקה. זאת, לאחר שבתכנון המקורי אמור היה החניון להיות ממוקם מערבית לכביש 4, בתחום העיר רעננה.
לטענת השניים, מדובר בתוכנית ששונתה בחטף על-ידי המדינה, ללא דיון שאמור היה להתקיים על-פי בקשתם ועל-פי הבטחת יו"ר הות"ל, זאב בילסקי, שהודיע לראשי הרשויות כי הנחה את מתכנני המטרו לשוב ולדון עמם בנושא, ולהביא לחלופה מוסכמת. במכתב ששלחו ביום ראשון (19.7.20) ביקשו סער וגני-גונן מחברי הות"ל, מיו"ר הות"ל וממנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן - לעצור את התוכנית הנוכחית ולקדם את החלופה שמציעות שתי הרשויות - הקמת מתחם הדפו של המקטע הצפוני של קו המטרו בצפון מזרח אזור התעשיה בנימין, סמוך לכביש 6 ולמסילת הרכבת המזרחית וסמוך לאזור התעסוקה כ"ס 50.
"המקטע הצפוני של קו המטרו 1M יקשר בין כפר סבא ורעננה ובין תל אביב. למקטע זה שתי זרועות, כאשר הרלוונטית לעניין היא הזרוע המערבית. על-פי התכנון המוצע בתוכנית שהועברה לכם, בקצה הזרוע המערבית עתיד לקום דיפו בשטח של כ-400 דונם. במהלך הליכי התכנון של המטרו, הדיפו 'נדד' מספר פעמים מזרחה עד למיקומו המוצע כיום, וזאת ללא כל תיאום עמנו ובניגוד להסכמות קודמות. כפי שהתברר, עיריית רעננה פנתה לות"ל בבקשה להעביר את תחנת הדיפו משטחה לכיוון מזרח ולתוך תחומה של המועצה האזורית דרום השרון. הדבר נעשה ללא כל פנייה או קבלת התייחסות מהמועצה האזורית", נכתב.
לטענתם, השטח המתוכנן לדיפו כיום נקבע על-ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה כשטח בעל חשיבות אקולוגית מחוזית וארצית וכי בשבועות האחרונים פועלות שתי הרשויות על-מנת להציג חלופה, כאשר זו המוצעת על ידן מרוחקת מבתי תושבים, אינה פוגעת בערכים סביבתיים-אקולוגיים, נמצאת בסמיכות לתעסוקה ותעשיה ומאפשרת שילוב וקישור בין מסילת הרכבת המזרחית לקו המטרו. זאת, בהתאם להמלצת הות"ל מאפריל 2019 לחבר את קו M1 למסילה המזרחית באזור כפר סבא.

המידע על החלופה לא הועבר לחברי הות"ל
תחנה תת-קרקעית למטרו, ועילית לרכבת הכבדה

לדבריהם, החלופה המזרחית לדיפו שהציעו ממקמת את החניון במרחק של 900 מטר בלבד מתחנת המטרו האחרונה בכפר סבא, על חשבון קרקע המיועדת לתעשיה ולבית עלמין. החלופה שהם מציעים אינה סמוכה לבתי מגורים, או במסדרון אקולוגי אלא בשטחים כלואים בין מערכות כבישים ותשתית המיועדים לתעשיה ולתעסוקה. כל זאת, מבלי שיש פגיעה בשטחים חקלאיים או פגיעה נופית. עוד ציינו כי מדובר בחלופה בעלת ערך כלכלי טוב יותר מזו שהובאה לאישור הות"ל מחר, משום שהיא מאחדת שני פרויקטים של תשתיות - הרכבת הכבדה וקו המטרו - במבנה משותף אחד שיכיל חלק עילי וחלק תת-קרקעי.
ראשי הרשויות ציינו כי כאשר קיבלו את מסמך סדר היום לישיבה הקרובה, שתתקיים מחר, התברר להם כי לא רק שהחלופה החדשה שהציגו אינה 'על השולחן' ולא הובאה לידיעת חברי הוועדה, אלא אף שהחלופה שהות"ל עצמו הציג לצמצום שטח הדיפו והרחקתו מחלק מבתי התושבים, לא מוצגת בפני חברי הוועדה. "כל העבודה שנעשתה בחודשים יוני-יולי, בהוראת יו"ר הות"ל, כלל לא מוצגת בפניכם במסגרת המידע הדיגיטלי שהועבר אליכם לצורך הדיון הדרמטי בקו המטרו. במצב דברים זה, אין לנו ברירה אלא לפנות אליכם ישירות ולהביא לידיעתכם את המידע הנ"ל. זאת, על-מנת שכלל המידע יעמוד לפניכם, ויובן על ידכם כי אין לקבל החלטה בנושא מיקום הדיפו כעת, עד למיצוי ההליך התכנוני והשיח שבין הרשויות לות"ל ביחס למיקום החדש המוצע", כתבו לחברי הות"ל.

תאריך:  21/07/2020   |   עודכן:  21/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זאב בילסקי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשויות בשרון: לעצור הדיון בחניון המטרו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il