ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, הצהיר כי לא יאפשר להקים את חניון קו המטרו M1 המתוכנן להיבנות סמוך לשכונה הצפון מערבית של העיר. החלטת הות"ל ביחס לבקשת סער וראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, לעצור את קידום אישור הקמת החניון ולקיום הליך תכנון מתואם עם הרשויות צפויה להתקבל מחר.
בדיון של מועצת הות"ל שהתקיים היום (יום ד', 22.7.20) באופן מקוון העלו סער וראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, את ההצעה החלופית שלהם להקמת החניון באזור הצפון מזרחי של כפר סבא, סמוך לאזור התעשיה ולבית העלמין של העיר
"אנחנו בעד תחבורה ציבורית אך כראשי רשויות, נתקלנו בחוסר שיתוף פעולה. לקבל החלטות באופן חד-צדדי זה לא נכון ולא רציני. הצענו מספר אלטרנטיבות למיקום הדפו, אך למדינה אצה הדרך לקבל החלטות הרות גורל ודורסניות, מבלי להתחשב בתושבי כפר סבא ומועצת דרום השרון. הדיפו במתכונתו הנוכחית - אין לו שום היתכנות והוא לא יהיה ואנו מובילים את המאבק הזה, יחד עם התושבים. אין מקום לחיפזון על תוכנית מטרו שצפויה להגיע לאזורנו בעוד למעלה מעשור", אמר סער בדיון.
לדבריו, על צוותי התכנון לעצור את הדיון למשך מספר חודשים, ולעבוד בשיתוף פעולה עם הרשויות, כדי להחליט על חלופה מוסכמת.
"אנחנו מושיטים יד, אך עלינו לעבוד יחד ולא בצורה שרירותית. כראש הרשות הגדולה באזור השרון הדרומי, מוטלת עליי האחריות לדאוג לאזור כולו. רק בעבודת מטה מסודרת ומשותפת נוכל להגיע ולהחליט על מיקום אופטימלי ונכון לאזור כולו", אמר.
אושרת גני גונן הוסיפה כי לפרויקט המטרו יש חשיבות לאומית גדולה והוא בעל תרומה משמעותית לשיפור התחבורה הציבורית במרכז, אך עם זאת לא יאפשרו ראשי הרשויות פגיעה לא מידתית ולא הכרחית בתושבי דרום השרון ובסביבת מגוריהם.
"החלופה שהצעתי לדיפו תוכננה כך שיהיה סמוך לאזור תעסוקה ולא לאזור מגורים, על-פי העקרונות הבאים: לקשר בין המטרו לבית תחנת הרכבת המזרחית על-מנת שירוויחו מיתרונות המטרו גם תושבי המרחב הכפרי, תושבי המשולש והבאים מצפון; לא לפגוע בתושבי דרום השרון דרך מפגעי רעש וקרינה וצמידות לבתיהם; לא לפגוע בשטחים החקלאיים שלנו, שהם בין הריאות הירוקות האחרונות שנשארו באזור השרון; לא לפגוע במסדרון האקולוגי שעובר בדרום השרון ושומר על הטבע והחי בו ולא לבזבז שטח רב אלא להשתמש ככל האפשר בתשתיות תת-קרקעיות במקום שטחים חקלאיים ושטחי מגורים", אמרה.
גני גונן הוסיפה כי יש חשיבות גדולה בקידום מטרו בישראל ובמציאת פתרונות תחבורה ציבורית שיטיבו עם הסביבה ועם משתמשי הדרך. "הדרך הנכונה להגיע לכך היא תכנון משתף ושקוף. הרשויות הנוגעות בשטח, מכירות את הצרכים והאילוצים. אני וחברי ראשי הרשויות דורשים להיות שותפים בתכנון על-מנת שכל הצדדים ירוויחו מהפרויקט הלאומי הזה", ציינה.