הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) החליטה (יום ד', 22.7.20) להפקיד תוכנית להקמת חניון של קרוניות המטרו בקו M1 באזור צפון כפר סבא. זאת, למרות התנגדות ראשי הרשויות באזור ותוך שהוועדה מאפשרת להם להגיש הצעה חלופית להקמת החניון באזור אחר - מרוחק יותר מבתי התושבים. ראשי הרשויות יוכלו להגיש את החלופה שבה הם מעוניינים עד ל-26 באוגוסט. בימים הקרובים הם צפויים להיפגש לצורכי דיון בנושא.
על-פי התוכנית שאושרה להפקדה בתנאי שלא יימצא שטח אחר, יוקם החניון של הקרוניות על שטח של המועצה האזורית דרום השרון, צפונית לחלקה המערבי של כפר סבא ומזרחית לכביש 4. בניגוד לתוכנית שהייתה על שולחן הוועדה עד היום ואשר לפיה היה אמור להיבנות חניון במרחק של כמה עשרות מטרים ממושב גן חיים, התוכנית שאושרה להפקדה קובעת כי החניון יוקם במרחק של 500 מטר ו-700 מטר מגן חיים ומשדה ורבורג.
ראשי הרשויות - ראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן, וראש עיריית כפר סבא רפי סער, הופיעו היום בפני הות"ל והציגו את התנגדותם להפקדת התוכנית. לטענתם, המדינה התעלמה מהצעת חלופה שהגישו להקמת החניון באזור המזרחי של כפר סבא, במתווה שלדבריהם הוא יותר הגיוני כלכלית וסביבתית.
בשל טענתם כי לא התאפשר לחברי הות"ל לעיין כיאות בהצעת החלופה, הוחלט להעניק הארכה למועד הגשת החלופה עד ל-26 באוגוסט. ראשי הרשויות הרלוונטיות לקו M1 של המטרו - ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן, וראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי - צפויים להיפגש בקרוב לצורך דיון בתוכנית החלופית שתוגש לות"ל.