X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היו"ר ח"כ מרגי: "מה שהפריע לתושבי הרצליה לא צריך היה להעביר לתושבי חדרה. לבדוק אפשרות לפסר את הפעילות לחיפה ולשדה תימן" מנהל רת"א: "השדה בהרצליה היה אמור להיסגר ואיש לא עבר לחיפה, אנשים התחילו למכור מטוסים"
▪  ▪  ▪
[צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ יעקב מרגי, קיימה היום ישיבת משותפת עם ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ', שעסקה בהקמת שדה התעופה בחדרה, כחלופה לשדה בהרצליה. היו"ר מרגי אמר בפתח הישיבה כי מה שהפריע לתושבי הרצליה לא צריך היה להעביר לתושבי חדרה, ואמר כי ייתכן שלא צריך שדה חליפי ואפשר לפזר את הפעילות לחיפה ולשדה תימן.
ח"כ חיימוביץ' אמרה כי המיקום המיועד, בחדרה על גבול עמק חפר, הוא שטח אקולוגי שעוברים בו אלפי שקנאים מדי שנה ויש סכנה להכניס לתא השטח גם מטוסים. היא הצטרפה לדברי היו"ר מרגי והוסיפה: "אנשים שרוצים לטוס או להתאמן יכולים להתכבד ולנסוע לפריפריה. כשהמחיר הסביבתי וההשפעה על חייהם של מאות אלפי אנשים כה כבדים, צריך לשאול אם יש צורך בשדה נוסף במרכז".
ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, אמר כי תהליך התכנון שבוצע היה בעייתי והדבר התקבל גם בבג"ץ. הוא הוסיף כי שדה התעופה הזה לא יכול להיות בנקודה שנבחרה, באזור מזרח חדרה, שכן באזור עוברים על התשתיות של המדינה. ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה, הוסיף כי "לא ייתכן ש-200 אלף תושבים יסבלו בגלל 200 טייסים בעלי מטוסים פרטיים. אין לזה מקום באזור שלנו".
סגן שר הפנים, יואב בן צור, הצטרף לדברים ואמר כי לא צריך להעביר את הסבל שהיה בהרצליה בשבתות למקום אחר. "דיברתי עם הממונה על המחוז וגם הוא נגד המעבר, אני מקווה שמנהל התכנון, שנמצא עכשיו במשרד הפנים, יעשה חשיבה מחדש ועמדה זו תתקבל", ציין בן צור.
ח"כ רם שפע, תושב עמק חפר, אמר כי הוא מכיר לעומק את הנושא והבין שיש טעם לפגם בתהליך. הוא קרא לבצע הליך תקין ובמסגרתו לבחון חלופות אחרות. ח"כ יבגני סובה, שסיפר כי כשעלה לארץ הוא התגורר בשכונת בית אליעזר בחדרה, אמר כי הוא תומך בעמדת התושבים המתנגדים להעתקת השדה, ואמר כי הדבר מדאיג אותם בצורה עמוקה.
היו"ר מרגי ביקש לדעת האם ברשות שדות התעופה נשקלה האפשרות לפזר את פעילות השדה. ראש אגף תפעול ברשות, שרון בן עזרא, השיב כי נשקלו חלופות רבות נוספות וזו ההחלטה שקיבלה רשות התעופה האזרחית (רת"א). מתכננת הוועדה לתשתיות לאומיות, נאוה אלינסקי רדאעי, אמרה כי נבחנו כל החלופות ממנחת ערד בדרום ועד למגידו בצפון, ביחד לפעילות בהרצליה הכוללת חניית כלי טיס, טיסות צילום, ריסוס ואמבולנס, ונבחרה החלופה בחדרה. היא הודעה כי היה צורך לעדכן לשם כך את תמ"א 15 - תוכנית המתאר הארצית לשדות תעופה.
מנהל רת"א, יואל פלדשו, אמר כי צריך לבנות את השדה באזור הביקוש במרכז וציין: "אם מישהו חושב שאפשר לבנות שדה תעופה כללי בראש פינה, אז לא יצא ממנו שום דבר. השדה בהרצליה היה אמור להיסגר ואיש לא עבר לחיפה, אנשים התחילו למכור מטוסים. צריך שדה לתעופה כללית במרכז. זזנו הכי צפונה שאפשר והתפשרנו.
היו"ר מרגי לא התרשם ממכירת המטוסים, ואמר כי הוא לא מאמין שמי שרוצה לטוס לא ייסע לשדה תימן. ח"כ חיימוביץ' הוסיפה: כל מה שבעלי ההון יצטרכו לעשות זה לנסוע עוד כמה עשרות קילומטרים לשדה מרוחק יותר". המתכננת אלינסקי רדאעי אמרה בתגובה כי לשדה תימן אין מרחב אווירי באמצע השבוע.
בתגובה לדברים אמר היו"ר מרגי לראש עיריית חדרה וראש מועצת מנשה, כי הוא לא אופטימי. היו"ר מרגי דרש מחיל-האוויר להתייעל לא רק כלכלית, אלא גם מבחינת השימוש שלו במרחב האווירי ופינוי מקום לתעופה האזרחית. "כששני גופים חשובים מדלגים על שדה תימן זה גורם לי לחשוד, אני לא מקבל את זה שמי שחלומו להוציא רישיון טיס אזרחי יוותר אליו רק בגלל נסיעה של 40 קילומטר, לכאן או לכאן. אין ספק שלא נשמע דעתם של התושבים באזור ונלקחו בחשבון שיקולי נוחות של צרכני השדה".
לסיכום אמר היו"ר מרגי כי הוועדות שמעו את עמדת ראשי הרשויות של חדרה ומנשה, ואת עמדת אנשי הרצליה המבקשים להשאיר את השדה בעיר, לצד עמדת סגן שר הפנים שהודיע כי מינהל התכנון התבקש לבצע בדיקה נוספת של המיקום והליכי התכנון.

תאריך:  29/07/2020   |   עודכן:  29/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לשקול השארת פעילות השדה בהרצליה על-כנה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה מתחשבים יותר בתושבי הרצליה
בושה וחרפה  |  29/07/20 16:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
דוח שפרסם הארגון ממליץ על שתי פעולות מרכזיות: עיגון החזון והיעדים הלאומיים בחקיקה; ותמחור הנזק לאיכות החיים בישראל מפליטת גזי החממה    המשרד להגנת הסביבה וה-OECD קיימו אירוע מקוון שבו הוצגו לראשונה ההמלצות
מירב ארד
ישראל תאפשר כניסה ללא צורך בבידוד - ממדינות שמוגדרות "ירוקות"    שר התיירות: "השמיים צריכים להיפתח כמה שיותר מהר"    השרה רגב: "בשורה חשובה לענף התעופה"
איתמר לוין
ביקשו לתבוע 500 מיליון שקל מארבע רשתות בתי קפה בהתבסס על תחקיר טלוויזיוני - ורק אז התברר שלא בדקו את התשתית העובדתית והמשפטית, ושהלקוח התובע לא הוכיח שהוא עצמו רכש את המוצר
עידן יוסף
בהשקעה משקית של כ-25 מיליארד שקל - 12% מתוכם כהשקעה תקציבית והשאר מהמגזר הפרטי - יכולה מדינת ישראל לנצל את משבר הקורונה על-מנת להאיץ את ההשקעה במיזמים אשר אובחנו בעבר כבעלי פוטנציאל תרומה משמעותי לצמיחה
עידן יוסף
המדווחים למוקד על הפגיעה, ההכלמה וההצקות ב-51% מהמקרים הם הורים, ב-29% הנפגעים עצמם וב-10% צוותי חינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il