X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה הממשלתית נתיבי הגז הודיעה כי היא מתנגדת לשני סעיפים בתזכיר תיקון חוק משק הגז הטבעי: להטלת אחריות עליה לטיפול בתביעות פיצויים בלי הבטחת שיפוי מהמדינה ולאפשרות שמועצת הגז תשנה את תעריפי הגז על-פי הנסיבות המשתנות
▪  ▪  ▪
יו"ר נתג"ז, איתן פדן [צילום: נתג"ז]

החברה הממשלתית נתיבי הגז הטבעי בע"מ הודיעה (יום א', 2.8.20) כי היא מתנגדת לשתיים מהוראות תזכיר תיקון חוק משק הגז הטבעי - להטלת האחריות לטיפול בתביעות פיצויים של בעלי מקרקעין עליה מבלי שמובטח לה שיפוי מלא מהמדינה, והאפשרות לתת למועצת הגז לשנות את התעריפים ולעדכן אותם שלא על-פי הוראות הרישיון.
כאמור, ההתנגדות הראשונה היא להצעה להטיל על החברה את האחריות לטיפול בתביעות פיצויים של בעלי מקרקעין לגבי "תוכנית המיוחדת לקבלה וטיפול בגז טבעי - מתגליות בים ועד מערכת ההולכה הארצית", וזאת ללא שמובטחת לה קבלת שיפוי מלא מהמדינה. על-פי דיווח נתיבי הגז לבורסה, עלולות להיות לאחריות השפעות שליליות על פעילות החברה, מכיוון שעל-פי נוסח ההצעה, מדובר בפעילות אשר במהותה עלולה להיות גרעונית מבחינת החברה.
ההתנגדות השנייה היא להצעה לאפשר למועצת הגז, במקרה בו היא סבורה כי התעריפים שנקבעו ברישיון, אינם מאפשרים להגשים חלק או את כל המטרות המפורטות בחוק משק הגז הטבעי, לקבוע תעריפים, לעדכנם, לקבוע כללים לעניין תעריפים או לשנותם, שלא על-פי הוראות הרישיון. נתיבי הגז ציינה כי גם להוראה זו עלולות להיות השלכות שליליות מהותיות על החברה, ככל שתתקבל בנוסחה הנוכחי ותחול על החברה.
"במקביל למסירת התגובה, החברה מנהלת דיונים בנושא עם רשות הגז, ולהערכתה הזהירה של החברה, ייתכנו שינויים בנוסח תזכיר החוק על-רקע תגובתה של החברה", לשון ההודעה שנמסרה לבורסה.

תאריך:  02/08/2020   |   עודכן:  02/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתג"ז מתנגדת לאפשרות שינוי תעריפים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שמש טרי בימקום חיסכון פוסידי ל"ת
אף אחד  |  2/08/20 12:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
עידן יוסף
שלומי פיליפ מנהל תחום עלויות חקיקה ברשות המיסים: נכון לסוף שנת 2019 יש בקרן העושר 474 מיליון שקל ההכנסות עתידות להגיע ל-200 מיליארד שקל
עידן יוסף
פרופ' איתן ששינסקי מציע לחייב את חברת כי"ל להגיע להסדר עם רשות המיסים לפני שתורשה להתמודד על המכרז לזיכיון    "נובל אמרה שהפרישה את כספי ההיטלים אולם רשות המיסים לא מוכנה לקבל את הכסף"
עידן יוסף
ראש המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר מגלה: יש בארץ כ-250 מיליארד חביות נפט בפצלי שמן, כמות דומה לכמות הנפט שיש לסעודיה    "ארגונים רבים בארץ ובממשלה עשו מאמץ גדול כדי שנפסיד הרבה כסף מהכנסות המדינה מגז. אם היינו חותמים חוזים על ייצוא גז בשנת 2013, היינו מרוויחים עד היום לפחות עוד 10 מיליארד דולר"
איציק וולף
קבוצת דלק הודיעה כי קיבלה את אישור מועצת הנפט להעברת הזכויות בקידוחים כריש ותנין וכי התמלאו כל התנאים לעסקת פי גלילות    שתי העסקות יחד צפויות להניב לחברה 1.38 מיליארד שקל שיצמצמו במעט את החוב הפיננסי העצום שלה
עידן יוסף
שר האנרגיה שטייניץ: "הכנסות המדינה ממאגרי הגז לאורך השנים תגענה למאות מיליארדי שקלים"    "החלום שלנו הוא שעד 2030 לא יהיו אנרגיות מזהמות בכלל. אנחנו מקווים להגיע ל-30% ייצור חשמל מהשמש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il