X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום אילוסטרציה: הדס פרוש/פלאש 90]
משפחה במבחן
רוב הישראלים: רוצים ילדים? תתחתנו
יותר ממחצית האוכלוסייה (56%), מסכימים כי בני זוג שרוצים ילדים חייבים להיות נשואים, 48% מהיהודים ו-95% מהערבים; 97% מהחרדים ו-23% מהחילונים 33% מבני 20 ומעלה מקבלים עזרה כלכלית מהוריהם או מהורי בן זוגם, 11% מקבלים עזרה כלכלית מילדיהם

יותר ממחצית האוכלוסייה (56%), 48% מהיהודים ו-95% מהערבים, מסכימים כי בני זוג שרוצים ילדים חייבים להיות נשואים; בקרב היהודים - 97% מהחרדים ו-23% מהחילונים. 77% מהחילוניים אינם מסכימים עם האמירה, ו-56% בכלל לא מסכימים. כך מעלה הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
43% מהאוכלוסייה מסכימים כי הורה יחיד מסוגל לגדל את ילדיו טוב כמו זוג הורים. 50% מהרווקים ו-59% מהגרושים סבורים כך, לעומת 38% מהנשואים.
בשאלה מהו הגורם העיקרי שמשפיע על ההחלטה על מספר הילדים הרצוי במשפחה, בקרב היהודים: 47% סבורים כי המצב הכלכלי של המשפחה הוא המכריע, 8% מהחרדים ו-50% מהחילוניים סבורים כך; 37% סבורים כי הגורם העיקרי הוא רצון ויכולת גופנית ורגשית של בני הזוג; 7.7% סבורים שאמונה דתית היא הגורם העיקרי, 47% מהחרדים סבורים כך.
בקרב הערבים: 77% סבורים שהמצב הכלכלי הוא המכריע, 12% סבורים כי רצון ויכולת גופנית ורגשית של בני הזוג הם המשפיעים ביותר.
54% סבורים כי אנשים שמגדלים ילדים מוותרים על הרבה מאוד דברים בחיים: נשואים (54%) גרושים (55%) ורווקים (52%) סבורים כך בשיעור דומה; אלה שנולדו להם ילדים (54%) ואלה שלא נולדו להם ילדים (52%) סבורים כך בשיעור דומה.
כמחצית מהאוכלוסייה (49%) סבורים כי גירושין הם הפתרון הטוב ביותר לזוגות שאינם מצליחים להתמודד עם בעיות ביחסים ביניהם. השיעור בקרב הגרושים הסבורים כך (70%) גבוה מהשיעור בקרב הנשואים (47%) והרווקים (44%) הסבורים שגירושין הם הפתרון.
הצלחת הקשר הזוגי
מהם הגורמים החשובים ביותר להצלחה של קשר זוגי לאורך זמן? נראה שהערכה, כבוד ונאמנות תופסים את הבכורה; שני שלישים ויותר סבורים שהם הסוד להצלחה של קשר זוגי, גברים ונשים בשיעורים דומים. קרוב למחצית (48%) מצביעים על תמיכה והקשבה, 41% על אהבה.
כעשירית מהאוכלוסייה סבורים ששותפות בדעות ובאמונות, בדומה לקשר אינטימי, חשובים להצלחה של קשר זוגי לאורך זמן.
עזרה בין-דורית במשפחה
33% מבני 20 ומעלה מקבלים עזרה כלכלית מהוריהם או מהורי בן זוגם - 42% מבני 44-20 לעומת 20% מבני 64-45; יהודים פי שניים מערבים (36% לעומת 18%, בהתאמה).
60% מההורים לילדים מקבלים עזרה מהוריהם בטיפול ובשמירה על הילדים, 63% מהיהודים ו-46% מהערבים. כשליש (33%) מקבלים מההורים עזרה בסידורים, בתיקונים, בבישול או בניקיון - 35% מהיהודים ו-21% מהערבים.
11% מקבלים עזרה כלכלית מילדיהם - ערבים (30%) יותר מיהודים (7.8%). כשליש (32%) מקבלים עזרה מילדיהם בסידורים, תיקונים, ניקיון, בישול וכדומה: ערבים (48%) יותר מיהודים (30%); 35% מבני 65 ומעלה ו-29% מהצעירים יותר. 9% מקבלים מילדיהם עזרה בתפקוד יומיומי כגון השגחה, רחצה, הלבשה או אכילה: ערבים (24%) פי 4 מיהודים (6.3%).
במסגרת הסקר החברתי 2019 רואיינו בביתם 7,575 איש בני 20 ומעלה, המייצגים כ-7.5 מיליון איש בגיל זה. בין נושאי הסקר המיוחדים בשנה זו היה נושא המשפחתיות.

תאריך:  02/08/2020   |   עודכן:  03/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוב הישראלים: רוצים ילדים? תתחתנו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פשרה במחוזי: אסי סגל ושי שמחיוב ישלמו לשני אבידן, אשר טענה שהעתיקו ממנה כתב טענות    בוטלה קביעת בית משפט השלום, לפיה הייתה זו יצירה משותפת של השלושה
איתמר לוין, יצחק דנון
78 טייסים משתכרים עד 160,000 שקל בחודש    ההנהלה: המטרה האמיתית של הטייסים היא להחליף את השליטה בחברה ולהעביר אותה לידי משקיע שיעניק להם תמורות כלכליות    טוענת שהטייסים הציגו דרישות סף בלתי סבירות בעליל לקיומו של מו"מ על התייעלות בשל הקורונה
עידן יוסף
הירי של רקטה אחת אל עוטף עזה בוצע לאחר כחודש של שקט מהרצועה    הוא התבצע בזמן שתושבים רבים צפו בסרט במתחם צפייה שפתחה העירייה    היום התחלף מפקד אוגדת עזה
עידן יוסף
האזהרה של ראשי משרד האוצר: אם לא יאושר תקציב - דירוג האשראי של ישראל עלול לרדת    מנכ"ל האוצר אמרה בדיון אצל רה"מ כי היא חושבת שצריך לקיים דיון רחב יותר בהשתתפות כל צמרת המשרד והנגיד לגבי האפשרות והסכנה שדירוג החוב של ישראל יירד
עידן יוסף
שר הבריאות סייג בישיבת מרכז השליטה כי "המספרים עדיין גבוהים ומדאיגים"    נתניהו: "צריך להגיש תקציב לזמן קצר. הממשלה לא צריכה ליפול"    גנץ אישר גיוס מילואים למפקדת הקורונה שמאפשר גיוס בצווי חירום של עד 3,000 אנשי מילואים שיעסקו בתחקירים אפידמיולוגיים ויתגברו את מלוניות הקורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il