X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אמר בישיבת הסיעה: "העברת דחיית התקציב בקריאה טרומית בלבד היא סיפור מעשייה שלא יקוים. לא מבטיחים לציבור אחדות כדי לפרק את החברה הישראלית ולהשניא אדם על חברו" נתניהו בישיבת סיעת הליכוד: "יש לנו תקציב מותאם לקורונה - בדיוק מה שצריכים אזרחי ישראל"
▪  ▪  ▪
גנץ. "בלי טריקים ובלי שטיקים" [צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90]

דרמה פוליטית: שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ פנה (יום ב', 10.8.20) בישיבת סיעת כחול לבן לראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו לאשר תוך 24 שעות את דחיית התקציב.
"הסר את איום הבחירות מסדר היום הציבורי ובמקום פאניקה - נאפשר לציבור ודאות, ביטחון ואמון. בתוך 24 שעות מעכשיו נוכל להשלים את התהליך: הממשלה תאשר הערב הצעת חוק ממשלתית לתיקון המועד הנדרש להגשת התקציב, כנסת ישראל תעביר אותה ובתוך 24 שעות, בלי טריקים ובלי שטיקים: תאושר ההצעה גם בקריאה שנייה ושלישית. זה אפשרי, זה חוקתי, זה נכון, זה מוסרי" אמר גנץ והוסיף: "הבטחתי לעם ישראל לראות את טובתו מעל הכל, ואני קורא לך לעשות זאת יחד למען העם. אין פתרון אחר".
עוד אמר גנץ: "העברת דחיית התקציב בקריאה טרומית בלבד היא סיפור מעשייה שלא יקוים. הסכמים שלא שווים את הנייר שעליהם נכתבו אינם הסכמים, ולא מבטיחים לציבור אחדות כדי לפרק את החברה הישראלית ולהשניא אדם על חברו.
מדינת ישראל צריכה ודאות לשנה הבאה. לעצמאים, למי שאיבדו את פרנסתם, לבעלי העסקים, לחינוך, לביטחון, לרווחה ולתרבות - אני אומר זאת, כל צמרת הכלכלה הישראלית אומרת זאת ורבים מבכירי משרד האוצר. לכל החלטה אחרת אין הסבר ענייני. ובחירות בעת הזו, כשיש הסכם שמאפשר אחרת, הן הפקרות ויריקה בפרצופם של מיליון חסרי עבודה".
גנץ פרט את מתווה להסרת איום הבחירות וסיום המשבר הפוליטי:
  • העלאת הצעת חוק ממשלתית לדחיית אישור תקציב המדינה ב-100 ימים לאישור הממשלה עוד הערב על-ידי משאל טלפוני מהיר.
  • מתן פטור מחובת הנחה בוועדת הכנסת מחר (ג') בשעות הבוקר.
  • העלאת הצעת החוק לקריאה ראשונה, אישורה, וקיום דיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט מחר (יום ג׳)
  • במהלך שעות הצהריים.
  • אישור הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית מחר (יום ג׳) בשעות הערב.
בכחול לבן בחנו משפטית את המתווה ואישרו עם הגורמים המשפטיים את ההיתכנות לבצע את המהלך.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדבריו של גנץ בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "לא צריכים 24 שעות, ואפילו לא 24 דקות. יש לנו תקציב מותאם לקורונה - בדיוק מה שצריכים אזרחי ישראל. אני לא מתרגש מהחוקים הצפון קוריאניים שרומסים את רצון הבוחר מצד אנשים שלא מסוגלים לנצח בקלפי. יש תקציב מוכן וזה מה שצריך לעשות היום. איש לא יודע מה יהיה בעוד חצי שנה או שנה, וצריך להעביר תקציב חד-שנתי מיד".

תאריך:  10/08/2020   |   עודכן:  10/08/2020
+השרים ליצמן וכהן מונו לחברים קבועים בקבינט הקורונה
11:48 10/08/20  |  מירב ארד

הממשלה אישרה (יום ב', 10.8.20) במשאל טלפוני את שינוי הרכב ועדת השרים לעניין ההתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו, כך שהשר ליצמן והשרה כהן מונו לחברים קבועים בוועדה. השרה לשוויון חברתי וגמלאים, ח״כ מירב כהן: "אני שמחה להצטרף לקבינט הקורונה ומברכת על ההחלטה הזו. מעבר לייצוג הנשי שהוא חשוב, אני מבטיחה לייצג את האינטרסים של האוכלוסייה המבוגרת בישראל שהיא כידוע, הפגיעה ביותר במשבר הקורונה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אשר דחיית תקציב המדינה תוך 24 שעות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טובת העם דורשת תקציב מיידי
לא ייאמן  |  10/08/20 18:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
מירב ארד
הבהיר: "אני תמיד עוסק מלבד הביטחון שתמיד איתנו, בשתי משימות עיקריות - שמירה על הבריאות, על החיים ותמרוץ הכלכלה, אבל בשביל זה צריך לייצב את הממשלה"
מירב ארד
לוין תקף את התנהלות כחול לבן: "לא לזה התכוונו כשהקמנו ממשלה - אי-אפשר לעבוד כך"    על החתירה לבחירות אמר: "נתניהו אמר במפורש שצריך לעשות מאמץ עליון כדי להימנע מבחירות"
עידן יוסף
ראש הממשלה החליפי צעק: "מהיום הראשון לא התכוונתם לקיים את ההסכם" • ראש הממשלה השיב: "שמישהו יגביר את הווליום, לא שומעים"    אחד השרים סיפר שגנץ איבד את עשתונותיו וצרח על שר האוצר: "קולו נשבר וקשה היה להבין מה הוא אומר"    הקבינט התבקש לאשר שורה של הגבלות חדשות ובהן: איסור התקהלות של 20 אנשים בשטח פתוח ועשרה בשטח סגור, תפילה במתחם סגור עד עשרה אנשים, איסור הפעלה של בר, דיסקוטק ומועדון, פארקי מים ושעשועים, ואולמות אירועים
משה גביש
כל כלכלן מתחיל יודע שצריך להעביר כעת תקציב דו-שנתי - בדיוק כפי שהתחייב נתניהו    אבל נתניהו יודע, שתקציב כזה יחשוף את מה שהוא מנסה להסתיר, במיוחד אם בכוונתו ללכת לבחירות: שבשנה הבאה יהיה צורך להטיל גזירות    תקציב חד-שנתי יהיה המשך שלטון יחיד במסווה של דמוקרטיה
מירב ארד
בר מכהנת בשנתיים האחרונות כמנהלת מינהל הפיתוח במשרד הפנים. בעבר מילאה שורת תפקידים בשירות הציבורי בתחומי התכנון והשלטון המקומי, בינהם כ-5 שנים כסמנכ״לית תקציבים והון אנושי במנהל התכנון והבנייה, כראש מטה מנכ"ל משרד הפנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il