X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לשלול את מצנח הזהב: 40 מיליון דולר

מקדונלד'ס נגד המנכ"ל לשעבר

החברה: סטיב איסטרברוק הסתיר שקיים מערכות יחסים מיניות עם שלוש עובדות איסטרברוק פוטר אשתקד לאחר שהודה שקיים מערכת מינית לא-פיזית עם עובדת והכחיש את קיומם של יחסים גופניים
▪  ▪  ▪
איסטרברוק. הוכחות חד-משמעיות [צילום: ריצ'רד דרו, AP]

חברת מקדונלד'ס מייחסת מעשי הונאה, תרמית והסתרת ראיות למנכ"ל המפוטר סטיב איסטרברוק. החברה הגישה (יום ב', 10.8.20) תביעה נגד איסטרברוק לבית המשפט במדינת דלאוור, ומבקשת למנוע ממנו לממש את המניות והאופציות שקיבל לפני שמונה חודשים, כחלק ממצנח זהב בשווי של 40 מיליון דולר.
איסטרברוק פוטר לאחר שנחשף, כי הוא ניהל תכתובות מיניות עם כפופה לו; הוא התנצל וכאמור קיבל חבילת פרישה גדולה. בחודש שעבר העלה מקור אנונימי האשמה חדשה, ולפיה איסטרברוק ניהל מערכת יחסים מינית עם עובדת בחברה בעת היותו המנכ"ל. בתביעה נטען, כי מדובר במערכות מיניות עם שלוש עובדות שהתקיימו בשנה שלפני פיטוריו, ושהוא העניק לאחת מהן מניות בשווי של מאות אלפי דולרים. החברה אומרת כי מעשים אלו מצדיקים את שלילת חבילת הפרישה.
התביעה היא מחזה יוצא דופן בתרבות התאגידית האמריקנית, בה חברות מעדיפות לסגור בתוך הבית טענות מסוג זה. לא מעט מנהלים בכירים איבדו בשנים האחרונות את משרותיהם בשל האשמות בהתנהגות מינית פסולה, אך כמעט תמיד הם פרשו מרצונם והחברות לא ניהלו מאבקים פומביים נגדם. אולם באווירה שהחלה עם תנועת MeToo# והתעצמה בעקבות הפגנות Black Lives Matter, יותר חברות סבורות שעליהן להפגין "אזרחות טובה" ולהוקיע בפומבי התנהגות פסולה של בכיריהן. מחליפו של איסטרברוק, כריס קמפצ'ינסקי, קרא במזכר פנימי להנהיג במקדונלד'ס תרבות חדשה של יושרה והבהיר שלא תהיה סובלנות כלפי מי שמתנהג בניגוד לערכיה.
איסטרברוק נחשב למי שהושיע את מקדונלד'ס, בה עבד שני עשורים לפני מינויו למנכ"ל במארס 2015. הרשת הייתה שקועה בצרות כספיות, אך הוא העלה אותה על פסים של צמיחה, הכניס טכנולוגיות כמו ההזמנה בשירות עצמי במסכי מגע והנהיג ארוחות בוקר המוגשות כל היום; שער מניית החברה כמעט הוכפל בשנות כהונתו. באוקטובר 2019 נחשפו יחסיו עם אותה עובדת, ששמה לא נמסר; השניים אמרו שהיחסים היו בהסכמה ולא היו גופניים, אלא כללו חילופי מסרונים וסרטונים. איסטרברוק הצהיר בפני הבודק החיצוני שמינתה מקדונלד'ס, כי מעולם לא קיים יחסי מין עם עובדת כלשהי.
בתביעה כעת אומרת החברה כי מועצת המנהלים שלה החליטה לפטר את איסטרברוק בלא לקבוע שהתנהגותו הייתה פסולה - החלטה שאפשרה לו לקבל את חבילת הפרישה - משום שלא רצה להיכנס למאבק משפטי קשה איתו. אולם מדיניות החברה - שלדבריה עודנה חלה על איסטרברוק - קובעת שאם בעתיד יתברר שעובד לשעבר נהג כלפיה בחוסר יושר, ניתן יהיה לשלול ממנו את תשלומי הפרישה שקיבל.
בחודש שעבר, בעקבות המידע החדש שהגיע אליה, פתחה מקדונלד'ס בחקירה מחודשת וכעת בחנה ביתר תשומת לב את תכתובות הדוא"ל של איסטרברוק. הללו הכילו הוכחות מצולמות חד-משמעיות לקיומן של מערכות יחסים מיניות בינו לבין שלוש עובדות, בין שלהי 2018 לתחילת 2019. הדבר מהווה הפרה של מדיניות החברה, האוסרת במפורש על מערכות יחסים כאלו בין מנהלים לכפופים, ומוכיח שאיסטרברוק שיקר בהכחשתו הקודמת - נאמר בתביעה.

תאריך:  10/08/2020   |   עודכן:  10/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
העלות העודפת על יבוא תבואה בשל הפקק בנמלים עומדת על 150 מיליון שקל בשנה - שמושתים על הצרכן    איגוד יבואני התבואות: האונייה האחרונה שלנו חיכתה 38 יום באשדוד    שטיבל: המפעל שלנו באשדוד ואנחנו מעדיפים לפרוק בחיפה    נמל אשדוד: ב-2022 יצא לפועל רכש שיאפשר לקצר את ההמתנה ל-5 ימים
עידן יוסף
משרד האוצר והפיקוח על הבנקים בדיון על הקטנת מסגרת כרטיסי האשראי בבנקים הגדולים, במסגרת רפורמת שטרום: "בוחנים את הנתונים"    הבנקים טענו בדיון כי ההליך שהם מחויבים להשלים עד סוף השנה יפגע בלקוחותיהם    חברות האשראי: "נערכנו להעמיד מסגרות אשראי בתנאים תחרותיים יותר"    גפני: "הוועדה תומכת בתחרות, אך ייתכן שנדרשת דחייה של מספר חודשים"
עידן יוסף
אוטובוסים שיצאו מהמסוף לא השתלבו באופן מיטבי בתנועה ברחוב ז'בוטינסקי, והיה צורך בשינוי מהותי גאומטרי של המסוף - דבר שהצריך פירוק חלק מהמסוף ובנייתו מחדש, כולל סלילת נתיב העדפה לתחבורה ציבורית
מירב ארד
אמר בישיבת הסיעה: "העברת דחיית התקציב בקריאה טרומית בלבד היא סיפור מעשייה שלא יקוים. לא מבטיחים לציבור אחדות כדי לפרק את החברה הישראלית ולהשניא אדם על חברו"    נתניהו בישיבת סיעת הליכוד: "יש לנו תקציב מותאם לקורונה - בדיוק מה שצריכים אזרחי ישראל"
איתמר לוין
גרי רבינוביץ, ששירת במשטרות חיפה וטירת הכרמל, הורשע בקבלת 9,000 שקל ומכשיר סלולרי משני מפעילים של בתי בושת - להם מסר בתמורה מידע משטרתי והתעלם מעבירות עליהן שמע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il