קבוצת כרטיסי האשראי ישראכרט מסכמת (יום ד', 12.8.20) את המחצית הראשונה של 2020 ורושמת ירידה דרסטית בהכנסות וברווח הנקי לאור השפעות משבר הקורונה. החברה מדווחת על הכנסות של כ-477 מיליון שקל ברבעון השני לשנת 2020, ירידה של כ-13.9% לעומת הכנסות של כ-554 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה לשנת 2020 רשמה החברה הכנסות של כ-999 מיליון שקל, ירידה של כ-9.7% לעומת הכנסות של כ-1.1 מיליארד שקל שנרשמו במחצית הראשונה של שנת 2019.
הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מהשפעת מגפת הקורונה, שהובילה לירידה במחזורי העסקות במשק, במיוחד בענפים כמו תעופה, תיירות, תרבות הסעדה וכדומה. כמו-כן, נרשמה ירידה חדה בהכנסות מתיירות נכנסת ותיירות יוצאת. עם ההסרה ההדרגתית של מגבלות הסגר נרשמה התאוששות מסוימת בחלק מהענפים, שהשפיעה לחיוב על התוצאות.
בשורת הרווח הנקי רשמה החברה ברבעון השני לשנת 2020 רווח נקי של כ-64 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-78 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בירידה של כ-17.9%. במחצית הראשונה לשנת 2020 רשמה החברה רווח של כ-74 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-152 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019. מדובר בירידה של כ-51.3%.
מחזור העסקות בכרטיסי האשראי המונפקים על-ידי החברה ברבעון השני לשנת 2020 עמד על כ-35.3 מיליארד שקל, ירידה של כ-14.5%לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ובמחצית הראשונה עמד על כ-75 מיליארד שקל, ירידה של כ-6.8% לעומת המחצית הראשונה של 2019. לאור ההרעה בתנאים המקרו כלכליים במשק ברבעון השני לשנת 2020 ואי הוודאות בעקבות מגפת הקורונה, הגדילה החברה את הוצאותיה בגין הפסדי אשראי גם ברבעון השני של השנה. ברבעון השני לשנת 2020 עמדו הוצאות אלה על כ-66 מיליון שקל, לעומת כ-39 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.
לצד הירידה בהיקפי הפעילות, חלה ירידה משמעותית בהיקף ההוצאות התפעוליות, הוצאות השכר והאחרות, סך ההוצאות (ללא הוצאות בגין הפסדי אשראי) הסתכמו ברבעון השני בכ-323 מיליון ש"ח לעומת כ-406 מיליון שקל (בנטרול מענק היפרדות לעובדים) ברבעון המקביל אשתקד. סך ההוצאות (ללא הוצאות בגין הפסדי אשראי) הסתכמו במחצית הראשונה לשנת 2020 בכ-730 מיליון שקל לעומת כ-833 מיליון שקל (בנטרול מענק היפרדות לעובדים) במחצית המקבילה אשתקד. אין ספק כי משבר הקורונה חידד את הצורך ביעילות תפעולית אופטימלית, החברה הוכיחה ברבעון השני לשנת 2020 יכולת לבצע הפחתה של ההוצאות לאור הירידה בהכנסות.
ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל: "משבר הקורונה פגע מאוד במגזר העסקי בישראל, במיוחד במגזר העסקים הקטנים והבינוניים לצד תעשיות הבידור, התרבות והתיירות. כקבוצת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, עסקנו בחודשים האחרונים בסיוע לעסקים קטנים - במהלך הרבעון השקנו פתרון דיגיטלי מהיר וקל לעסקים קטנים המאפשר להם להתחיל למכור אונליין תוך דקות ספורות ללא צורך באתר (TIKTAK). ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה ראינו ירידה משמעותית במחזורי הפעילות בכרטיסי האשראי. עם זאת, מאז פתיחת הסגר אנו עדים להתאוששות בהיקפי הפעילות, אם כי הם עדיין נמוכים בהשוואה לשנה קודמת".