X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד יהלומי, במפגש מנהלת שינוי אקלים: "זו נורת אזהרה לעתיד לבוא, המעצימה את הצורך הדחוף של ישראל לקבל החלטות אמיצות שימנעו מחיר כבד בעתיד"
▪  ▪  ▪
מנכ"ל המשרד דוד יהלומי [צילום: רפי קוץ/לע"מ]

המינהלת להיערכות לשינוי אקלים, בהובלת המשרד להגנת הסביבה, התכנסה (יום ד', 12.8.20) באופן מקוון בהובלת מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד יהלומי, ובהיקף משתתפים רחב. במנהלת חברים 35 גופים ממשלתיים, רשויות מקומיות וארגונים אזרחיים שפועלים ליישום החלטת הממשלה להיערכות מדינת לישראל לשינוי אקלים שעברה ביולי 2018.
בהחלטת הממשלה נקבע כי מדינת ישראל מכירה בהתרחשות שינויי אקלים עולמיים ורואה חשיבות רבה בצורך להיערך כדי להקטין את הסיכון הבריאותי, הסביבתי והכלכלי כתוצאה משינוי אקלים.
מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד יהלומי, אמר בפתח הישיבה: "אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר גלובלי משמעותי. החודשים האחרונים אף חידדו את העובדה שאין דרך לנתק את הקשר בין משבר האקלים ממשבר הקורונה. שינוי האקלים עתיד להשפיע בצורה משמעותית על המערכות האקולוגיות והמגוון הביולוגי, מקורות המים והחקלאות בישראל, מפלס פני הים ומשטר הגשמים - ועל איכות חיי האדם, חיי כולנו. משבר הקורונה הוא נורת אזהרה לעתיד לבוא. הוא העצים את ההבנה שעל מדינת ישראל להקדים ולהיערך מיד לצמצום השפעות האקלים ולמציאת פתרונות לכלל המשברים המשמעותיים העומדים לפתחה - הסביבתיים, הבריאותיים והכלכליים, ואת החשיבות של הממשלה כולה לקבל החלטות אמיצות, שימנעו מחיר כבד".
יהלומי הוסיף: "עלינו לנצל את חלון ההזדמנויות ההיסטורי הזה, לעודד ולמנף השקעות גדולות בתשתיות ירוקות, יחד עם השקעות בתעשיית הקלינטק ובטכנולוגיות פורצות דרך לפיתוח אנרגיות חלופיות. פיתוח תשתיות פיזיות ירוקות ופתרונות מבוססי טבע יובילו להפחתה בפליטות של גזי חממה ומזהמים, לשיקום הטבע ולחיזוק המערכות האקולוגיות מפני שינוי אקלים".
בשנה האחרונה נעשתה פעילות רוחבית רחבה במסגרת מנהלת שינוי האקלים שבראשה עומד אלון זס"ק, סמנכ"ל בכיר למשאבי טבע במשרד להגנת הסביבה. בשיתוף כלל הגופים במנהלת הועמק הבסיס המקצועי הנדרש לצורך היערכות של מדינת ישראל לשינוי אקלים ומתן מענה לאתגרים הרבים הצפויים למדינה.
בישיבה הוצג גם המתווה לדוח השנתי לממשלה שנכתב בימים אלו ויוגש לממשלה החדשה, תוך הטמעת כלל ההיבטים המושפעים משינוי האקלים: מגמות אקלימיות, חקלאות ותזונה, אנרגיה וחום עירוני, מקורות מים ומערכות אקולוגיות, רווחה וחוסן חברתי, תכנון, אירועי קיצון וחירום, בריאות, שלטון מקומי, איומים אזוריים ועוד וכן סל פתרונות לתקצוב וליישום מיידי.
בישיבה אף הוצגה התקדמות משמעותית בקרב רבים מבין משרדי הממשלה שפעלו בחסות המנהלת להטמעת הנושא בעבודת המשרדים השונים.
לאור חשיבותה של ישיבת המנהלת, הוזמן נציג בכיר מארגון ה-OECD להציג את פעילות "כוח המשימה" להיערכות לשינוי אקלים שהוקם לפני כחצי שנה. סיימון בקל, מנהל מחלקת שינוי אקלים, מגוון ביולוגי ומים בארגון הסביר לחברי המנהלת על כיווני הפעולה ואת חבילת התמריצים התומכת ומעודדת פעילות כלכלית מקיימת, ועקרונות המחזקים את הכלכלה בעיתות משבר.

תאריך:  12/08/2020   |   עודכן:  12/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קשר בין משבר האקלים למשבר הקורונה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הקשר האמיתי: שניהם נוצרו ע"י
חשדנית  |  22/08/20 14:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר האקלים
איתמר לוין
מייסד אמזון והאיש העשיר ביותר בעולם יממן מענקים לחוקרים ופעילים בתחום שינוי האקלים    לאמזון עצמה יש טביעת רגל אקולוגית משמעותית במיוחד
יפעת גדות
הנסיף וויליאם הודיע כי העולם עומד בפני בחירה בהמשך נזק חסר תקנה לכדור-הארץ או פתרון למצב    מציע פרס שיינתן לאנשים או לארגונים שיציעו פתרונות לבעיות סביבתיות
ד"ר מיכאל מירו
בסוף השבוע האחרון שוטטתי בשפך הירקון ואספתי מדגם של בקבוקי פלסטיק, עטיפות של חטיפים ועוד מאותו הדבר    במבצע בזק, מדגם אקראי, התמלאה שקית זבל ענקית בדקות ספורות
איתמר לוין
סגן הנשיא לשעבר וחתן פרס נובל תוקף בחריפות את מדיניותו של טראמפ בנושא ההתחממות הגלובלית, וקורא לבוחר האמריקני להבטיח התמודדות ראויה עם הבעיה
איתמר לוין
השילוב של ניצול האדמה והמים בקצב חסר תקדים ושינויי האקלים, מעמיד בסכנה את אספקת המזון בחלקים נרחבים בעולם. הפתרונות זמינים אך ממש אינם פשוטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il