X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האם סוחר הסמים לשעבר הוסתר

טענה להסתרת בעלים בחברת יוניבו

גבריאל גבריאלי טוען שהמנכ"ל ובעל השליטה גולן ביטון מחזיק עבורו ב-11% ממניות חברת הקנביס הרפואי ביטון: לגבריאלי לא היה כל תפקיד בחברה; הוא סולק כאשר נחשף עברו הפלילי
▪  ▪  ▪
נסחרת ב-68 מיליון שקל [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
דרושה חקירה פלילית
טענותיו של גבריאל גבריאלי אינן במישור האזרחי בלבד. אם יש בהן ממש, הרי שחברת יוניבו קיבלה במרמה את ההיתר לעסוק בתחום הקנביס וביצעה עבירות דיווח מתמשכות מול ציבור המשקיעים במניותיה - וגם לגבריאלי עצמו יש חלק בעבירות אלו. מאחר שמדובר הן בבריאות הציבור והן בכספו, על הרשויות המתאימות - המשטרה, רשות ניירות ערך ומשרד הבריאות - לבחון בהקדם וברצינות את הטענות.

גולן ביטון, מנכ"ל חברת הקנביס הרפואי יוניבו, מסרב להעביר 11% ממניות החברה לגבריאל גבריאלי, אשר יזם את הקמתה והסתיר את אחזקותיו בה בשל עברו הפלילי. כך טוען גבריאלי, בתביעה בסך 6.8 מיליון שקל שהגיש נגד ביטון (יום ה', 13.8.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
יוניבו נסחרת בשווי שוק של 68 מיליון שקל וביטון הוא בעל השליטה בה, עם 22% ממניותיה. את 2019 סיימה החברה עם הכנסות של 800,000 שקל והפסד של 11.8 מיליון שקל. יו"ר החברה הוא חיים הורוביץ, לשעבר מבכירי טבע; הוא אינו קשור לסכסוך בין ביטון לגבריאלי ולא עלו נגדו טענות כלשהן.
גבריאלי אומר כי בשנת 2001 הודה בסחר בסמים ונדון לשנתיים מאסר - ובשל כך פעלו הוא וביטון להסתיר את אחזקותיו בחברת יוניבו, מחשש שעברו הפלילי (הנושק לתחום עיסוקה) יפגע בקבלת הרישיון בתחום הקנביס הרפואי. גבריאלי היה הבעלים של רשת למוצרי תקשורת, ובשנת 2008 החל ביטון לעבוד בה כקב"ט. לדברי גבריאלי, ביטון סיפר לו על עברו במשטרה ובשב"כ, והוא השתמש בקשריו של ביטון בגורמי אכיפת החוק "לפתרון עניינים פרטיים".
לדברי גבריאלי, הוא זיהה לפני מספר שנים את הפוטנציאל בתחום הקנביס הרפואי ובשנת 2016 הציע לביטון להקים עימו את חברת מדיסין. השניים חתמו על הסכם שותפות בנובמבר 2016, ובשל עברו הפלילי של גבריאלי - מניותיו במדיסין הוחזקו בנאמנות בידי ביטון. גבריאלי נפגש עם משקיעים פוטנציאליים, אך עם אחרים נפגש ביטון - בתיאום עימו - וגם זאת בשל עברו הפלילי. במאי 2017 קיבלה מדיסין רישיון להקמת מפעל למוצרי קנביס. שישה חודשים לאחר מכן השקיעה חברת אקסטרא פורקס בחברת מדיסין, ולאה גבריאלי - אשתו של גבריאל - נרשמה במקומו כבעלת מניות בכורה במדיסין.
באוגוסט 2018 התמזגה מדיסין עם השלד הבורסאי די פארם, שינתה את שמה ל"יוניבו", ביטלה את ההסכם עם אקסטרא פורקס והשיבה את כספה. לטענת גבריאלי, בנקודת זמן זו החל ביטון לפעול לבדו ובלי לשתף אותו, ובין היתר טען שחובה עליהם להסתיר את חלקו של גבריאלי משום שמדובר בחברה ציבורית. לדברי גבריאלי, באותה עת הוא הסתבך בחובות לשוק האפור וביקש לקבל מהחברה לפחות את החזר השקעתו הראשונית בה. לטענתו, ביטון ניצל את מצוקתו, הפעיל עליו לחץ כבד שכלל צעקות ואיומים, וכך אילץ אותו לחתום על הסכם ולפיו הוא מוותר על כל דרישותיו תמורת 450,000 שקל.
לטענת גבריאלי, ביטון התנער מהתחייבותו לרשום על שמו מחצית ממניותיו של ביטון ב-יוניבו, תוך שהוא משתמש בעברו הפלילי רק כתירוץ. הוא אומר שהבין זאת כאשר שמע בתקשורת, כי אהוד אולמרט עומד להצטרף לחברה - למרות שגם לחובתו עומד עבר פלילי. הוא מבקש מבית המשפט לקבוע את זכאותו למניות אלו, לבטל את הסכם הוויתור ולקבוע שהוא זכאי למחצית מן השכר והבונוסים שקיבל ביטון מן החברה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד דני כבירי, ערן פרזנטי ונטע דורון.
במכתב המצורף לתביעה אומר פרקליטו של ביטון, עו"ד תומר סלע, כי לגבריאלי לא היה כל חלק בהקמת מדיסין, הוא לא היה בעל תפקיד בה ולא הייתה לו כל תרומה להתפתחותה. תפקידו כיועץ הסתיים ולא היה עוד צורך בשירותיו, וכאשר נודע לביטון על עברו הפלילי - הוא פעל לנתק מיד את הקשר עימו. עוד אומר סלע, כי גבריאלי חתם על כתב ויתור לאחר מו"מ בו היה מיוצג בידי עורך דין.

תאריך:  13/08/2020   |   עודכן:  13/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טענה להסתרת בעלים בחברת יוניבו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ממשלת יוון תתיר למאות ישראלים בשבוע לבקר במספר אתרים ובהם אתונה, כרתים וסלוניקי    קבינט הקורונה התכנס לאישור מתווה הפעלת שדה התעופה והטיסות ולאישור מתווה אחיד להפעלת חללים סגורים
איתמר לוין
מבהיר שאם לא יקבל התייחסות עניינית לטיוטה - היא תיכנס לתוקף כמות שהיא    הטיוטה אוסרת על נתניהו להיות מעורב במינויים במערכות האכיפה והמשפט וב"החלטות בתחום התקשורת שיש להן זיקה למשפטו"
איתמר לוין
המדינה מייחסת לחמישה שוטרי מג"ב שוד של 10,000 שקל מפלשתינים שניסו להיכנס לישראל דרך פרצה בגדר ההפרדה, תוך הפעלת אלימות נגדם ולעיתים לאחר שהפנו כלפיהם את נשקיהם
איציק וולף
הרווח עמד על 6.9 מיליון שקל לעומת רווח של 9.2 מיליון שקל אשתקד    הנתון הושפע מהכנסה חד-פעמית בסך 9 מיליון שקל בהסכם פשרה בשנה שעברה    רווחי הקבוצה ברבעון השני זינקו ב-1300% ועמדו על 4.2 מיליון שקל
עידן יוסף
התקנות לא הוגשו לאישור הוועדה לזכויות הילד, משרד העבודה והרווחה לא הכין מנגנון לתמרוץ המעונות שיתקינו מצלמות וקיימים רק 23 תקני מפקחים למרות שנחוצים כ-80    יו"ר הוועדה לזכויות הילד: הוועדה רואה את הסחבת והעיכוב באישור התקנות כביזוי החוק וזלזול בילדינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il