X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מגבלות קורונה במשרדים בירושלים
הנחיות קורונה בבית ספר בקרית אונו
התוצר התרסק ב-28.7% בחישוב שנתי ברבעון השני

התמ"ג צנח ב-10.1% במחצית הראשונה

הנתונים הקשים הנובעים מהסגר שהוטל בחודש אפריל יחזקו את המתנגדים להטלתו של סגר נוסף כל מרכיבי התוצר ירדו ברבעון השני בשיעור שנתי של עשרות אחוזים - למעט ההוצאה הממשלתית שזינקה בשל הסיוע למשק המצב במדינות העשירות, להן השפעה ניכרת על המשק הישראלי, חמור עוד יותר
▪  ▪  ▪

התוצר המקומי של המשק הישראלי התרסק ב-28.7% בחישוב שנתי ברבעון השני של 2020 לעומת הרבעון הראשון, בו כבר ירד ב-6.8%. זהו הנתון הרבעוני הגרוע ביותר בתולדות המדינה. כך מוסרת (יום א', 16.8.20) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, באומדן ראשוני לנתוני הרבעון. במחצית הראשונה של השנה ירד התוצר ב-10.1% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 3.4% במחצית השנייה של 2019.
ההתרסקות נובעת כמובן מהצעדים נגד הקורונה, אשר החלו בחודש מארס (ברבעון הראשון) והגיעו לשיאם בחודש אפריל (ברבעון השני). החזרה לשגרה החלה רק בחודש מאי; ההערכה היא שנתוני הרבעון הנוכחי יהיו טובים יותר. נתוני הרבעון השני מלמדים על ההשלכה הכלכלית ההרסנית של סגר מלא, ויחזקו את עמדתם של המתנגדים להטלתו המחודשת ובראשם פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מול התומכים בכך בצורה חלקית בראשות ראש המל"ל, מאיר בן-שבת.
הנתונים המרכזיים, כולם בחישוב שנתי: התוצר העסקי צנח ב-33.4% ברבעון השני ו-11.9% במחצית הראשונה; ההוצאה הפרטית צנחה ברבעון ב-43.4% ובמחצית ב-22.4%; הצריכה הפרטית לנפש ירדה ב-44.2%; צריכת השירותים התרסקה ב-79.5%; ההוצאה למזון משקאות וטבק לנפש ירדה ב-7.9% ברבעון; ההוצאה למוצרים בני קיימא למחצה לנפש (הלבשה והנעלה, טקסטיל לבית, כלי עבודה ובית קטנים חשמליים ועוד) ירדה ב-53% ברבעון; ההוצאה למוצרים בני קיימא לנפש ירדה ברבעון ב-47.3%; ההוצאות לכלי רכב לשימוש פרטי צנחו ב-84.9% ברבעון.
הירידה בצריכה הפרטית משמעותית במיוחד, שכן כמו בכל המדינות המפותחות - גם בישראל היא מהווה את מנוע הצמיחה העיקרי של המשק (54% מהתוצר). הסגר הוביל לצניחה בצריכה, הן בשל סגירת כמעט כל העסקים - שלרובם אין תחליפי און-ליין ומשלוחים - והן בשל החשש מן המיתון, המוביל לחיסכון בהוצאות.
ברבעון השני נרשמה ירידה בקצב שנתי של 31.6% בהשקעות בנכסים קבועים, ירידה של 29.2% בייצוא הסחורות והשירותים וירידה של 41.7% בייבוא הסחורות והשירותים. במקביל נרשמה עלייה של 25.2% בהוצאה לצריכה ציבורית - בשל הזרמות הכספים הממשלתיות. ההוצאה לצריכה האזרחית עלתה ב-8.4%, הקניות נטו עלו ביותר מ-80% בחישוב שנתי - בעיקר בשל הוצאות הממשלה להצטיידות רפואית. ייבוא הסחורות והשירותים ירד ברבעון השני ב-41.7% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 22.4% ברבעון הקודם.
הלמ"ס מציין, כי המצב בישראל גרוע פחות מאשר בכמה מן המשקים המובילים, שהתוצר בהם התרסק בשיעור חד עוד יותר ברבעון השני (בחישוב שנתי): 59.8% בבריטניה, 55.8% בספרד, 44.8% בצרפת, 41% באיטליה ו-32.9% בארה"ב. עם זאת, בשל היותו של המשק הישראלי מוטה ייצוא למדינות העשירות, ההתרסקות בהן תשפיע במישרין גם עליו - הן בייצוא הסחורות והשירותים, הן בתיירות והן בהשקעות.

תאריך:  16/08/2020   |   עודכן:  16/08/2020
+נחתם צו פטור מבידוד לשבים מ-20 מדינות ירוקות
23:15 16/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+קבינט הקורונה אישר תיקון למגבלות ההתקהלות
23:07 16/08/20  |  עידן יוסף

קבינט הקורונה אישר הערב במשאל טלפוני תיקון למגבלות ההתקהלות: במסעדות, במקומות ציבוריים, בבתי עסק ובבתי תפילה יוגבל מספר האנשים ל-20 איש בחלל סגור ללא קשר לגודל המקום, ו-30 איש בחלל פתוח, ובלבד שניתן יהיה לשמור על ריחוק של 2 מטרים בין אדם לאדם (בבתי עסק ומסעדות שמירה על כללי ה״תו הסגול״).
ככל שלא תתקבל החלטה אחרת בוועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת, יכנסו התקנות לתוקפן מחר (ב׳) ה-17.8.2020, בשעה 19:00.

+תישקל חקיקה לגישור סכסוכים עסקיים בקורונה
22:47 16/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המשנה ליועמ"ש עו"ד ארץ קמיניץ: "מצב שבו נמצא המשק הישראלי כעת, כדאי לצדדים עסקית לחזור למו"מ ולתקן את החוזה"  ▪  יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר: נקדם חקיקה לגישור בסכסוכים שנגרמו בשל קורונה

[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום אילוסטרציה: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+המשטרה לא תשתמש בכוח כדי להעביר סרבן למלונית
21:37 16/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תיקונים ל"חוק הקורונה הגדול": מלוניות יוכרו כמקום ציבורי לצורך חוק המאבק בתופעת השכרות אך לא יהיה איסור כללי על הכנסת אלכוהול  ▪  יו"ר ועדת החוקה התייחס להגבלות הפעילות בתחום התרבות שיובאו מחר לוועדה: "כמו שידענו כוועדה לשמר את קדושת התפילות ואת הזכות הדמוקרטית להפגנות, צריך קווי רוחב נוספים של היגיון"

[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ירידה במספר החולים המונשמים
19:41 16/08/20  |  עידן יוסף

‏משרד הבריאות: 760 מאומתים חדשים אותרו ביממה האחרונה. עשרה מתו מחצות. ירידה במספר המונשמים והחולים קשה.

+כיצד ייחלצו המדינות בארה"ב
15:06 16/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המדינות והרשויות מפטרות עובדים ומקצצות בפעילות בשל הצניחה בהכנסות שגרמה הקורונה - וממשל טראמפ מסרב להעניק סיוע משמעותי, מדווח ניו-יורק טיימס

אין בשורה מהקונגרס [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
+עמלות בנקאיות יוזלו באופן ניכר
14:19 16/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הפיקוח על הבנקים הורה לבנקים להוזיל את עמלות כרטיסי החיוב המיידי, את עמלת השירות על-ידי פקיד טלפוני ואת עמלת מכתב התראה מעורך דין

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
+יצרנית הרכב סיאט מייצרת מכונות הנשמה
13:09 16/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יצרנית הרכב הספרדית מסוגלת לייצר ולהרכיב כ-300 מכונות הנשמה ביום שמחולקות ברחבי אירופה ליחידות לטיפול נמרץ

[צילום: משרד הביטחון]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
יצרנית הרכב הספרדית מסוגלת לייצר ולהרכיב כ-300 מכונות הנשמה ביום שמחולקות ברחבי אירופה ליחידות לטיפול נמרץ
עודד ערן
ירדן התמודדה בצורה טובה עם הקורונה, גם מבחינה בריאותית וגם מבחינה כלכלית    אפשרות הסיפוח ביהודה ושומרון ירדה מעל הפרק - עוד בשורות טובות לממלכה    אז מדוע פועל המשטר נגד מתנגדיו ערב הבחירות לפרלמנט?
עידן יוסף
השינוי בהנחיות שיובא לממשלה: מספר האנשים במסעדות ובתי תפילה יוגבל ל-20 בחלל סגור ו-30 בחלל פתוח
איתי ברון, דוד סימן-טוב
עצם האפשרות של מתקפת סייבר אירנית על מערכת הבריאות הישראלית בעיצומה של מגיפת הקורונה, מלמדת על פגיעותו של העורף הקיברנטי    אם תתרחש מתקפה כזו, התגובה הישראלית היא שתקבע במידה רבה את משמעותה – יותר מאשר הכוונות האירניות
איציק וולף
מסגרת הוראת שעה יקבע כי מכונות וציוד המשמשים לפעילות יצור בתחומי התעשיה בישראל לרבות ייצור מוצרי תוכנה ופיתוח, חקלאות, בניה והפעלת בית מלון יהיו זכאים לקבל פחת בשיעור כפול משיעור הפחת לו היו זכאים בגין נכסים אלו ("כפל פחת"), ובלבד שסך כל הפחת לא יעלה על מחירו המקורי ובהתאם לתנאים שנקבעו בהוראת השעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il