התאחדות התעשיינים מבקשת לקבוע, כי מכרזי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב כפופים לכללי רכש הגומלין. ההתאחדות טוענת, כי חברת נת"ע הגדירה את הקו הסגול והירוק כמכרז להענקת "זיכיון", וזאת כדי להימנע מחובת רכש הגומלין.
בעתירה שהגישה (16.8.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב אומרת ההתאחדות, כי מדובר במכרזים בעשרות מיליארדים שקלים - מן הגדולים בתחום התשתית בתולדות המדינה. שנתיים לאחר פרסומם, החליטה נת"ע להגדירם כהליך תחרותי להענקת להענקת זיכיון, השונה כביכול ממכרז הכולל מכר טובין והזמנת שירותים. נת"ע טוענת, נאמר בעתירה, כי "בעצם איננו מכרז" כמשמעותו בחוק חובת המכרזים, ועל כן היא אינה חייבת לשיטתה לקיים את תקנות שיתוף פעולה תעשייתי.
ההתאחדות טוענת, כי משמעות הדבר היא מניעת מיליארדי שקלים ורבבות מקומות עבודה ממפעלים ישראלים, לצד נזק משמעותי לקופת המדינה. הדבר צורם שבעתיים, לשיטתה, לנוכח המשבר הכבד בכלל והאבטלה העמוקה בפרט בשל משבר הקורונה. היא מבקשת מבית המשפט לבטל את החלטתה של נת"ע ולקבוע, כי רק הרשות לפיתוח תעשייתי במשרד הכלכלה מוסמכת לפקח על קיום תקנות שיתוף פעולה תעשייתי בקשר עם מכרז זה. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד מאיר בן-שחר ושגיא אהרון, וטרם הוגשה תגובת נת"ע.