הפסדי חברת הסלולר סלקום גדלו בכ-31.4% ועמדו בסוף הרבעון השני של 2020 על 46 מיליון שקלים. זאת, לעומת הפסד נקי של 35 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות סלקום ברבעון השני ירדו ב-7.1% והסתכמו ב-855 מיליון שקל (247 מיליון דולר), בהשוואה ל-920 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נובעת בעיקרה מירידה של 23.6% בהכנסות מציוד ו-1.7% בהכנסות משירותים.
הכנסות משירותים הסתכמו ב-683 מיליון שקל (197 מיליון דולר) ברבעון השני של 2020, ירידה של 1.7% בהשוואה ל-695 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות משירותים במגזר הנייד ברבעון השני של 2020 הסתכמו ב-385 מיליון ש"ח (111 מיליון דולר), ירידה של 8.3% בהשוואה ל-420 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ירידה זו נבעה בעיקר מירידה בהיקף פעילות הרומינג של החברה (שירותי נדידה) כתוצאה ממשבר נגיף הקורונה.
עליה של 8.7% נרשמה בהכנסות משירותים במגזר הנייח והן הסתכמו בסך של 339 מיליון שקל (98 מיליון דולר), בהשוואה ל-312 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עליה זו נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות משירותי האינטרנט והטלוויזיה בימי בידוד הקורונה, וכן, גידול בהכנסות מכר דקות למפעילים בינלאומיים (hubbing).
הכנסות מציוד ברבעון השני של שנת 2020 הסתכמו בסך של 172 מיליון ש"ח (50 מיליון דולר), צניחה של 23.6% בהשוואה ל-225 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מירידה בהיקף מכירות ציוד הקצה במגזר הנייח והנייד שהושפע מסגירת מערך המכר לתקופה זמנית במהלך הרבעון כתוצאה ממשבר הקורונה בהתאם להגבלות שהוטלו על המשק בכללותו.
הרווח הגולמי של סלקום ירד ברבעון השני של 2020 ב-20.7% והסתכם ב-191 מיליון שקל (55 מיליון דולר) בהשוואה ל-241 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2019. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני של 2020 הסתכם ב-22.3%, ירידה מ-26.2% ברבעון השני של שנת 2019.
הוצאות המכירה, השיווק, ההנהלה והכלליות והפסדי אשראי ירדו ברבעון השני של שנת 2020 ב-8.7% והסתכמו ב-220 מיליון שקל (63 מיליון דולר), בהשוואה ל-241 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2019. ירידה זו נבעה בעיקר מירידה בהוצאות שכר ובהוצאות פרסום כתוצאה מסגירה זמנית של נקודות המכירה הפרונטליות והוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום (שהסתיימה) בעקבות נגיף הקורונה, וכן מהתייעלות החברה בכוח אדם כתוצאה מפרישה של עובדים במסגרת תוכנית פרישה מרצון שנרשמה במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2019. ירידה זו קוזזה בחלקה על-ידי גידול בהוצאות פחת בעקבות האצת פחת מערכת ה-CRM בסך 17 מיליון ש"ח כתוצאה מהחלפתה במערכת אחרת בשנה הקרובה.
ההפסד התפעולי לרבעון השני של שנת 2020 הסתכם לסך של 22 מיליון שקל (6 מיליון דולר), בהשוואה לרווח תפעולי בסך של 6 מיליון ש"ח ברבעון השני של שנת 2019. מן החברה נמסר כי ההפסד התפעולי כולל את האצת הפחת בגין מערכת ה-CRM בסך 17 מיליון שקל.