X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גילברט הונג הין הי, בן 96, היה אמור להיות מעוטר על גבורתו, כסרג'נט בצבא האמריקני, במלחמת העולם השנייה ביום שישי מת בטרם עוטר בכוכב הארד
▪  ▪  ▪
ריאן מקארתי [צילום: אנדרו הרניק/AP]

ב-22 ביולי חתם ריאן מקארתי, שר הצבא, על התעודה, שמלווה את כוכב הארד - העיטור הרביעי בחשיבותו בארצות-הברית - שהוענק לגילברט הונג הין הי, אמריקני ממוצא סיני, באיחור רב על גבורתו, כסרג'נט במלחמת העולם השנייה.
הסרג'נט בדימוס לא זכה לקבל את העיטור בטקס, שתוכנן בעיר מגוריו בהוואי, כיוון שמת ביום שישי, יום לפני הטקס, בגיל 96. העיטור יוענק לשאריו במועד מאוחר יותר.
אלפי אמריקנים ממוצא סיני לחמו במסגרת הצבא האמריקני במלחמת העולם השנייה. את מדליית הזהב של הקונגרס קיבלו בסוף חודש אפריל יותר משלושת אלפים - כתשעים אחוזים מהם כבר מתו - וכעת נעשה מאמץ לאתר את היתר, אומר מיג'ור-ג'נרל רוברט ג'י אף לי, שהיה מפקד המשמר הלאומי של הוואי, והנו יו"ר הוועדה להכרה בשירותם של האמריקנים ממוצא סיני. כמאה מהם עיטר הצבא האמריקני בכוכב הארד, וסרג'נט הי היה אמור להיות הראשון מביניהם, שיקבלו.
גורדון, בנו של הי, אמר, שאביו לא דיבר מעולם על שירותו הצבאי, שבמסגרתו נחת בנורמנדי, לחם עד לכניעת גרמניה, ונכח במשפטי פושעי המלחמה הנאציים בנירנברג. לדבריו, כשעוטר אביו במדליית הזהב של הקונגרס, שמעו הי ובני משפחתו מגנרל לי, שיעוטר גם בכוכב הארד. "זו הייתה חתימה יפה לחיי אבי", אמר.
הוריו של הי היגרו מסין להוואי, וכצעיר גויס לצבא האמריקני, והיה מש"ק אפסנאות, רובאי קרבי ונהג זחל"ם ברג'ימנט הרגלים 375. אחרי שחרורו עבד בחברה לפיתוח מקרקעין בהוואי.
הטקסים להענקת כוכבי הארד למי שאושרו, הודיע הצבא האמריקני, יידחו עד למועד מתאים עקב מגיפת קורונה.
מדליית הזהב של הקונגרס אושרה בחוקים לבני מיעוטים, שלחמו במלחמת העולם בכוחות האמריקניים. חיילים משוחררים ממוצא יפני (ניסא̤י) בשנת 2011; פילפינים - בשנת 2017; וסינים - בשנת 2019.

תאריך:  19/08/2020   |   עודכן:  19/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חייל משוחרר מת יום לפני שעוטר בכוכב הארד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
רקע הניסיונות למצוא חיסון נגד נגיף הקורונה החדש, חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון חושפים במחקר חדש כיצד עולם המדע זונח מהר מדי את העיסוק במגיפות קודמות ובשל כך, נוצרים פערי מוכנות להתפרצויות הבאות
עידן יוסף
עוד אמר שפירא: "מתחילת פברואר אנחנו סביב השעון עובדים על זה. אסור שהביורוקרטיה תאט אותנו"    יו"ר ועדת המדע: "הצלחת מפתחי החיסון זו התקווה של כל עם ישראל - חשוב לדאוג במקביל גם לבטיחות החיסון וגם למהירות הפיתוח"
עידן יוסף
ממצאים ארכיאולוגיים בעיר הצפונית: מרכז קניות ובאר מים מהמאה ה-16 וממצאים מהמאות 19-17    "יש לנו עיר תת-קרקעית עם פוטנציאל אדיר"
עידן יוסף
צריכת שמן זית לנפש עלתה בעשור האחרון בכ-30%, כך שממוצע הצריכה השנתי לנפש עומד על כ-3 ק"ג    במקביל, בעשור האחרון חלה ירידה של כ-20% במחירי שמן הזית, כך שמחיר הממוצע לשמן בחודשים האחרונים עומד על 32.30 שקל לבקבוק בעוד שלפני עשור אותו הבקבוק עלה 40.40 שקל    הייצור המקומי עלה משמעותית בשנים האחרונות, פי 2 מלפני כעשור
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה את התקנות שיאפשרו למשרד הבריאות להיעזר במשרד הביטחון לביצוע רכש שנדרש להתמודדות עם הקורונה    יו"ר הוועדה הצביע על התקנות לאחר שמשרדי האוצר, הבריאות והביטחון נענו לדרישתו כי ניתן יהיה להשתמש במנגנון שבתקנות עד שלושה חודשים לאחר תום ההכרזה על מצב חרום כללי בשל נגיף הקורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il