X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כפוף לאכיפת המגבלות על הרעש

בג"ץ אשרר ההפגנות בבלפור

דחה את עתירתם של תושבים באזור נגד הפגיעה באיכות חייהם וקבע שהמשטרה מאזנת בצורה נכונה בין הזכויות השונות קובע שאין מקום להגביל את מספר המפגינים בשל הקורונה
▪  ▪  ▪
"הכרח בל יגונה" [צילום: פלאש 90]

בג"ץ דחה (יום ד', 19.8.20) עתירה שהגישו 60 תושבים המתגוררים בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים נגד ההפגנות המתקיימות מדי שבוע באזור מגוריהם. השופטים עוזי פוגלמן, יעל וילנר ואלכס שטיין קבעו, כי אין מקום להתערב בשיקול דעתה של המשטרה וכי היא מאזנת כראוי בין הזכות להפגין לבין איכות חייהם של השכנים.
העותרים טענו נגד הרעש הכבד שיוצרים המפגינים, נגד חסימת צירי התנועה בשל ההפגנות והתקהלות המפגינים על-רקע מגבלות הקורונה. עוד טענו, כי חלק מן המפגינים פוגעים ברכושם הפרטי ומלכלכים את רשות הרבים; פוגלמן אומר כי טענות אלו יש להפנות לטיפול המשטרה והעירייה ולא לבג"ץ. פסק הדין מתמקד בטענות על מפגעי הרעש והתחבורה ובנושא הקורונה.
פוגלמן מזכיר את חשיבותה של הזכות להפגין ואת הצורך לאזן אותה עם זכויות אחרות. "המשטרה רשאית להגביל את הזכות להפגין רק מקום שבו מתקיימת ודאות קרובה לפגיעה קשה בסדר הציבורי או בשלום הציבור, ובמידה המצומצמת ביותר הנדרשת על-מנת למנוע פגיעה כאמור", ואומר שהנחיות המשטרה בהפגנות אלו יוצרות את האיזון הראוי. לצד זאת, הוא מפנה את תשומת הלב לחוק העזר העירוני, המגביל יצירת רעש בשעות הערב והלילה. המשטרה הודיעה לבג"ץ, כי תאכוף הוראות אלו, כך שמהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים, ומהשעה 23:00 - גם השימוש ברמקולים ומגאפונים. הודעת המשטרה הייתה מקובלת הן על העותרים והן על מארגני ההפגנות, מציין פוגלמן.
בנוגע לחסימת צירי התנועה קיבל פוגלמן את הסבריה של המשטרה, ולפיהם ההחלטות מתקבלות בצורה נקודתית ובהתאם לצרכים בפועל, וכי היא אינה מונעת כניסת רכב של תושבי האיזור. הפגנה בלב העיר פוגעת בשגרת חייו של האזרח, מדגיש פוגלמן, אך "פגיעה זו, כל עוד היא טבעית ואינהרנטית למימוש סביר של זכות ההפגנה, היא בבחינת הכרח בל יגונה".
לגבי מגבלות הקורונה מציין פוגלמן, כי גם חוק הקורונה "משקף את החשיבות הניתנת לאפשרות לממש את הזכות להפגין גם בימים אלה, שבהם מוטלות מגבלות קשות על חירויות בסיסיות ביותר של הפרט". המשטרה דיווחה שהיא משקיעה מאמצים באכיפת כללי הריחוק החברתי והמסיכות, ופוגלמן מקבל את עמדתה. הוא גם דוחה את בקשת העותרים להגביל את מספר המפגינים בשל הקורונה: "מגבלה מעין זו היא מגבלה חמורה וקשה על מימוש זכותו של אדם להפגין, ולמעשה משמעותה היא שלילה ממי שמעוניין להשתתף במחאה את זכותו לעשות כן".
פוגלמן ממשיך ואומר, כי אכן קיים קושי בכך שמיעוט קולני מבין המפגינים אינו נשמע להנחיות המשטרה. זו דיווחה שהיא פועלת לאכיפת הנחיותיה, ופוגלמן קובע: "אין מקום להורות מראש על דרך פעולה כזו או אחרת לעניין אכיפת הנחיות המשטרה, ואנו תקווה, כי זו תצלח במשימה המורכבת המונחת לפתחה לשמור על שלום הציבור והסדר הציבורי בהינתן האיזונים המתחייבים מחובתה להגן על חופש ההפגנה וחופש הביטוי".
וילנר ושטיין הדגישו, כי חשוב שהמשטרה תאכוף את הכללים בנוגע להקמת הרעש בשעות הערב והלילה. שטיין מוסיף אזהרה: "אף שבנוגע להפגנות שבהן עסקינן נחה דעתי כי בהתנהלות המשטרה לא נפל פגם הקורא להתערבותנו, אין פירושו של דבר כי מסקנה זו תעמוד על-כנה גם בעתיד אם נמצא שחוקי המדינה אינם נאכפים כלל, או אינם נאכפים כדבעי, ומפריהם חוגגים על גבם של שומרי חוק". את העותרים ייצג עו"ד חור ניזרי, את המשטרה ייצגו עוה"ד מוריה פרימן ומיכל דניאלי, את התנועה לאיכות השלטון ייצגו עוה"ד תומר נאור וגילי גויטוירט, ואת חוזה חדש - עו"ד יובל יועז.

תאריך:  19/08/2020   |   עודכן:  19/08/2020
+גנץ: פשרות - רק על בסיס קיום ההסכם
23:42 19/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר כחול לבן תוקף את ראש הממשלה ומאשים אותו כי הוא מוביל את מדינת ישראל לבחירות איומות  ▪  "הלכנו להסכם עם הליכוד למרות מטח אזהרות שקיבלנו, לא באתי לפתור בעיות אישיות של איש, הנכונות לפשרות תהיה רק על בסיס קיום ההסכם שנחתם והצרכים של מדינת ישראל"

גנץ. "בימים הבאים נשמע ספינים" [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+"אולי זה רביעי האחרון של הכנסת ה-23"
17:33 19/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

גורם בכיר בליכוד, בסביבת ראש הממשלה, מציין כי הליכה לבחירות רביעיות תהיה דבר נורא, אך "להמשיך במצב הזה נראה לי אפילו נורא יותר", כלשונו

נתניהו. סיבוב בחירות במחנה יהודה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
גנץ. ככל הנראה לא יהיה ראש ממשלה [צילום: עודד קרני, לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ אשרר ההפגנות בבלפור
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ראש הקנוניה
באום  |  19/08/20 12:43
2
בג"צ כבר לא הפוסק אלא הבורר  ל"ת
יאקי  |  19/08/20 12:59
3
כלומר גם הפגנות מול בית הנשיאה
אוליבר וונדל   |  19/08/20 13:04
4
בג"צ מצפצף על איכות החיים!
א.ל. רמת-גן  |  19/08/20 14:54
5
האיזון הנכון בדמוקרטיה,
החלטה פגומה  |  19/08/20 16:09
6
ממשלת הוישי הישראלית. בלינק
פרעאנקי  |  19/08/20 16:40
7
למישהו יש ספק שבג"צ היה פוסק
חוק וצדק  |  19/08/20 16:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
איתמר לוין
יש להרחיב את השפעת הדרג הפוליטי על המינויים הבכירים - אך אין לאפשר לנאשם להתערב בצמרת רשויות האכיפה    כחול-לבן צריכה להבהיר לנתניהו: אם תתעקש - נקדם את החוק שימנע ממך להיות ראש הממשלה
עידן יוסף
שר האוצר אומר כי זה רק עניין של סיכומים וניסוח    הליכוד וכחול לבן בדרך לסיכום בעניין התקציב (דו-שנתי) והמשבר הקואליציוני    מתגבשות הבנות שאם בג"ץ יוציא את נתניהו לנבצרות בינואר, מיד הולכים לבחירות רביעיות
איתמר לוין
בא-כוחו של נתניהו, יוסי כהן, טוען שמנדלבליט מנסה ליטול לעצמו סמכויות שלא הוקנו ליועץ המשפטי    אומר שהכללים מחייבים שר לדווח על ניגוד עניינים ומעניקים ליועץ המשפטי את האפשרות לחוות את דעתו - אך היא איננה הקובעת    נתניהו מודיע שיקבע בעצמו את המגבלות בשל כתב האישום
עידן יוסף
שר הדיגיטל הלאומי הורה לרשות החברות הממשלתיות לשנות את התבחינים מתקופת יאיר לפיד ואורי יוגב כך שיתקבלו גם אנשי פריפריה, חרדים ואתיופים    על הדירקטורים הנוכחיים: "אנשים שרובם ממרכז הארץ, מה שנקרא בין רעננה לכפר סבא, ממוצא אשכנזי, בני 60 ומעלה"
זוהר בן-אשר
זה מעבר לרצונו לנסות ולהקים ממשלת 61 שתעניק לו חסינות ותבטל את משפטו. הנאשם נתניהו צריך בחירות כי רק כך הוא יגיע לכך שמשפטו יתנהל כשהוא ראש ממשלת מעבר שאי-אפשר לפזרה עד קומה של ממשלה אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il