X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ג'ארד קושניר בראיון לאתר ניוזוויק:

"הסכם עם סעודיה - בלתי נמנע"

לדעת קושניר, מדינות נוספות במפרץ ילכו בעקבות איחוד האמירויות ו"השאלה היא רק מסגרת הזמן" מאשר שההימנעות מסיפוח ביהודה ושומרון היא חלק מן ההסכם ותנאי מרכזי מבחינת האמירויות
▪  ▪  ▪
קושניר. "הדור הצעיר מתלהב" [צילום: אנדרו הרניק, AP]

הסכם בין ישראל לבין מדינות המפרץ הפרסי, ואפילו עם סעודיה, הוא "בלתי נמנע. השאלה היא רק מסגרת הזמן". כך אומר ג'ארד קושניר, חתנו ויועצו של הנשיא דונלד טראמפ ומי שמרכז את מדיניות הבית הלבן במזרח התיכון, בראיון המתפרסם (יום ד', 26.8.20) באתר ניוזוויק. הראיון נערך בתחילת השבוע (23.8.20), לפני צאתו של קושניר למזרח התיכון.
"מדינות רבות מסתכלות על זה מקרוב", אומר קושניר על ההסכם בין ישראל לבין איחוד האמירויות. "הם רוצים לראות מה יהיו התגובות לכך. הדור הצעיר מתלהב מאוד מזה. לכמה מבני הדור המבוגר יש עדיין נוסטלגיה לזמנים שונים ואם לא רוצים ליטול סיכונים. אבל המציאות היא, שרוב המדינות הללו רוצים לקדם את כלכלותיהן, והן מבינות שעל-ידי הישארות מאחור הן משחקות לידי רצונה של אירן לזרוע תוהו ובוהו במזרח התיכון".
קושניר נשאל האם ההסכם עם האמירויות מעניק לישראל ולארה"ב מנוף שידחוף את הרשות הפלשתינית לחזור לשולחן המו"מ. הוא השיב: "לא הייתי משתמש במילה 'מנוף', הייתי משתמש במילה 'משיכה'". הוא שב ואומר כי תוכנית המאה של הממשל "מעניקה לפלשתינים כל מה שביקשו. הם ביקשו מישראל מפה של חילופי שטחים, הם רצו בירה בירושלים והם רצו שמסגד אל-אקצה יהיה בחסותו של מלך ירדן. והם רצו תקווה כלכלית לבני עמם".
לטענת קושניר, ההסכם בין ישראל לאמירויות "משנה את הגישה של כולם", ואת הקרדיט על האומץ שהיה כרוך בו יש להעניק לבנימין נתניהו ולנסיך מוחמד בן-זאיד. לדעתו, יש כיום קו מבדיל ברור בין "המועדון הפרגמטי" - המדינות המתרכזות בהתעצמות כלכלית, סובלנות וביטחון - לבין "המחנה האיסלאמיסטי" הדבק בעבר ומבקש לשפוך שמן על מדורת הסכסוכים הישנים ולשמר את חוסר היציבות באיזור. "רוב המדינות בוחרות בהתקדמות ולכן זהו צעד גדול קדימה".
כאשר נשאל ספציפית על סעודיה ובחריין, השיב קושניר שהסכמים בינן לבין ישראל הם בלתי נמנעים. "מנהיגיהן מבינים שזה לא מה שהיה לפני שנים. הם רואים שישראל עושה מאמץ כן להעניק לפלשתינים מדינה, שיהיו להם טריטוריה והתקדמות כלכלית, אך הפלשתינים מסרבים. הם נעשו פסימיים לגבי כוונתה של ההנהגה הפלשתינית לשפר את חיי הפלשתינים. הם לא יעכבו את עצמם משום שהפלשתינים אינם מסוגלים להתקדם".
לדברי קושניר, ארה"ב מוכנה לשאת ולתת בכל עת עם הפלשתינים, אך לא בדרכים שנכשלו בעבר. "יש הצעה על השולחן; כאשר הם יהיו מוכנים, הם יבואו לשאת ולתת עליה. אבל אנחנו לא יכולים לרצות שלום וחיים טובים יותר מכפי שהם רוצים אותם עבור עצמם. אנחנו יכולים לסייע ולעשות דברים נהדרים אם נתקדם במהירות. אנחנו רק מחכים להנהגה הפלשתינית כדי לעשות את זה. אבל לא נעכב את ההתפתחות האיזורית על-ידי המתנה לפלשתינים. נמשיך להתקדם בנושאים גדולים יותר, והם מחמיצים את ההזדמנות והעם הפלשתיני משלם מחיר כבד".
קושניר אישר, כי הימנעות ישראל מסיפוח חלקים ביהודה ושומרון היא חלק בלתי נפרד מן ההסכם עם איחוד האמירויות, שהציב זאת כתנאי לחתימתו. לדבריו, האיחוד נטל סיכון ניכר; הנסיך מוחמד הוא "אחד המנהיגים הדגולים באזור ובעולם, אשר הפגין את חזונו, אומץ הלב שלו וראייתו האסטרטגית בדרך בה ניגש להסכם הזה". קושניר לא נשאל על מכירת מטוסי F35 לאמירויות כחלק מן ההסכם או בקשר אליו.
"זה לא דבר טוב עבור אירן", המשיך קושניר בהתייחסו להסכם. "אירן משגשגת על-ידי פלגנות בין כל האחרים במזרח התיכון ובאמצעות תוהו ובוהו, ולכן היא זורעת אותו. בכל מקום בו אירן נמצאת, מתרחשים דברים רעים. יש להם אחיזה חזקה בלבנון, וזה הוביל לממשלה כושלת. יש להם אחיזה חזקה בתימן, וזה הוביל לממשלה כושלת. יש להם אחיזה חזקה בסוריה, וזה הוביל לאסון".
קושניר הזכיר את המשבר הכלכלי החמור בו נתונה אירן בשל העיצומים שהטיל עליה טראמפ לאחר נסיגתו מהסכם הגרעין, והוסיף: "אם האירנים ירצו לשים במקום הראשון את בני עמם וכלכלתם, הם ימצאו הרבה שותפים מסבירי פנים. אבל כל עוד הם צועקים 'מוות לאמריקה', 'מוות לישראל' וממשיכים לממן טרור ומנסים ליצור אי-יציבות באמצעות חתירה לנשק גרעיני, הם יגלו שבני עמם ישלמו את המחיר. חבל שהמנהיגות האירנית עושה את זה".

תאריך:  26/08/2020   |   עודכן:  26/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר, דן שפירו, טוען כי קשה עד בלתי אפשרי להניח שישראל לא הייתה מודעת לסעיף אספקת המטוסים החמקנים לאיחוד האמירויות    להערכתו - הסוגיה תגרום לכל הפחות להאטה בנורמליזציה בין הצדדים
עידן יוסף
עמדה של צה"ל עלתה באש עקב ירי מנשק קל    נבדק החשד שמדובר בניסיון כושל לפיגוע צליפה    בוטלה ההנחיה לתושבי מנרה, מרגליות, מלכיה, משגב עם, יפתח להסתגר בבתים    פצצות תאורה ומיסוך נורו
איציק וולף
שר הביטחון שוחח עם שר ההגנה מוחמד אל באוורדי על הצורך בקידום הסכם הנורמליזציה שימסד בין השאר את הקשרים הביטחוניים בין המדינות
איציק וולף
משרד הביטחון והתעשיה האוירית מפרסמים תמונות ראשונות ממצלמת הלווין 'אופק 16', שצולמו מעל סוריה    בצילומים ניתן לראות את עתיקות העיר תדמור ואת התיאטרון הרומי בעיר
יוני בן-מנחם
סעודיה לוקחת בהודעה פומבית צעד אחורה מנורמליזציה עם ישראל כעת ומותחת ביקורת על ישראל. גורמים מדיניים בירושלים מעריכים כי סעודיה חוששת מתגובת הפלשתינים ומהתגובות ברחוב בכמה מדינות ערביות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il